• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Fyrklöverns

    Dalarna, tycker så synd om dig på din semester! Vilken dryg människa. Jag hade nog försökt undvika prata med henne för allas trevnad men förstår att det är svårt när ni bor så trångt. Kanske kan fylla dagarna med aktiviteter där man inte behöver prata med varandra. Något fysisk aktivt, vandring, paddla kanot, spela boll eller nåt annat. 


    Tänker att man kan tänka lite positivt, om än långsökt. Eftersom du verkar irriterad och stör dig så mycket på henne kanske det kan vara ett gravidtecken :D Några spottings i sikte? Kör du på med krämen? 

  • Fyrklöverns

    Välkommen tillbaka Pinkflower! Förstår frustrationen, särskilt eftersom du blev gravid relativt snabbt förra gången. Ni vet att ni varje fall kan få barn så kämpa på i några månader till. Sen har du ändå rätt att kolla upp det om du skulle vilja efter sommaren. Men hoppas att du hinner plussa innan! :)

  • Pinkfloweer
    Fyrklöverns skrev 2022-07-08 16:08:54 följande:

    Välkommen tillbaka Pinkflower! Förstår frustrationen, särskilt eftersom du blev gravid relativt snabbt förra gången. Ni vet att ni varje fall kan få barn så kämpa på i några månader till. Sen har du ändå rätt att kolla upp det om du skulle vilja efter sommaren. Men hoppas att du hinner plussa innan! :)


    Tack Fyrklöverns för dina peppande ord! Hann läsa igenom lite vad du gått igenom, fruktansvärt!! Vet inte ens hur jag hade tacklat liknande situation, så jag känner verkligen medlidande! Men så skönt att du börjar känna lite kämparglöd igen jag håller mina tummar för er när ni kan försöka igen! 
  • Dalarna91

    Ingen spotting än. Haha, får hoppas min ilska är ett tecken men tvekar på det xD


    Nej jag kör ingen kräm. Får bli nästa cyklus om jag får mens. Då jag inte kunnat tempa så bra så avvaktar jag med krämen tills nästa. Sen va jag lite sent ute med att testa den tror jag. 
  • Sophiee92

    Vad härligt att höra att du mår lite bättre Fyrklövern <3 och tycker du är så gullig som fortsätter följa oss andra här, det uppskattas mycket :)

    Har också börjat känna av rejäl PMS här och börjat planera för nästa månads försök redan... Då ska vi minsann få till det fler gånger vid ÄL och tänkte även testa Bisolvon-metoden + D-vitamin boost igen. Denna månad så fick jag positivt ÄL test mitt under midsommarhelgen så lyckades bara få till det en gång.

  • Sophiee92

    O funderar på att riva av plåstret imorgon och ta ett gravtest på morgonen. Då är jag på BIM -3 så borde visa något tänker jag. Tycket nästan att det är jobbigare att få mensen och vara oförberedd på den än att "vänta på" att den ska komma.

  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-07-08 20:50:42 följande:

    O funderar på att riva av plåstret imorgon och ta ett gravtest på morgonen. Då är jag på BIM -3 så borde visa något tänker jag. Tycket nästan att det är jobbigare att få mensen och vara oförberedd på den än att "vänta på" att den ska komma.


    Förstår vad du menar. Jag ska ta ett test på söndag om jag inte får mens imorgon. Har inga symtom på något. 
  • Dalarna91

    Sophie; ibland har jag nästan planlägga 2 månader efter BIM. Men om vi inte fått till det bra så brukar jag planlägga nästan direkt. Är ganska tråkigt att planlägga så fort, inga hopp om att man ska kunna bli gravid. Men är det inte 90 % blir många gravida innan ett år?
    Så då borde det vara våran tur snart. 

  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-07-08 23:47:40 följande:

    Sophie; ibland har jag nästan planlägga 2 månader efter BIM. Men om vi inte fått till det bra så brukar jag planlägga nästan direkt. Är ganska tråkigt att planlägga så fort, inga hopp om att man ska kunna bli gravid. Men är det inte 90 % blir många gravida innan ett år?
    Så då borde det vara våran tur snart. 


    Ja jag håller med, trist att man börjar planera för att man misslyckats redan innan BIM, men för mig iaf så blir det som ett sätt att skydda mig på. Det är så otroligt jobbigt att få upp höga förhoppningar och så kommer mensen iaf på utsatt tid...
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-07-08 22:31:53 följande:
    Förstår vad du menar. Jag ska ta ett test på söndag om jag inte får mens imorgon. Har inga symtom på något. 
    Spännande med test imorgon om mensen inte dykt upp. Håller tummarna stenhård för att den inte kommer!

    Alltså, jag tog ett test nu på morgonen. Det är INTE POSITIVT, men, så tog jag en bild på det innan jag slängde det och på bilden så ser det liiiitegrann ut som att det syns en skugga. Är jag helt ute och cyklar eller vad säger ni? Och fan så patetisk man blivit som sitter och försöker analysera så uppenbart negativa tester... Btw, är inte på BIM -3 idag utan på -2. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?