• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Dalarna91

    Tog nyss grav test fast vanligt idag, negativt. Men tempen är fortsatt hög.

    Kan den bero på progrestron krämen? Förra månaden va det inte högt. 
    Sen vaknade jag strax innan kl 5 men somnade om, kan de bero på höga temperatureren?

  • LJM91

    Progesteronkrämen kan nog bidra till den höga temperaturen, men din kurva ser verkligen lovande ut ändå tycker jag. På ÄL+11 är det ju inte säkert att testen blir positiva även om man är gravid så jag tror du kan ha is i magen lite till :)

    Min temp hade sjunkit lite idag, 36,65. Återstår att se vad som händer under helgen.

  • Fyrklöverns

    Tempen ser väldigt lovande ut, uppåtgående trend. Förhoppningsvis är det graviditet och inte krämen. Hoppas du slår om till positivt imorgon!

  • Dalarna91

    Nej, de är sant. Får bara se om ett par dagar, men känner att progrestron kan öka temperaturen. Men kan den stiga som den gjort?

  • Rewner

    Jag tycker egentligen oftast inte att besvikelsen är det värsta och det som gör mig mest ledsen, utan känslan av att jag inte kan lita på min kropp och mina sinnen när diverse symtom har lurat mig att tro att jag är gravid och så visare det sig att det inte alls stämmer. Det är som att man blir sviken dubbelt, dels att kroppen inte lyckas bli gravid och dels att den ändå framkallar massa symtom som man går på gång efter gång. Det får mig att känna mig så godtrogen och naiv, som att det var helt orimligt att tro att jag kunde vara gravid.

    Jag har precis fått denna cykels första dos av molvärk. Here we go again ...

  • Dalarna91
    Rewner skrev 2022-09-02 09:25:20 följande:

    Jag tycker egentligen oftast inte att besvikelsen är det värsta och det som gör mig mest ledsen, utan känslan av att jag inte kan lita på min kropp och mina sinnen när diverse symtom har lurat mig att tro att jag är gravid och så visare det sig att det inte alls stämmer. Det är som att man blir sviken dubbelt, dels att kroppen inte lyckas bli gravid och dels att den ändå framkallar massa symtom som man går på gång efter gång. Det får mig att känna mig så godtrogen och naiv, som att det var helt orimligt att tro att jag kunde vara gravid.

    Jag har precis fått denna cykels första dos av molvärk. Here we go again ...


    Håller helt med dig!! Man känner sig så dum! Är glad jag inte sagt till sambon jag tror jag är gravid. Skulle känna mig ännu dummare. 
    Känner mig tillräckligt dum att skriva till er att jag tror jag är gravid (tolka mig rätt :p). Om de skulle visa jag har fel. Tur de är anonymt forum xD 

    Jag sticker nog förbi apoteket och köper ett tidigt test clear blue, hoppas dom har digitalt. 

    Men tycker det är så konstigt jag har temperatur stegring... 
  • Rewner

    Dalarna: Temperaturökningen ser ju verkligen lovande ut så jag håller alla tummar och tår jag har.

  • Rewner

    Det är ju så galet också för egentligen så är det väl tvärtom. Varför skulle vi inte tro att vi är gravida när vi aktivt försöker, vet att vi har haft ägglossning och oskyddat sex? Det är ju inte alls orimligt att vi skulle vara gravida. Snarare ganska rimligt.

  • Sophiee92
    Rewner skrev 2022-09-02 09:56:38 följande:

    Det är ju så galet också för egentligen så är det väl tvärtom. Varför skulle vi inte tro att vi är gravida när vi aktivt försöker, vet att vi har haft ägglossning och oskyddat sex? Det är ju inte alls orimligt att vi skulle vara gravida. Snarare ganska rimligt.


    Ja men exakt. Inte konstigt egentligen att man går runt och tror man kan vara gravid när man verkligen prickat ÄL. Men ändå men hemsk känsla när man förstår att kroppen bara ?lurat? än... 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?