• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Pinkfloweer

    Vad tråkigt Ljm att du inte märkt av nån skillnad av inositolen! Du har inte märkt nån ökning av ägglossningsflytningar heller då? 

  • LJM91

    evelina, vad ställde du för fråga till dem när du fick det svaret? I instruktionerna jag fick med krämen står det en pump morgon och kväll, när jag läser lite mer noggrant. Blir nojig av att det står så olika, är helt säker på att jag läste 1-2 pumpar 1-2 gånger om dagen på ett annat ställe..

    Pinkfloweer, tyckte inte jag märkte någon skillnad på mängden sekret heller tyvärr.

  • evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-07-26 15:15:00 följande:

    evelina, vad ställde du för fråga till dem när du fick det svaret? I instruktionerna jag fick med krämen står det en pump morgon och kväll, när jag läser lite mer noggrant. Blir nojig av att det står så olika, är helt säker på att jag läste 1-2 pumpar 1-2 gånger om dagen på ett annat ställe..

    Pinkfloweer, tyckte inte jag märkte någon skillnad på mängden sekret heller tyvärr.


    Jag frågade vilken av deras krämer jag skulle använda, nu gjorde jag ju dock inte som dom skrev ändå men. Jag skulle säga en pump för att inte förstöra hela ägglossningen. Om jag har förstått det rätt så tror kroppen att man redan ägglossat om man har för mycket progeresteon
  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-07-26 11:24:12 följande:
    Tempen verkar lite låg ja, smörjer du med progesteron? 
    Nej de gör jag inte. Osäker om jag ska använda det nu när vi ändå bara fick till det på kvällen dagen efter ägglossning. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-07-26 15:15:00 följande:

    evelina, vad ställde du för fråga till dem när du fick det svaret? I instruktionerna jag fick med krämen står det en pump morgon och kväll, när jag läser lite mer noggrant. Blir nojig av att det står så olika, är helt säker på att jag läste 1-2 pumpar 1-2 gånger om dagen på ett annat ställe..

    Pinkfloweer, tyckte inte jag märkte någon skillnad på mängden sekret heller tyvärr.


    Enig med Evelina. Ta bara en pump morgon och kväll. För mycket progrestron tror kroppen vi redan haft ägglossning.
  • Fyrklöverns
    Dalarna91 skrev 2022-07-26 16:00:05 följande:
    Nej de gör jag inte. Osäker om jag ska använda det nu när vi ändå bara fick till det på kvällen dagen efter ägglossning. 
    Det kan nog inte skada, låg temp kan vara tecken på progesteronbrist. En gång kan räcka :) Men gör som du tycker känns mest rätt just nu <3
  • Fyrklöverns
    LJM91 skrev 2022-07-26 17:06:36 följande:

    Då kör jag på en pump, tack snälla för er input :)


    Heja! Vad spännande att se om det funkar för dig också :)
  • Chilins

    Hallå kan någon vänlig själ förklara för mig för jag har inte riktigt hängt med och kanske inte riktigt förstått om jag har behovet av att göra något annat eller inte men börjar på att känna mig liiiiite desperat?när ni pratar om den här krämen, hur funkar det? när bör man använda en sån? Ska man ha ett visst antal dagars lutealfas eller hur har ni kommit på att ni ska testa? :) jag vågar inte göra något som kan rucka cykeln för mycket men samtidigt vill jag såklart förbättra chanserna? tacksam om någon orkar förklara för en som inte riktigt hängt med :) 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?