• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • slo92

    Går in i v12 imorgon och har de senaste två veckorna varit obeskrivligt trött. Jag har svårt att koncentrera mig på jobbet för att jag är så trött och vill bara sova. Jag blir jätteanfådd och ansträngd av att cykla sträckor som jag inte brukar ha problem med att cykla. Tog blodprov hos bm i veckan och hade ferritinvärde under 30 och blev rekommenderad 100 mg järn per dag. Någon som varit med om liknande och vet hur lång tid det tar för järndepåerna att fyllas på? Jag har så dåligt samvete för att jag inte orkar sköta mitt jobb ordentligt :/

  • knyttets

    Vi har också gjort NIPT, allt såg bra ut och det var en otrolig lättnad att äntligen få se bebis på skärmen. Känns som att jag verkligen börjar kunna landa i faktumet att vi ska få ett barn och vågar börja drömma och planera.

  • hurtänktedunu
    knyttets skrev 2021-12-09 11:18:32 följande:

    Vi har också gjort NIPT, allt såg bra ut och det var en otrolig lättnad att äntligen få se bebis på skärmen. Känns som att jag verkligen börjar kunna landa i faktumet att vi ska få ett barn och vågar börja drömma och planera.


    Håller helt med. Man vågar kanske tro lite mer nu. När är du beräknad?
  • pinkrain
    hurtänktedunu skrev 2021-12-08 22:13:16 följande:

    Nipt gjort och bebisen mådde tipp topp och allt fanns och satt där det skulle plus att jag fick hoppa fram två dagar. Helt underbart.


    Så skönt! :)
  • pinkrain


    Triss i pojkar om detta stämmer, får veta på rul 5 jan. ???? Hoppades på tjej och alla tror det men ska bli mysigt med bebis igen. ????
  • 180611

    Ni som gjort NIPT har ni också tagit reda på kön då? Fick svaret på vårt NIPT igår via telefon och fick frågan om jag ville veta könet direkt eller vänta på brevet. Valde att vänta på brevet. Hur tänker ni i så fall göra det för att det ska kännas speciellt? Vi har inte tagit reda på kön tidigare men nu när vi gjorde NIPT sa vi att vi kanske ändå ska passa på att kolla. Tänker att det kan vara lättare för våra 2 andra barn att förstå om de får veta om det är en lillebror eller lillasyster...

  • TheSwedishKiwi
    slo92 skrev 2021-12-09 11:00:41 följande:

    Går in i v12 imorgon och har de senaste två veckorna varit obeskrivligt trött. Jag har svårt att koncentrera mig på jobbet för att jag är så trött och vill bara sova. Jag blir jätteanfådd och ansträngd av att cykla sträckor som jag inte brukar ha problem med att cykla. Tog blodprov hos bm i veckan och hade ferritinvärde under 30 och blev rekommenderad 100 mg järn per dag. Någon som varit med om liknande och vet hur lång tid det tar för järndepåerna att fyllas på? Jag har så dåligt samvete för att jag inte orkar sköta mitt jobb ordentligt :/


    Jag känner exakt som du! Förra fredagen var jag så trött att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Jag var faktiskt tvungen att lämna kontoret och åka hem och sova några timmar. Fick veta i måndags att mitt ferritinvärde ligger på 16, vilket tydligen är väldigt lågt, så jag har också börjat äta järntabletter.

    Jag har ätit järntabletter många gånger tidigare och det brukar ta ett par veckor innan jag känner någon skillnad. Vet inte om man känner samma när man är gravid dock!
  • knyttets
    hurtänktedunu skrev 2021-12-09 13:04:38 följande:

    Håller helt med. Man vågar kanske tro lite mer nu. När är du beräknad?


    17 juni är vi beräknade. Hur är det med dig?
  • hurtänktedunu
    pinkrain skrev 2021-12-09 18:17:16 följande:

    Triss i pojkar om detta stämmer, får veta på rul 5 jan. ???? Hoppades på tjej och alla tror det men ska bli mysigt med bebis igen. ????


    La upp min bild i en nub teori grupp och 11 personer sa flicka så ska bli spännande. Vi kommer få svar på det på nipt om 7-10 dagar.
Svar på tråden BF juni 2022