• nomina

    BIM December 2021

    Mensen som senare än väntat så bim 3/12 för min del. Detta ska bli vårt första försök till bebis!

    3/12 nomina (första försöket, första barnet)

  • Svar på tråden BIM December 2021
  • nomina
    värmlandsjänta skrev 2021-12-03 15:50:42 följande:

    håller tummarna för dig :)

    jag har haft lite huvudvärk i två dagar men vet inte om det beror på att mensen är på g, stress eller graviditet. hade mkt ont i huvudet under förra graviditeten. BIM runt måndag


    Fick du mer blödning efter vi skrevs sist?

    Min avstannade efter det, kändes skönt, hsr fortsatt att testa mig dagligen.
  • värmlandsjänta
    nomina skrev 2021-12-03 16:03:18 följande:

    Fick du mer blödning efter vi skrevs sist?

    Min avstannade efter det, kändes skönt, hsr fortsatt att testa mig dagligen.


    skönt att det inte blev nåt mer för dig!

    nej inget mer, å det var verkligen bara några droppar så tvivlar verkligen på att det var en nidblödning ändå... ställer in mig på att mensen kommer vilken dag som helst nu. lika bra, så kaanske man blir positivt överraskad sen istället.
  • Pepsin

    Känns bara onödigt att testa för tidigt för då kaaan det visa negativt fast det kanske inte är det, så blir man besviken osv osv


    nomina skrev 2021-12-03 15:37:36 följande:

    Ohh att du kan vänta så länge!

    Så spännande, och det låter lovande! :))


  • nomina
    värmlandsjänta skrev 2021-12-03 16:22:47 följande:

    skönt att det inte blev nåt mer för dig!

    nej inget mer, å det var verkligen bara några droppar så tvivlar verkligen på att det var en nidblödning ändå... ställer in mig på att mensen kommer vilken dag som helst nu. lika bra, så kaanske man blir positivt överraskad sen istället.


    Jag hoppas att du får en glad överraskning!
  • Kiiwii

    Jag har börjat känna svag molvärk så jag gissar att mensen är på gång? :( Men man får se, man kan ju bli glatt överraskad också. Oavsett om det blir pluss eller inte så är jag så himla glad att cykeln börjar bli regelbunden och att jag kan tyda min kropp igen!

    Lycka till alla som väntar :)

  • Sanlin90

    Jaha.... jag har fått svamp, jag har bara haft svamp av pencillin eller när jag va gravid dock från mitten och framåt... jag äter inte pencillin.

    Även lite känningar i brösten.

    Äl+8

  • känslobomb

    Jaha nu har jag väl blivit skengravid eller något, men allt jag kan tänka på är att jag vill att dagarna ska springa på så jag kan ta ett test. Fick glad gubbe i lördags, fick ägglossningssmärtor i måndag. Har molvärk och stickningar, framförallt på vänster sida. Inbillar mig såklart illamående osv, men de kan ju bara bero på progesteronökningen man får efter ägglossning.. hoppas så mycket så jag spricker.. när kan man som tidigast ta test tror ni? Har mina tidigare graviditeter haft väldigt hög hcgstegring

  • Kiiwii
    Sanlin90 skrev 2021-12-03 20:05:20 följande:

    Jaha.... jag har fått svamp, jag har bara haft svamp av pencillin eller när jag va gravid dock från mitten och framåt... jag äter inte pencillin.

    Även lite känningar i brösten.

    Äl+8


    Ska man få svamp så borde man ju få ut nåt gott utav det, som en graviditet ;)

    Jag har lite känningar av det, att det kanske bryter ut snart? men jag äter penicillin så det har jag förväntat mig, typiskt att jag inte kan skylla det på en eventuell graviditet, haha :D
  • Fyyyyran
    värmlandsjänta skrev 2021-12-03 15:50:42 följande:

    håller tummarna för dig :)

    jag har haft lite huvudvärk i två dagar men vet inte om det beror på att mensen är på g, stress eller graviditet. hade mkt ont i huvudet under förra graviditeten. BIM runt måndag


    Tack! Håller tummarna för dig med :).

    När man har dryga symtom som illamående eller huvudvärk så är det ju som värt det om man får ett plus :).
  • Solis123
    Pepsin skrev 2021-12-03 15:32:25 följande:

    Jag är helt säker på att jag är gravid! Idag är CD 25 och jag fick en nidblödning precis som förra graviditeten. Kommer ändå avvakta någon dag med graviditetstest då bim är på tisdag. Sååå spännande!!!


    Åh spännande, när hade du ägglossning?

    Hur ser din blödning ut? Länge? Mycket?

    Jag har haft väldigt lite bruna flytningar nu i dagarna 2, alltså knappt så det kommer nåt i trosorna, bara på toapappret.

    Men var säker på att det var mensen som kom... Men det har alltså fortfarande inte kommit igång, hoppas på att detta är en nidis men tog ett gravtest imorse och det var totalt helt blankt.
Svar på tråden BIM December 2021