• isoldelively

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • Lövsångerska1991
    Emjol skrev 2021-12-07 17:19:54 följande:

    Okej är i vecka 6 nu, 7 på fredag så kanske ska höra av mig snart då :)


    Jag ska nog också boka KUB så fort som möjligt. Är också i vecka 6 nu. Tiden går lite långsamt. Vill så gärna ha gjort ultraljud och att allt ska se bra ut! Hade velat ha ultraljudet före julafton istället för efter och förhoppningsvis kunna känna mig mer lugn på julafton. Förhoppningsvis kan man fira in det nya året och känna sig lite mer lugn. Hur gör ni andra för att tygla oron?
  • isoldelively

    Någon mer än jag som redan mår hemskt illa? :/ Är bara i vecka 5+ några dagar och illamåendet är fruktansvärt, skulle sova dygnet runt om jag kunde för att slippa detta. Får nästan panik.

  • Emmaaaaa
    Lövsångerska1991 skrev 2021-12-07 17:48:50 följande:

    Jag ska nog också boka KUB så fort som möjligt. Är också i vecka 6 nu. Tiden går lite långsamt. Vill så gärna ha gjort ultraljud och att allt ska se bra ut! Hade velat ha ultraljudet före julafton istället för efter och förhoppningsvis kunna känna mig mer lugn på julafton. Förhoppningsvis kan man fira in det nya året och känna sig lite mer lugn. Hur gör ni andra för att tygla oron?


    Åh känner precis samma! Hade varit så skönt att få gjort ett ultraljud innan julen..:(

    För att svara på din fråga om oron så har jag inget svar men undrar verkligen samma! Dagarna sniglar sig verkligen fram, och ännu jobbigare att inte ha några ordentliga symtom mer än molande värk o ömma bröst? SÅ jobbig tid! Vill kunna glädjas åt detta på riktigt nu!!
  • Emjol
    Lövsångerska1991 skrev 2021-12-07 17:48:50 följande:

    Jag ska nog också boka KUB så fort som möjligt. Är också i vecka 6 nu. Tiden går lite långsamt. Vill så gärna ha gjort ultraljud och att allt ska se bra ut! Hade velat ha ultraljudet före julafton istället för efter och förhoppningsvis kunna känna mig mer lugn på julafton. Förhoppningsvis kan man fira in det nya året och känna sig lite mer lugn. Hur gör ni andra för att tygla oron?


    Håller med om att det går sååå långsamt haha.. Angående oron så har jag inte så mycket tips då jag rätt allmänt inte är orolig av mig :/ Däremot är jag sjukt nyfiken och vill gärna se bebis innan RUL då det känns alldeles för lång tid. Men ta en dag i taget :)
  • Emjol
    Emmaaaaa skrev 2021-12-07 22:55:55 följande:

    Åh känner precis samma! Hade varit så skönt att få gjort ett ultraljud innan julen..:(

    För att svara på din fråga om oron så har jag inget svar men undrar verkligen samma! Dagarna sniglar sig verkligen fram, och ännu jobbigare att inte ha några ordentliga symtom mer än molande värk o ömma bröst? SÅ jobbig tid! Vill kunna glädjas åt detta på riktigt nu!!


    Mina symptom kommer och går så ibland känner jag mig ej gravid men i nästa stund känna molvärken osv. Men har läst mycket om andras graviditeter och det är inte ovanligt att det kan vara så nu i början :)
  • Semlan3
    Emmaaaaa skrev 2021-12-07 22:55:55 följande:

    Åh känner precis samma! Hade varit så skönt att få gjort ett ultraljud innan julen..:(

    För att svara på din fråga om oron så har jag inget svar men undrar verkligen samma! Dagarna sniglar sig verkligen fram, och ännu jobbigare att inte ha några ordentliga symtom mer än molande värk o ömma bröst? SÅ jobbig tid! Vill kunna glädjas åt detta på riktigt nu!!


    Tänker att det där med symptom är så olika. Detta är min fjärde graviditet och jag har inga symptom förrän i vecka 8 förutom utebliven mens. Är ju skönt eftersom att jag vet att det är så det är för mig. Men tänker bara att du ska veta att symptomen säkert kommer öka på med tiden!
  • Emjol
    Semlan3 skrev 2021-12-08 06:12:26 följande:

    Tänker att det där med symptom är så olika. Detta är min fjärde graviditet och jag har inga symptom förrän i vecka 8 förutom utebliven mens. Är ju skönt eftersom att jag vet att det är så det är för mig. Men tänker bara att du ska veta att symptomen säkert kommer öka på med tiden!


    Ja men precis :) Skulle bli mer orolig dock om man skulle få nån blödning fastän det även kan förekomma utan att det är något negativt :)
  • Mangal
    Fyyyyran skrev 2021-12-07 17:01:03 följande:

    Hej på er :)

    Hoppar in här. Plussade i lördags på bim -5 med clearblues testa tidigt och i söndags med digitalt.

    Är 36 år och det blir mitt fjärde barn och mannens andra. Fjärde försöket för oss. Plussade för två månader sedan också men började blöda efter en vecka (mitt första, och förhoppningsvi sista mf).

    Är såååå lycklig för detta plus och hoppas verkligen grynet vill stanna kvar i magen den här gången. Bf 17 augusti så är i vecka 4 (3+5). Mår illa till och från, mest om jag inte ätit på ett tag. Har sämre aptit. Ömma bröst. Och kasst humör och lite gråtmild. Välkomnar ALLA symtom eftersom oron är stor för ett till mf. Måste försöka njuta och tänka att det är en graviditet och inte ett mf jag väntar. Men det är svårt.

    Grattis till alla för plussen <3. Jag tänkte hoppa in i fb gruppen men håller lite på det tills iaf bim varit på torsdag.


    Grattis till plusset :)

    Din historia låter lite som min , är också mitt fjärde barn 31 är gammal. Fick även jag mitt första missfall I oktober, hoppas aldrig mer det händer . Jag har också bf 17 augusti. Spännande att allting är så lika för oss :D jag känner inget illamående än utan bara ömma bröst och molvärk till och från.

    Känner preeeecis som du, måste våga lita på kroppen och sluta vara rädd för ett till missfall. Svårt som tusan, är livrädd varje gång jag är på toaletten och torkar mig att jag ska hitta blod. Hur gamla är dina andra barn? :)
  • Lövsångerska1991
    Emmaaaaa skrev 2021-12-07 22:55:55 följande:

    Åh känner precis samma! Hade varit så skönt att få gjort ett ultraljud innan julen..:(

    För att svara på din fråga om oron så har jag inget svar men undrar verkligen samma! Dagarna sniglar sig verkligen fram, och ännu jobbigare att inte ha några ordentliga symtom mer än molande värk o ömma bröst? SÅ jobbig tid! Vill kunna glädjas åt detta på riktigt nu!!


    Men molvärk och ömma bröst är ju vanliga symtom i tidig graviditet. Det betyder att livmodern växer och brösten förbereder sig för graviditet. :) Jag tycker att molvärken väldigt känns annorlunda än min mensvärk gjorde.

    Sen är processen före mens och vid tidig graviditet egentligen samma, kroppen gör sig beredd för att kunna ha ett befruktat ägg i livmodern. Därför kan det kännas väldigt likt som jag förstår. Allt det här vet du nog redan.
  • Lövsångerska1991
    Lövsångerska1991 skrev 2021-12-08 06:52:04 följande:

    Men molvärk och ömma bröst är ju vanliga symtom i tidig graviditet. Det betyder att livmodern växer och brösten förbereder sig för graviditet. :) Jag tycker att molvärken väldigt känns annorlunda än min mensvärk gjorde.

    Sen är processen före mens och vid tidig graviditet egentligen samma, kroppen gör sig beredd för att kunna ha ett befruktat ägg i livmodern. Därför kan det kännas väldigt likt som jag förstår. Allt det här vet du nog redan.


    Oj hann inte få med allt. Ville skriva att allt det här vet du nog redan, men kanske en bra påminnelse till att det inte är något som är fel. <3
Svar på tråden Bf augusti 2022