• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • SigneSE

    Idag kom mensen så allt man trodde kände var bara ren och skär pms även denna månad.
    var ute på en promenad på morgonen och tårarna rann när jag tänkte på att jag verkligen trodde det var ett plus denna månad, det var skönt att ventilera lite med mig själv, nu är det nya tag igen som gäller.

  • Sophiee92
    SigneSE skrev 2022-09-08 09:36:29 följande:

    Idag kom mensen så allt man trodde kände var bara ren och skär pms även denna månad.
    var ute på en promenad på morgonen och tårarna rann när jag tänkte på att jag verkligen trodde det var ett plus denna månad, det var skönt att ventilera lite med mig själv, nu är det nya tag igen som gäller.


    Skickar massor av kramar till dig idag Signe <3 Det blev många som började blöda här efter varann... Nu får vi ta nya tag allihop och köra så det ryker nästa försök!
  • Rewner

    Ja, en riktigt tråkig vecka här i tråden med allt blödande. Vi får hoppas på bättre veckor framöver.

    Det känns så orättvist alltihop och att man ska behöva gå igenom så här mycket för att få bli förälder. Särskilt när man vet att resan kanske bara har börjat och det kan vänta än mer framöver. Vad har jag gjort för att förtjäna det liksom? När det verkar så jädrans lätt för "alla" andra ...

  • Dalarna91

    Va tråkigt att höra alla dom fått mens nu :'( 
    Önskar verkligen vi plussar snart. 
    Detta led pH i underliv är bra tänkt, såg en dokumentär om tvätta med sån intim tvätt pga låg pH, men testerna visade att det inte stämde. 

    Såg någon varit inne på att bara tempa för att bekräfta ägglossningen, och jag funderar på att göra det. Va så jobbigt att se tempen vara hög och en stege. Sen hoppar jag nog över progrestronet. Ser ingen nytta med det, bara dyra pengar i sjön. 

    Ska ni testa något nytt denna månad?

  • Fyrklöverns

    Tråkigt att du började blöda Signe :(

    Lite mysigt ändå att ni alla har typ mens på samma vecka :) ni vet när man umgåtts med samma tjejer ett tag så ställer cyklarna in sig, känns lite så haha <3 

    Min temp har varit helt bananas nu efter mensen. Haft så höga värden. Jag ser att det blir mer stabilt om jag tempar kl 4 eller 5 istället men det är så jobbigt att ställa klockan så tidigt för att sen vakna till jobbet 6.30. Funderar också på att ta en paus som ni andra men vet inte om jag kan släppa kontrollbehovet! 


    Ägglossningen blev bekräftad på första dagen med positivt äl-test baserat på tempen tydligen. Nästa dag var testet positivt igen. Men man kan väl inte ha LH-ökning efter ägglossning? Kanske är för att tempen varit så instabil som det blev så här. Bifogar min kurva. 


  • LJM91

    Tack för allt stöd finaste ni <3 hade definitivt inte kunnat ta mig igenom allt det här utan att ha er.

    Beklagar mensen Signe :( jobbigt när kroppen sviker och luras med symtom..

  • Dalarna91

    Fyrklövern; tog du test dagen innan? 
    Jag litar inte på testet i förhållande när man ska ha ägglossning. Har haft ägglossning 4 dagar efter positivt test. Så man kan nog ha ägglossning samma dag det är positivt.

  • Fyrklöverns
    Dalarna91 skrev 2022-09-08 15:54:02 följande:

    Fyrklövern; tog du test dagen innan? 
    Jag litar inte på testet i förhållande när man ska ha ägglossning. Har haft ägglossning 4 dagar efter positivt test. Så man kan nog ha ägglossning samma dag det är positivt.


    Ja det gjorde jag, skrev bara inte svaret. Testerna var negativa dagen innan dessa två och dagen efter sista testet. Så konstigt. Jag har också märkt att den kanske inte alltid kommer i direkt anslutning. Tror att vi ett par ggr slutat ha sex för tidigt. Men nu var jag chockad att den ville sätta ut ägglossningen på första positiva dagen . LH ska ju sjunka när ägget släppt mig veterligen. 
  • Fyrklöverns

    Tjejer! Har ni sett att nya Apple Watch ska kunna registrera basal kroppstemperatur?? Jag har väntat på en smart Watch med den funktionen i flera år nu! :D Har ett presentkort hos Apple som jag ska nyttja och beställa en klocka. Hoppas den fungerar bra och att man äntligen kan slippa stressen kring tempmätning på morgonen :)

  • Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-09-08 21:06:38 följande:

    Tjejer! Har ni sett att nya Apple Watch ska kunna registrera basal kroppstemperatur?? Jag har väntat på en smart Watch med den funktionen i flera år nu! :D Har ett presentkort hos Apple som jag ska nyttja och beställa en klocka. Hoppas den fungerar bra och att man äntligen kan slippa stressen kring tempmätning på morgonen :)


    Gud så smart. Hoppas den fungerar bra :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?