• Anonym (next step)

    "Utslängd" hemifrån, 17 år. Vad gör jag nu?

    Grattis på födelsedagen eller så. Imorgon fyller jag 17 och här sitter jag på en busshållplats med min hund, skolväska och en större väska med lite kläder och grejer. Jag och min styvmorsa har bråkat i flera år och vi fick väl båda nog. Hon sa att jag skulle dra åt helvete och inte sätta min fot i hennes hem igen. Jag sa att jag gärna lät bli. Farsan är en jävla mes och håller sig undan eller så är han på hennes sida när vi bråkar. Så jag drog. 

    Jag tänker ta sista bussen som går ut till vårt landställe. Det blir jobbigt att ta mig till skolan i morgon bitti men skitsamma. 

    Jag vill egentligen inte prata med någon på skolan om det. Särskilt inte på min födelsedag. Jag har faktiskt aldrig pratat med någon annan än mina lärare på skolan. Men jag antar att jag måste? Vad ska jag annars göra?

  • Svar på tråden "Utslängd" hemifrån, 17 år. Vad gör jag nu?
  • Anonym (next step)
    Anonym (#) skrev 2021-10-13 18:39:31 följande:

    Men vad sa din pappa då? Är han villig att låta dig flytta hem? Fattar han inte att han inte har rätt att slänga ut dig? Vet han inte att han är försörjningsskyldig gentemot dig? Vad är hans plan? Att låta dig bo kvar i sommarstugan och skicka pengar då och då så att du kan köpa mat?


    Han sa mest att det kan vara skönt för både mig och min styvmamma att ha en paus från varandra eftersom det alltid varit lite knackigt mellan oss och det är har varit extra mycket senaste året. Hans ord. Han sa också att jag kommer hem när jag vill och annars kommer han och tar med mig och veckohandlar och så.
  • Anonym (next step)
    trollhona skrev 2021-10-14 10:26:07 följande:

    För att man bor i en sommarstuga under en säsong där de flesta stugor står tomma, och brukar vara mål för inbrottstjuvar. Kan vara bra med en överfallssprej om någon bryter sig in där man ligger och sover.

    Nödvändig kommentar där.


    Hunden skulle säga ifrån. De flesta tjuvar håller sig undan ställen där det finns hundar.
  • Anonym (Ante)
    Anonym (next step) skrev 2021-10-14 17:06:31 följande:

    Ja, huset är vinterbonad och har el, vatten och avlopp. Det är inte så mycket stuga som en liten villa. Jag har bott här själv förr också på lov några dagar till någon vecka sen jag var 14. Närmaste grannarna finns 150 meter bort ungefär, men de är mer sommarboende. Bondgården med folk är ungefär 400 meter bort.


    Låter bra. Chilla du ett tag i stugan och se om vardagen snurrar.
  • molly50
    Anonym (next step) skrev 2021-10-14 17:11:39 följande:
    Han sa mest att det kan vara skönt för både mig och min styvmamma att ha en paus från varandra eftersom det alltid varit lite knackigt mellan oss och det är har varit extra mycket senaste året. Hans ord. Han sa också att jag kommer hem när jag vill och annars kommer han och tar med mig och veckohandlar och så.
    Är din pappa en toffel?
    Hur kan han låta den här kvinnan få kasta ut dig överhuvudtaget?
    Hade jag haft en ny man som kastat ut något av mina barn så hade han åkt ut på byxbaken.
    Jag hade aldrig accepterat att någon behandlade mina barn så.
  • Anonym (H)
    Anonym skrev 2021-10-14 16:36:15 följande:

    Du är nog den enda i världen som inte vet detta men man kan använda mobilens surf på datorn.


    Det visste inte jag heller. Hur gör man då?
  • cosinus
    Anonym (H) skrev 2021-10-15 10:27:31 följande:
    Det visste inte jag heller. Hur gör man då?
    Du delar internet från mobilen. Sen väljer du mobilen som wifi-nätverk på datorn.

    Samma som om man delar internet från sin mobil till andras mobiler/paddor
  • JodiBabe
    Anonym (next step) skrev 2021-10-14 17:11:39 följande:
    Han sa mest att det kan vara skönt för både mig och min styvmamma att ha en paus från varandra eftersom det alltid varit lite knackigt mellan oss och det är har varit extra mycket senaste året. Hans ord. Han sa också att jag kommer hem när jag vill och annars kommer han och tar med mig och veckohandlar och så.
    Det är inte ok av din pappa att lägga detta i dina händer. Att du ska fatta ett beslut. Det är släpphänt föräldraskap. Det är han som ska fatta beslut om att du ska komma hem och ha en given plats i hemmet. Det är inte dig detta ska hänga på.

    Väldigt trist att din pappa inte tydligt står bakom dig, TS. Men tänk på att du har hunden och det finns vettigt folk där ute!!! Kram
  • Anonym (ooo)
    Anonym (next step) skrev 2021-10-14 17:11:39 följande:
    Han sa mest att det kan vara skönt för både mig och min styvmamma att ha en paus från varandra eftersom det alltid varit lite knackigt mellan oss och det är har varit extra mycket senaste året. Hans ord. Han sa också att jag kommer hem när jag vill och annars kommer han och tar med mig och veckohandlar och så.
    Kanske hon som skulle bo i stugan då och inte du? Din pappa borde prioritera dig. 
  • Anonym (X)

    Hur tar du dig till skolan?
    Verkade ju rätt besvärligt när du skulle dit, går det bättre förbindelser dagtid?

  • Anonym (next step)
    molly50 skrev 2021-10-15 10:23:15 följande:

    Är din pappa en toffel?

    Hur kan han låta den här kvinnan få kasta ut dig överhuvudtaget?

    Hade jag haft en ny man som kastat ut något av mina barn så hade han åkt ut på byxbaken.

    Jag hade aldrig accepterat att någon behandlade mina barn så.


    Ja, skrev att han är mesig. Han håller sig undan våra bråk mest.
Svar på tråden "Utslängd" hemifrån, 17 år. Vad gör jag nu?