• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Vickan31

    LJM: Jag kan inte sluta tänka på hur det går för dig! Fortsätter att hålla tummarna!

    Dalarna: Tänker på dig lite extra i eftermiddag och hoppas med allt vad jag har att det ska gå bra!


    Evelinagra1: Så fint av dig att fortsätta skriva till oss här inne och peppa och stötta!

    Fyrklöverns: Jaa, tänk vad livet var lättare när man inte var besatt av dessa fertilitetsappar, haha! Ja jag hoppas att det ska vara lugnt, att vi har en chans den här månaden i alla fall, och jag återkommer med en graf om några dagar så får vi se hur det utvecklar sig :) Fy vad jobbigt med illamående, men jag kan förstå vad du menar: att det samtidigt känns som ett positivt bevis på att det finns ett litet liv där inne <3 Vad skönt att nästa ultraljud börjar närma sig, vi är många som hejar på den lilla krabaten där inne! :) 

    Sophie: Jag blir alltid lika glad varje gång du skriver, tack :) Jag förstår, ibland glömmer jag liksom bort att den här tråden är öppen för alla för det känns ju liksom som att det är bara vårt lilla gäng som existerar här, vi som skriver med jämna mellanrum och finns där för varandra :) Om du vill skriva ett direktmeddelande till mig får du mer än gärna göra det, men det är såklart absolut inget måste eller press att du ska behöva berätta anledningarna. Huvudsaken är ju som sagt att ni får starta mycket tidigare än ni först trodde, och det ska bli så spännande att få följa din upplevelse av IVF! Angående spolningen så vet jag inte exakt. Jag hoppas ju att de ska göra spolningen på läkarbesöket den 6/2 då de ändå ska göra gynundersökningen (så var det i alla fall i Stockholm när jag gjorde min förra fertilitetsutredning). Och tack så mycket, det känns jättebra att ha fått svar på sambons prov så snabbt så behöver vi inte gruva oss för det flera veckor :) Haha, du är så välkommen med alla frågor! <3 

  • Fyrklöverns

    Jag tänker också lite extra på LJM och Dalarna idag <3. Håller alla tummar med hela själen nu att du får se ett pickande hjärta idag Dalarna, och jag hoppas så innerligt att din mens fortsatt är bortom synhåll LJM! 


    Vickan: Tack för stödet <3 det här är verkligen världens härligaste gäng :) Spännande att se hur det gått den här månaden för er och jag ser fram emot ert första besök, hoppas att du får äggledarna genomspolade då så vi kan heja lite extra nästa månad om det nu inte tog sig denna. Men tänk vilken dröm om de hade sett en graviditet på läkarbesöket istället :D 

  • Dalarna91

    Tack för all pepp. Har kommit hem så ska tvätta muttan nu innan vi ska köra till sjukhuset. 
    Är det för mycket att ta en liten parfym spray på låret? XD 
    Inte nog med man ska ligga med benen i luften, vill inte det ska lukta illa. Fast det gör inte det hos mig iaf men tänker på personalen :p

  • LJM91

    Tack för era tumhållningar finaste gänget, mensen är tyvärr här. Orkar inte ens bli ledsen längre, känner mest frustration nu. Varför kan det aldrig hända oss?

    Hoppas innerligt på mer positivt besked från dig om en stund, Dalarna <3

  • Dalarna91

    Inget hjärtljud. Så har ett ytterligare fördröjt missfall. Ska till bara om 7-10 dagar. Uppfattade att jag får hjälp med utredning nu 

  • LJM91

    Neeeej Dalarna fan också :( hoppades så otroligt mycket för din skull! Nu måste ni ju verkligen ha rätt till utredning <3

  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2023-01-26 15:49:44 följande:

    Detta va inte så roligt. Har just nu inga ord eller tårar. Känns som detta är våran typiska tur. 


    Känner igen mig lite i det där, orkar inte ens bli ledsen över mensen för det känns liksom orimligt att det skulle kunna ha varit på något annat sätt. Som att det inte är möjligt att det ska gå på något annat vis för oss än att mensen ska fortsätta dyka upp månad efter månad. Sen är det såklart inte samma sak som att få missfall, det förstår jag ju. Hoppas av hela mitt hjärta att ni får svar på vad som orsakar missfallen och att det är något som går enkelt att åtgärda <3
  • Fyrklöverns

    Dalarna jag blir så ledsen :( <3 nu är det ändå på tur att ni får utredning snabbt och ordentlig hjälp med det här.

    LJM jag beklagar mensen :( <3 otroligt att det ska gå månad ut och månad in utan att något händer. Har du någon planerad kontakt med din gynekolog snart? 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?