• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Vickan31
    Dalarna91 skrev 2023-01-24 16:29:36 följande:

    Ljm; förstår att man kommer till en punkt men nästan skiter i allt. Men sen kommer den orken som gör att man kämpar vidare. Tror dom senaste bim har jag knappt reagerat när mensen kom. 

    Vickan; jag är dålig på temp då jag själv är helt ny på det.

    Fyrklövern; ja de är skönt att barnmorskan tog tag i det och ordnade tiden. 
    Vill bara tiden ska gå fort nu.
    Har så många katastrof och panik känslor nu. Jag vet att symtomer kommer och går. Men när man inte känner ömma bröst en dag får man panik. Försöker tänka positivt men är också mentalt redo att det är ett ma. Önskar/hoppas sambon är mentalt redo för ett ma. Känns som han tog det hårdare sist. 


    Hjärta
  • LJM91

    Vickan, svårt att tyda din graf tycker jag. Skulle nog chansa på att ägglossningen var CD16, men är absolut inte säker.

    Dalarna, förstår att det är mycket oro och ångest för dig just nu. Hoppas av hela mitt hjärta att du får lugnande besked på ditt ultraljud imorgon <3 hur dags ska du dit?

    BIM igår eller idag för min del, igår kom det ingen mens och i morse satte jag in menskoppen för att slippa konfronteras med blod under jobbdagen. Än så länge har jag inte haft tillstymmelsen till mensvärk så kan inte låta bli att hoppas lite. Men vet att jag har lurats av det förr.

  • Vickan31
    LJM91 skrev 2023-01-25 13:02:01 följande:

    Vickan, svårt att tyda din graf tycker jag. Skulle nog chansa på att ägglossningen var CD16, men är absolut inte säker.

    Dalarna, förstår att det är mycket oro och ångest för dig just nu. Hoppas av hela mitt hjärta att du får lugnande besked på ditt ultraljud imorgon <3 hur dags ska du dit?

    BIM igår eller idag för min del, igår kom det ingen mens och i morse satte jag in menskoppen för att slippa konfronteras med blod under jobbdagen. Än så länge har jag inte haft tillstymmelsen till mensvärk så kan inte låta bli att hoppas lite. Men vet att jag har lurats av det förr.


    Ja visst är den svår! Flo säger att ÄL var CD16 som du var inne på, medan Fertility Friend säger CD13, vilket är ovanligt tidigt för att vara jag men kroppen kan ju spela en spratt ibland, det är vi nog alla smärtsamt medvetna om. 

    Iih, vad spännande att BIM är här och mensen och mensvärken hållit sig borta hittills (peppar peppar)! Brukar den vara rätt så punktlig för din del? Håller tummarna så hårt! Hjärta
  • Dalarna91

    Ljm; jag har tid 14;45. Så hela dagen kommer jag vara nervös. 

    Hoppas mensen håller sig borta. Har du tänkt ta test imorgon om mensen uteblivit? :)

  • Sophiee92

    Vickan, alltså tack för dina fina peppande ord <3 Känns extra tryggt för mig också att ha dig i här i gruppen som redan gått igenom allt detta. Är inte alls för privat för att berätta för er tjejer men ville inte skriva öppet i tråden bara med tanke på att säkert många andra anonyma läser här också :P hur som helst, är så taggad på att vi kommer hinna göra fler än 1 behandling innan sommaren iaf :D Förstår, ja man blir ju lite nyfiken på varför det var stopp förra gången. När ska du spola? Vad skönt att din sambos prov var bra <3 grattis! Förstår att han blev lättad över beskedet. Åh ja det kommer komma så mycket frågor haha... 

  • Fyrklöverns

    Vickan: Jobbigt att apparna är oense haha! Intressant att fortsätta följa din kurva, lägg gärna upp nån mer bild efter nån dag :) Om ni låg både CD13 och CD16 så är det ju kolugnt :D 
    Tack som frågar <3 Jag har mått väldigt illa i dagarna, å ena sidan vet jag inte vad jag ska ta mig till och å andra sidan så gör det mig lycklig för jag vet att det är ett bra tecken. Mitt nästa ultraljud är om exakt en vecka och jag hoppas på att få se ett livligt foster då så jag kan andas ut lite till rutinkontrollerna framöver. 


    LJM jag hoppas så innerligt att mensen håller sig borta och att det är er tur! <3 Hur mår du? 


    Dalarna: Jag håller tummarna hårt imorgon att ni får se den lilla krabaten sprattla omkring :) 

    Sophie så spännande att behandlingarna närmar sig! <3 Hoppas hoppas på ett fint plus inom det snaraste :)

  • Dalarna91

    Ljm; hur går det? 

    Själv har jag panik. Skulle ha tagit ledigt hela dagen! 
    Symtomer är typ borta, så misstänker starkt ett ma igen. 

  • evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2023-01-26 07:25:15 följande:

    Ljm; hur går det? 

    Själv har jag panik. Skulle ha tagit ledigt hela dagen! 
    Symtomer är typ borta, så misstänker starkt ett ma igen. 



    Jag håller tummarna för dig!! Jag har knappt haft några symtom under hela graviditeten så behöver inte betyda något dåligt <3
    jag hoppas verkligen att du får se ett litet tickande hjärtan idag!
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2023-01-26 09:40:34 följande:

    Jag håller tummarna för dig!! Jag har knappt haft några symtom under hela graviditeten så behöver inte betyda något dåligt <3
    jag hoppas verkligen att du får se ett litet tickande hjärtan idag!
    Tack, det lugnar mig en del. Får se om 6 timmar hur allt gick. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?