• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • LJM91

    Har du tagit test idag Rewner? Håller alla tummarna för att din magkänsla är fel och att du plussar <3

    Fyrklöverns, vid de här två senaste menstruationerna som var ovanliga så har jag faktiskt tagit inositol, så kanske är det den som påverkar? Undrar om det är bra eller dåligt isåfall.. Vet att en del bara tar inositol fram till ägglossningen men jag har tagit den hela tiden. Det är ju skönt att slippa både mensvärk och riklig mens men tänker att det inte är så bra om det beror på att slemhinnan har försämrats eller något sådant?

    Tycker att din plan för denna cykeln verkar super Sophie, god mat och vin <3 skönt att ni ska få slutföra er utredning också, hur tänker du inför det? Har förstått att en del hoppas på att något ?fel? ska hittas för att få en förklaring, medan andra blir lättade om inget är fel.

  • Rewner

    Testet var negativt. Känner mig helt bedrövad. Just nu undrar jag hur vi ska orka fortsätta försöka. 

  • LJM91
    Rewner skrev 2022-09-10 12:14:42 följande:

    Testet var negativt. Känner mig helt bedrövad. Just nu undrar jag hur vi ska orka fortsätta försöka. 


    Åh nej, så ledsen för din skull :( vi finns alla här för dig om du behöver kräka av dig eller ventilera känslor <3
  • Dalarna91

    Då har vi gjort ett sperma test. Lätt att ordna men lite svårt att tolka. Man ska jämföra mot en annan färg. Är sperman mörkare så är det bra. 
    Men på själva fönstret där sperman är så va det typ vita fläckar på. 
    Svårt att förklara. Men just nu verkar spermiena vara bra. 

  • Fyrklöverns
    Rewner skrev 2022-09-10 12:14:42 följande:

    Testet var negativt. Känner mig helt bedrövad. Just nu undrar jag hur vi ska orka fortsätta försöka. 


    Beklagar :( så tråkigt att läsa. Hoppas verkligen det bara är tidigt <3 
    Vi kämpar på tillsammans
  • Fyrklöverns
    Dalarna91 skrev 2022-09-10 13:31:11 följande:

    Då har vi gjort ett sperma test. Lätt att ordna men lite svårt att tolka. Man ska jämföra mot en annan färg. Är sperman mörkare så är det bra. 
    Men på själva fönstret där sperman är så va det typ vita fläckar på. 
    Svårt att förklara. Men just nu verkar spermiena vara bra. 


    Ingen aning hur man tolkar de testen men skönt att spermierna verkar okej iaf
  • Fyrklöverns
    LJM91 skrev 2022-09-10 09:42:59 följande:

    Har du tagit test idag Rewner? Håller alla tummarna för att din magkänsla är fel och att du plussar <3

    Fyrklöverns, vid de här två senaste menstruationerna som var ovanliga så har jag faktiskt tagit inositol, så kanske är det den som påverkar? Undrar om det är bra eller dåligt isåfall.. Vet att en del bara tar inositol fram till ägglossningen men jag har tagit den hela tiden. Det är ju skönt att slippa både mensvärk och riklig mens men tänker att det inte är så bra om det beror på att slemhinnan har försämrats eller något sådant?

    Tycker att din plan för denna cykeln verkar super Sophie, god mat och vin <3 skönt att ni ska få slutföra er utredning också, hur tänker du inför det? Har förstått att en del hoppas på att något ?fel? ska hittas för att få en förklaring, medan andra blir lättade om inget är fel.


    Samma här! Inositol är det enda som ändrats. Jag vet heller inte hur man ska tänka där, visst är det skönt att slippa PMS och mensvärk men man kan inte hjälpa att bli orolig. Jenny Koos säger förvisso att om man har mycket PMS och mensvärk så talar det för hormonell obalans, har för mig jag läste det, så det kanske inte är dumt ändå. Jag tycker också det är svårt att veta om man ska sluta vid ägglossning eller fortsätta. De jag har köpt står det att man tar hela tiden. 
  • Fyrklöverns

    LJM har du märkt något med din temp sedan du började med Inositol? Är orolig att den gör att min temp svänger mycket. Alternativet är att batteriet håller på och tar slut för det är väldigt högt och lågt. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?