• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Rewner

    Chilin: Beklagar så! Har tänkt mycket på dig nu på morgonen och försökt skicka så mycket positiv energi som det bara går. Det var ju er tur nu!

  • Fyrklöverns
    Chilins skrev 2022-09-05 10:36:53 följande:

    För mig blev det missfall så jag är tillbaka på ruta 1 


     


    Jag beklagar verkligen <3 :(
    Kunde du få någon mer information på ultraljudet? Om allting kommit ut eller om det avstannat tidigare och är på väg ut nu? 


    Sophie vad tråkigt med negativt test. Vilken underbar dröm, en dag kommer den bli verklighet <3 Hoppas ändå att mensen håller sig borta och att du plussar senare. 


     

  • amandakollb
    Chilins skrev 2022-09-05 10:36:53 följande:

    För mig blev det missfall så jag är tillbaka på ruta 1 


    nej så tråkigt att höra :(( kramar <3 

    och tråkigt att höra om tempen som gått ned och negativt test, kramar till er med! <3 
  • Chilins

    Tack Alla fina. Det har varit en tung dag idag. Det var som sagt tidigt, innan vecka 6 och kroppen verkar ha löst det hela själv och det är ju positivt. Gäller att försöka se något ljust. Nu får vi se hur kroppen återhämtar sig och när nästa ägglossning blir. bara att fortsätta försöka. Någon gång ska det väl ändå bli? 

  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-09-05 14:03:39 följande:

    Tack Alla fina. Det har varit en tung dag idag. Det var som sagt tidigt, innan vecka 6 och kroppen verkar ha löst det hela själv och det är ju positivt. Gäller att försöka se något ljust. Nu får vi se hur kroppen återhämtar sig och när nästa ägglossning blir. bara att fortsätta försöka. Någon gång ska det väl ändå bli? 


    Jag hade ägglossning och mens som vanligt när jag hade tidigt missfall. Så de är ju ändå skönt det tyckte jag. 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-09-05 14:46:40 följande:
    Jag hade ägglossning och mens som vanligt när jag hade tidigt missfall. Så de är ju ändå skönt det tyckte jag. 
    Det låter bra. Jag känner mig bara så otroligt less Nu. Hur kan det alltid bli såhär?! 
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-09-05 15:04:50 följande:
    Det låter bra. Jag känner mig bara så otroligt less Nu. Hur kan det alltid bli såhär?! 
    Om jag visste det. Börjar bli så less. Hur mycket mer hopp och ork har man kvar?
    Snart skiter jag i allt. Får bli den coola mostern. 
  • LJM91

    Åh nej chilins, beklagar verkligen <3 hoppas att du mår okej trots allt och att kroppen sköter det hela snabbt och smidigt. Hur tar din partner det hela, har du bra stöd av honom?

    Vad tråkigt att ditt test var negativt Sophie och att du känner dig deppig Dalarna, vad tusan vi skulle ju plussa samtidigt nu.. Det var ju nu det skulle hända liksom. Vi får alla försöka samla ny kraft inför nästa cykel <3

    TrueResolution, vad tråkigt att strecken inte blev starkare :( jobbigt att börja få upp hoppet bara för att krascha igen..

  • Sophiee92

    Chilins vad otroligt ledsen jag blir! :( När ska det bli våran tur liksom! Riktigt deppig dag blev det i den här gruppen men man känner också hur fina ni alla är mot varandra som stöttar och peppar när motvinden känns som hårdast.
    Himla tråkigt att höra att även du börjat blöda trueresolution :( Hur går det för dig LJM och hur mår du nu Dalarna?
    Min mens har kommit nu också... Fan då!

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?