• Lusselelle123

    Ruvare oktober 2021

    Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? Skrattande

  • Svar på tråden Ruvare oktober 2021
  • Lusselelle123
    apan95 skrev 2021-10-05 11:32:43 följande:

    Hej!

    Jag är på ruvardag 3 med en blastis från frysen. Känner mig så otroligt likgiltig denna gång. Min andra FET på första IVF:en. Känner inte av någonting och dagarna sniglar sig fram?


    Känner mig också likgiltig, denna väntan är hemsk. Känns som om man går runt och väntar på att marken ska rasa under fötterna eller att man ska bli lyckligast på jorden. Var hoppfull innan men då kliniken ringde idag och sa att vårt andra befruktade ägg inte klarade vidareodlingen så kändes det lite som "varför ska den dom återförde klara sig om inte den andra gjorde det". Känner inte heller något så ja.. känns som om jag gett upp lite. 
  • apan95
    Lusselelle123 skrev 2021-10-05 12:49:10 följande:

    Känner mig också likgiltig, denna väntan är hemsk. Känns som om man går runt och väntar på att marken ska rasa under fötterna eller att man ska bli lyckligast på jorden. Var hoppfull innan men då kliniken ringde idag och sa att vårt andra befruktade ägg inte klarade vidareodlingen så kändes det lite som "varför ska den dom återförde klara sig om inte den andra gjorde det". Känner inte heller något så ja.. känns som om jag gett upp lite. 


    Fattar precis vad du menar. Fast jag känner mer att jag går o väntar på mensen i vanlig ordning för att börja om igen. Kanske är ärrad från alla månaders väntan där det inte hänt något. försöker att inte tappa hoppet helt då jag känner att min mentala inställning kanske kan påverka lite.. men kan ju hoppas iallafall..
  • Linaregnu

    Hur går det för er tjejer som också ruvar? Har ni några graviditetssymptom? Jag är på dag 4 nu och känner lite svag värk/stickande ibland i livmodern och ont i brösten, men kan det va lutinusen som lurar mig tro..

  • Lusselelle123
    Linaregnu skrev 2021-10-06 06:11:50 följande:

    Hur går det för er tjejer som också ruvar? Har ni några graviditetssymptom? Jag är på dag 4 nu och känner lite svag värk/stickande ibland i livmodern och ont i brösten, men kan det va lutinusen som lurar mig tro..


    Här går det dåligt, testade helt blankt idag på rd5 med en 2dagars. Testade svagt pos igår så nu vet jag åtminstone att ovitrellen är ur kroppen. Vet att det är alldeles för tidigt att testa och bli så besviken, men det handlar nog om att jag gör mig beredd på om det inte gått vägen. 


    Det enda jag känt är att jag fick tillfällig mensvärk i & att det drog till i livmodertrakten igårkväll varje gång jag reste mig. I övrigt jättetrött, hungrig och ont i brösten men det är vanliga biverkningar på progestronet så räknar inte det som symptom. 


    Ruvar du på 2, 3 eller 5dagars? Skrattande

  • QueenV
    Linsen8808 skrev 2021-10-05 14:42:46 följande:

    Hej! Jag följs gärna åt. Är på ruvardag 1 med en 5 dagars... En tids väntan börjar alltså nu.


    Åå vad roligt då är vi båda på ruvardag två idag (med 5dagars) :D
  • Linsen8808
    QueenV skrev 2021-10-06 08:39:05 följande:

    Åå vad roligt då är vi båda på ruvardag två idag (med 5dagars) :D


    Vad kul! Man går och letar små tecken ;) Känner du något än? Svårt med Lutinus i kroppen, brösten ömmar precis som förra gången jag var gravid (slutade i MA).
  • Patronsaint
    Lusselelle123 skrev 2021-10-05 12:44:29 följande:

    Ja det är verkligen svårt att särskilja dom två, skitjobbigt verkligen! Jag är en testgalning och är redan igång men väntar på att ovitrellen ska gå ur kroppen. Det är ju så olika hur man vill och väljer att göra men personligen hade jag aaaldrig kunnat vänta tills testdag, har inte den förrän den 17/10. rd7 för dig motsvarar väl äl+13 och då bör du kunna få ett tillförlitligt svar :)


    Ja men precis rd 7 för mig blir äl+13. Googla lite på testa tidigt test och verkar som att man ev skulle kunna testa från rd 7. Så nu försöker jag hålla mig till imorgon. Inte helt lätt. Har du tjuvtestat?
  • Lusselelle123
    Patronsaint skrev 2021-10-06 10:45:38 följande:
    Ja men precis rd 7 för mig blir äl+13. Googla lite på testa tidigt test och verkar som att man ev skulle kunna testa från rd 7. Så nu försöker jag hålla mig till imorgon. Inte helt lätt. Har du tjuvtestat?

    Strongt av dig att du hållt dig så länge! Ja jag har testat för att se när ovitrellen gått ur kroppen. Testade svagt pos igår (pga den) och blankt idag så nu kan jag lita på om jag skulle få ett pos framöver. Kommer testa varje dag från o med nu men de är pga att jag inte skulle klara av att vänta tills testdag o få negativt, då vill jag hellre ha en föraning innan hehe.


    Så spännande att se vad du får för resultat imorgon, känner du något?

  • Patronsaint
    Lusselelle123 skrev 2021-10-06 11:28:06 följande:

    Strongt av dig att du hållt dig så länge! Ja jag har testat för att se när ovitrellen gått ur kroppen. Testade svagt pos igår (pga den) och blankt idag så nu kan jag lita på om jag skulle få ett pos framöver. Kommer testa varje dag från o med nu men de är pga att jag inte skulle klara av att vänta tills testdag o få negativt, då vill jag hellre ha en föraning innan hehe.

    Så spännande att se vad du får för resultat imorgon, känner du något?


    Hahaha vill testa nu nu nu! Men samtidigt lite rädd för att bli besviken. Har varit konstant illamående sedan insättning. Har även molvärk sedan någon dag tillbaka och igår började brösten göra ont. Får iofs ont i brösten vid mens oxå men inte i varje cykel. Tycker att lutinus flygningarna har blivit annorlunda typ rinnigare. Har du några symptom?
Svar på tråden Ruvare oktober 2021