• Lusselelle123

    Ruvare oktober 2021

    Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? Skrattande

  • Svar på tråden Ruvare oktober 2021
  • QueenV
    Fogeln skrev 2021-10-09 07:46:28 följande:

    Menar verkligen inte att vara negativ här men jag gör också stimulerad cykel och hade fått höra samma som du, att man inte kan börja blöda. Det stämmer dock inte. Jag blev helt knäckt när jag började blöda kraftigt på jobbet redan ruvardag 5. Har blödit konstant sen dess och är nu på ruvardag 10. Pratade med kliniken som sa att det är helt normalt och att stimulerad cykel inte alls är någon garanti för att man inte kan blöda så det kan fortfarande bli båda positivt och negativt.

    Vill egentligen bara säga det så att om du börjar blöda så får du inte riktigt samma chock som jag fick och går direkt till att det måste vara dåligt. Enligt kliniken är det som sagt normalt och behöver inte vara dåligt.


    Jaha, nej men jag är bara glad för info!! Verkligen, tack!

    Kör du med progynon och lutinus/cyclogest?
  • apan95
    Fogeln skrev 2021-10-09 07:46:28 följande:

    Menar verkligen inte att vara negativ här men jag gör också stimulerad cykel och hade fått höra samma som du, att man inte kan börja blöda. Det stämmer dock inte. Jag blev helt knäckt när jag började blöda kraftigt på jobbet redan ruvardag 5. Har blödit konstant sen dess och är nu på ruvardag 10. Pratade med kliniken som sa att det är helt normalt och att stimulerad cykel inte alls är någon garanti för att man inte kan blöda så det kan fortfarande bli båda positivt och negativt.

    Vill egentligen bara säga det så att om du börjar blöda så får du inte riktigt samma chock som jag fick och går direkt till att det måste vara dåligt. Enligt kliniken är det som sagt normalt och behöver inte vara dåligt.


    QueenV skrev 2021-10-09 07:53:55 följande:

    Jaha, nej men jag är bara glad för info!! Verkligen, tack!

    Kör du med progynon och lutinus/cyclogest?


    Okej, nu fattar jag vad ni menar med stimulerad cykel då, blev lite förvirrad när Queenv sa att man inte började blöda av stimulerad för det gjorde jag me förra cykeln. Fast de kom på BIM ändå!

    Förra cykeln körde jag först letrozol, sen Ovitrelle och sen lutinus. Denna cykeln körde jag letrozol och nu lutinus, blev ingen Ovitrelle då min ägglossning kom snabbt och fint ändå denna månaden! Men gissar att det ändå räknas som en stimulerad cykel va? :)
  • QueenV
    apan95 skrev 2021-10-09 08:02:16 följande:

    Okej, nu fattar jag vad ni menar med stimulerad cykel då, blev lite förvirrad när Queenv sa att man inte började blöda av stimulerad för det gjorde jag me förra cykeln. Fast de kom på BIM ändå!

    Förra cykeln körde jag först letrozol, sen Ovitrelle och sen lutinus. Denna cykeln körde jag letrozol och nu lutinus, blev ingen Ovitrelle då min ägglossning kom snabbt och fint ändå denna månaden! Men gissar att det ändå räknas som en stimulerad cykel va? :)


    Nej stimulerad cykel är en annan variant när letrozol inte funkar. Då tar man hög dos östrogen så man kan styra cykeln helt. Man kör över ägglossningen helt så man inte får nån ägglossning. Man tar hormoner när mensen kommer, bygger upp slemhinnan med östrogen fram tills att den är tillräckligt tjock för att klara en återföring enkelt förklarat :)
  • Fogeln
    QueenV skrev 2021-10-09 07:53:55 följande:

    Jaha, nej men jag är bara glad för info!! Verkligen, tack!

    Kör du med progynon och lutinus/cyclogest?


    Vad skönt! Det var verkligen menat som info och mer pepp om något händer. Känns som att man är så nervös hela tiden ändå.

    Precis, jag tar progynon och lutinus. 6mg progynon och 3 tabletter lutinus.

    Är det liknande dig?
  • QueenV
    Fogeln skrev 2021-10-09 08:18:35 följande:

    Vad skönt! Det var verkligen menat som info och mer pepp om något händer. Känns som att man är så nervös hela tiden ändå.

    Precis, jag tar progynon och lutinus. 6mg progynon och 3 tabletter lutinus.

    Är det liknande dig?


    Uppskattas! Jag tog 6mg progynon om dagen fram till återföringsdagen, sedan dagen efter skulle jag trappa ner till 4mg progynon/dag plus cyclogest morgon och kväll :)

    Spännande hur kliniker gör olika och undra vad som faktiskt är det bästa
  • apan95
    QueenV skrev 2021-10-09 08:11:34 följande:

    Nej stimulerad cykel är en annan variant när letrozol inte funkar. Då tar man hög dos östrogen så man kan styra cykeln helt. Man kör över ägglossningen helt så man inte får nån ägglossning. Man tar hormoner när mensen kommer, bygger upp slemhinnan med östrogen fram tills att den är tillräckligt tjock för att klara en återföring enkelt förklarat :)


    Jaha okej! Tack för info! På min klinik kallas det jag gör för stimulerad FET eftersom jag tar letrozol för att framkalla ägglossningen men är säkert olika vad alla menar med stimulerad då! :)
  • capone

    Så kul att sitta och läsa hela tråden! Önskar er all lycka till!

    Vi var på äggplock igår, väldigt jobbigt.

    Fick ut 26 ägg, varav 12-14 är befruktade.

    Totalfrys då jag är överstimulerad.

    Läkaren varnade om att det kunde bli lite tufft kommande dagar (Svimmade på toaletten igår).

    Ska på ul på tisdag för kontroll.

    Hade ju hoppats så innerligt på återföring nu i okt, men får hoppa på nästa månad istället.

    Lycka till allihopa!

  • apan95
    capone skrev 2021-10-09 09:51:41 följande:

    Så kul att sitta och läsa hela tråden! Önskar er all lycka till!

    Vi var på äggplock igår, väldigt jobbigt.

    Fick ut 26 ägg, varav 12-14 är befruktade.

    Totalfrys då jag är överstimulerad.

    Läkaren varnade om att det kunde bli lite tufft kommande dagar (Svimmade på toaletten igår).

    Ska på ul på tisdag för kontroll.

    Hade ju hoppats så innerligt på återföring nu i okt, men får hoppa på nästa månad istället.

    Lycka till allihopa!


    Hej! Oj vilka fina resultat ändå! Tråkigt med totalfrys det fick jag också i maj. Plockade ut 21 ägg, blev dock aldrig överstimulerad men fanns en risk. hoppas du kryar fort!

    Dock vill jag även förbereda dig på något som jag blev väldigt besviken över. Man får ju inte sätta in förän 2 månader efter. Först måste du få bortfallsblödningen från ivf-cykeln, och därefter måste det gå en hel ?vanlig? menscykel och sen efter nästa ägglossning så får man sätta tillbaka om allt hämtat sig! så räkna med att ni antagligen inte får sätta in förän slutet av november eller december så ni inte blir så besvikna som vi blev! Lycka till ! :)
  • Lusselelle123

    Är i chock!! Plussade idag på på rd 8 med en tvådagars, kan inte tro det är sant!!!? Strecket på stickan är bara som en skugga med det digitala säger 1-2 veckor

  • apan95
    Lusselelle123 skrev 2021-10-09 10:51:50 följande:

    Är i chock!! Plussade idag på på rd 8 med en tvådagars, kan inte tro det är sant!!!? Strecket på stickan är bara som en skugga med det digitala säger 1-2 veckor


    MEN WOW!! grattis!!! Va roligt :D
Svar på tråden Ruvare oktober 2021