• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • hurtänktedunu
    Vattuman1 skrev 2021-11-03 13:44:51 följande:

    Hej alla glada!

    BF kring 25 juni med första barnet och ska ha mitt första BM besök nästa vecka.

    Undrar dock vad som gäller för att få tidigt VUL? Kan man bara säga att man vill ha det och så får man en remiss eller måste man ha en medicinsk anledning? Om så är fallet, kan vem som helst betala och få ett via privat klinik?

    Så många frågor, orkar inte ringa ner min MVC innan jag ens varit där första ggn :D


    Man brukar inte få det via sin bm utan orsak. Jag har alltid bokat privat. Var på mitt första idag.
  • EIJ90
    hurtänktedunu skrev 2021-11-03 16:47:37 följande:

    Man brukar inte få det via sin bm utan orsak. Jag har alltid bokat privat. Var på mitt första idag.


    Hur gick det? Hoppas allt såg bra ut!
  • hurtänktedunu
    EIJ90 skrev 2021-11-03 17:13:06 följande:

    Hur gick det? Hoppas allt såg bra ut!


    Det gick jätte bra. Bebis har vuxit som den ska och hjärtat slog så fint
  • linnelakan

    Undrar lite kring det här med KUB i Stockholm. Vi vill gärna göra det men det verkar som att inte alla under 35 blir erbjudna det nu pga pandemin. Vet någon om det fortfarande är så, och isåfall är det någon som har bokat det privat?

  • EIJ90
    hurtänktedunu skrev 2021-11-03 19:01:35 följande:

    Det gick jätte bra. Bebis har vuxit som den ska och hjärtat slog så fint


    Så skönt för er! Ska ni göra fler vul?

    Risken minskar väl betydligt om man sett hjärtat slå.
  • Vattuman1
    svansmamman skrev 2021-11-03 15:12:47 följande:

    Det ska vara särskilt ömmande omständigheter för att man ska erbjudas VUL via sin vårdcentral. Däremot brukar privata aktörer göra VUL oavsett omständigheter. I mitt län finns det inte en enda privat som erbjuder VUL så det är dessvärre inget alternativ här. 


    hurtänktedunu skrev 2021-11-03 16:47:37 följande:

    Man brukar inte få det via sin bm utan orsak. Jag har alltid bokat privat. Var på mitt första idag.


    Tack för svar :) känns ju rätt logiskt när jag tänker efter?
  • xnfsm

    Hello igen! Gick in i vecka 9 (8+0) idag. Börjat med järntabletter 100 mg på order från BM. Nån som vet vad som anses vara lågt järnvärde?

  • Lita89
    xnfsm skrev 2021-11-03 21:32:16 följande:

    Hello igen! Gick in i vecka 9 (8+0) idag. Börjat med järntabletter 100 mg på order från BM. Nån som vet vad som anses vara lågt järnvärde?


    Under 120 el där omkring har jag för mig :)
  • Lolalou
    Mamma91a skrev 2021-11-01 11:28:21 följande:

    Vi har en helt hemlig fb-grupp för bf juni 2022. Den går inte att söka efter och man kan bars bli inbjuden via länken eller att va vänner på fb.

    Skriv till mig om ni vill vara med I gruppen.


    Jag vill gärna gå med i gruppen
  • Emma1b
    Mamma91a skrev 2021-11-01 11:28:21 följande:

    Vi har en helt hemlig fb-grupp för bf juni 2022. Den går inte att söka efter och man kan bars bli inbjuden via länken eller att va vänner på fb.

    Skriv till mig om ni vill vara med I gruppen.


    Jag vill också gå med i fb grupp! Väntar mitt tredje barn, bara i v 5+5 än så länge. Jag blev gravid via ivf och då får man alltid vul i v 8 . Tror jag iaf.
Svar på tråden BF juni 2022