• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-04 07:44:25 följande:
    Skönt att jag i alla fall inte är ensam om att sväva iväg <3 hur var tempen idag? Tog du test?
    Ett tips till alla. Innan ni tar ett grav test på morgonen, torka er först. Min mens kom såklart. Slöseri med det testet. 
    Vet inte hur jag ska känna, jag känner just nu ingenting. Så idag ska jag prata med sambon vad vi ska göra nu. 
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-09-04 08:02:54 följande:
    Ett tips till alla. Innan ni tar ett grav test på morgonen, torka er först. Min mens kom såklart. Slöseri med det testet. 
    Vet inte hur jag ska känna, jag känner just nu ingenting. Så idag ska jag prata med sambon vad vi ska göra nu. 
    Åh neeej :( så ledsen för din skull! Det såg ju så himla lovande ut med tempkurvan. Usch jag börjar nästan gråta för dig <3 hoppas att du kan få fint stöd av din sambo och att ni får styrkan att ta nya tag inför nästa ägglossning.
  • LJM91

    Sophie, jag kommer inte ta något test i helgen, vågar inte :( det är så ångesttriggande för mig.. Får istället bita i det sura äpplet på tisdag om mensen dyker upp på jobbet, försöker ställa in mig på att det kommer bli så så kanske inte fallet blir så hårt. Tempen låg på 36,75 idag så den är i princip oförändrad. Hur går det för dig?

  • Chilins

    Jag har börjat blöda så det är troligen ett pågående missfall här så jag kommer finnas kvar i gruppen och får börja om också. Så tråkigt Dalarna, vi får fortsätta kämpa Hjärta

  • Dalarna91

    Tack alla för stödet <3 
    Jag trodde verkligen att jag va gravid i veckan. Hade symtom som; yr, mer hungrig, geleklumpen, perfekt sex och tempen. Men lurad kan man bli... 

    Chilins; nej. Hoppas verkligen det inte är missfall!! :'(

  • amandakollb

    Nej vad tråkigt Dalarna91:(( sllt lät ju så lovande! 


    och neeej chillins vad tråkigt att höra! men är ju många som kan blöda och ändå vara gravida! Är du säker på att det är missfall? Hoppas inte <3 

  • Dalarna91

    Pratade med sambon. Jag tycker det är ett känsligt ämne (min sambo kan ta mycket väldigt personligt). Så därav känslig ämne.. 
    Men vi börjar med att han tar ett hemma test. Ser det bra ut så gör jag en utredning. Jag gjorde en januari/februari 2020, allt såg bra ut med allt. Men 2 år kan säker mycket förändras. 

  • Rewner

    Åh, Chilin. Så jobbigt, men det behöver ju inte vara kört. Förstår att oron är tung att bära nu. Visst har du ultraljud imorgon? Då får du ju iaf besked på ovissheten. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?