• 19977

    Vi som planerar barn 2023

    Hej!

    Startar en tråd för oss som planerar barn 2023, vilket förstås är svårt att planera, men drömma och försöka kan man ju göra i alla fall.

    Älskar att läsa sådana här forumstrådar, det är kul att följa andras resa! Berätta gärna lite om era planer och er livssituation så kan vi följas åt!

    Jag fyller 25 och min sambo blir 38 nästa år och vi har inga barn sedan tidigare. Tog ut min hormonspiral i november för att kroppen ska hinna återhämta sig lite innan vi börjar försöka, vi vill börja försöka från och med April/Maj 2022 ungefär. Just nu använder vi kondom och jag trackar min menscykel med en termometer från tempdrop för att få koll på cykeln och ägglossning. Vi ska även resa utomlands över jul/nyår till ett land med Zikavirus - enligt folkhälsomyndigheten/WHO ska man ha skyddat samlag 3 månader efter hemkomst för att inte riskera att bli smittad under en eventuell graviditet. Bor i en 2-rums bostadsrätt på 63kvm men ska flytta till nybyggt hus som förväntas stå klart sommaren 2023. Båda har tillsvidareanställning och jag blir klar med en utbildning nu i december så börjar nytt jobb i Januari. Jag tar en del vitaminer också för att ?optimera? hälsan hehe, har även övertalat sambon att börja ta vissa vitaminer 3 månader innan vi börjar försöka.

    Hoppas innerligt att det inte blir en långdragen resa för oss allihop som försöker!

  • Svar på tråden Vi som planerar barn 2023
  • Anonym (F)
    Skufsan skrev 2022-06-10 12:17:45 följande:

    En liten update: Väntade till idag på äl+11 med att testa, men det var negativt. Tog ändå ett sånt testa tidigt men tvärblankt. Tappade hoppet lite. Ömma bröst fortfarande vilket jag inte brukar ha under lutealfasen. Fortfarande lite känningar från livmodern då och då, men inget jättetydligt. Svårt att veta om allt bara är inbillning för att man hoppas så mycket, eller om jag har symtomen, fast kanske brukar ha det utan att jag tänkt på det tidigare. Man känner ju efter så mycket nu. Ger inte upp helt förrän mensen kommer men känns inte jätteljust nu efter ett negativt test. Dessutom ligger inte tempen så högt som den brukar göra under lutealfasen, ligger runt 36,8-36,9, brukar ligga 36,9-37,1, så kanske inte var ett bra ägg denna månaden. Kan även finnas en ?risk? att jag räknat fel på ägglossningsdag, temparna kring ägglossningen blev lite påverkade av diverse anledningar. Är antingen på äl+11 eller äl+9 idag. 


    Det där låter som det var för mig innan min senaste BIM. Så sjukt irriterande med massa symtom men bara blanka test :( Men det kanske är som du säger, ett dåligt ägg eller liknande. Hoppas det går bättre för dig än för mig! :)
  • Skufsan
    Anonym (F) skrev 2022-06-10 15:57:50 följande:
    Det där låter som det var för mig innan min senaste BIM. Så sjukt irriterande med massa symtom men bara blanka test :( Men det kanske är som du säger, ett dåligt ägg eller liknande. Hoppas det går bättre för dig än för mig! :)
    Ja man är ju dum som testar tidigt egentligen, blir ju besviken av blanka test. Bättre att vänta in BIM och få veta då istället. Jobbigt med ovissheten dessa dagar innan BIM när man inte vet om det är för tidigt att testa och därför det blir negativt, eller om det är negativt för att det inte blivit något. Nästa cykel ska jag försöka låta bli att testa innan BIM.. 
  • aprildag

    Hej,

    Har inte uppdaterat nu i tråden på några veckor. Grattis till er som nyligen plussat! Gjorde inget aktivt försök förra månaden efter den kemiska graviditeten, men tänkte försöka med ett andra försök den här månaden. Började med en massa vitamintillskott förra månaden, så får se hur (om) det påverkar ägglossningen. BIM borde vara den 30/6, men med tanke på att cyklerna varierat +/- några dagar de senaste månaderna kan den mycket väl vara såväl någon dag tidigare som någon dag senare. ÄL borde vara i slutet på denna vecka. Uppdaterar listan:

    28/5 Blåbärsskogen (1:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
    2/6 Esther13 (3:e försöket, 1:a barnet)
    3/6 D (Inget riktigt försök denna månad men hoppas ändå, 1:a barnet) 
    3/6 19977 (2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
    10/6 202294 (2a försöket, 1a barnet) PLUSSAT
    11/6 H0nd3ndär (4e försöket, 4e barnet)
    12/6 Skufsan (1:a försöket, 1:a barnet
    12/6 Inor (ish 4e försöket, 1a barnet)
    14/6 Villblimamna96 (ca 20e försöket, 5e omgången med letrozolbehandling, 1a barnet)
    19/6 Roxwell (1a barnet, 1a försöket)
    26/6 amandakollb (1:a försöket, 2a barnet). 
    27/6 F (2:a "försöket", 1:a barnet)
    30/6 Symetrical (hoppas på en Hoppsan, 4:e barnet)
    30/6 aprildag (2:a försöket, 2a barnet)
    3/7 Locoz (2:a försöket, 1a barnet) 
    5/7 Jojjans (1a försöket, 2a barnet, har inte försökt i juni. två sena missfall i bagaget)
    10/7 Barbrastreisand (1a försök, 2a barnet)

  • Symetrical
    aprildag skrev 2022-06-12 18:32:44 följande:

    Hej,

    Har inte uppdaterat nu i tråden på några veckor. Grattis till er som nyligen plussat! Gjorde inget aktivt försök förra månaden efter den kemiska graviditeten, men tänkte försöka med ett andra försök den här månaden. Började med en massa vitamintillskott förra månaden, så får se hur (om) det påverkar ägglossningen. BIM borde vara den 30/6, men med tanke på att cyklerna varierat +/- några dagar de senaste månaderna kan den mycket väl vara såväl någon dag tidigare som någon dag senare. ÄL borde vara i slutet på denna vecka. Uppdaterar listan:

    28/5 Blåbärsskogen (1:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
    2/6 Esther13 (3:e försöket, 1:a barnet)
    3/6 D (Inget riktigt försök denna månad men hoppas ändå, 1:a barnet) 
    3/6 19977 (2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT
    10/6 202294 (2a försöket, 1a barnet) PLUSSAT
    11/6 H0nd3ndär (4e försöket, 4e barnet)
    12/6 Skufsan (1:a försöket, 1:a barnet
    12/6 Inor (ish 4e försöket, 1a barnet)
    14/6 Villblimamna96 (ca 20e försöket, 5e omgången med letrozolbehandling, 1a barnet)
    19/6 Roxwell (1a barnet, 1a försöket)
    26/6 amandakollb (1:a försöket, 2a barnet). 
    27/6 F (2:a "försöket", 1:a barnet)
    30/6 Symetrical (hoppas på en Hoppsan, 4:e barnet)
    30/6 aprildag (2:a försöket, 2a barnet)
    3/7 Locoz (2:a försöket, 1a barnet) 
    5/7 Jojjans (1a försöket, 2a barnet, har inte försökt i juni. två sena missfall i bagaget)
    10/7 Barbrastreisand (1a försök, 2a barnet)


    Välkommen tillbaka! Vi är väldigt så synkade då! Skulle tro på äl lördag eller söndag för min del
  • 19977

    Hej på er!
    Hur går det för er? Mår ni bra? Ser att flera har passerat BIM från listan här uppe. Hjärta

  • Symetrical
    19977 skrev 2022-06-15 16:45:48 följande:

    Hej på er!
    Hur går det för er? Mår ni bra? Ser att flera har passerat BIM från listan här uppe. Hjärta


    Börjar närma mig äl här! Skål


    Hur mår du då? Kommer du göra något tidigt ul? Glad

  • Jojjans
    19977 skrev 2022-06-15 16:45:48 följande:

    Hej på er!
    Hur går det för er? Mår ni bra? Ser att flera har passerat BIM från listan här uppe. Hjärta


     


    Även jag börjar närma mig äl, fick första fertila sekretet igår och tror jag får äl på onsdag nästa vecka. Om jag inte blir för nervös inför att dra igång det målmedvetna liggandet - för då tendrar min äl att skjutas fram. 


    det känns som om många lämnat tråden, kanske dags att uppdatera listan och ta bort personer som passerat bim med marginal?

  • Roxwell

    Jag är på BIM -3 och har massa symptom - såklart. Kan likväl bara mens på G men man hoppas ju att det kommer ett plus. Testade på -5 och det var negativt, ska hålla mig ett par dagar nu. Slutade ju nyligen med p-piller så detta blir min försöka riktiga mens (lr ja, förhoppningsvis inte) så inte säkert att dagarna stämmer likdom och att kroppen kmr igång, men något händer utan tvekan just nu frågan är bara vad! :)

    sost jag slutade med p-piller och fick mens mådde jag riktigt illa och fick galet ont i magen, det har inte hänt än iaf. Nu har jag haft lätt ont i hela magen dvårt att förklara känslan, samt kännkngar i äggstockarna som drar lite i ljumskarna som lätt träningsvärk typ. Hoppas hoppas..

  • Symetrical
    Roxwell skrev 2022-06-16 07:51:34 följande:

    Jag är på BIM -3 och har massa symptom - såklart. Kan likväl bara mens på G men man hoppas ju att det kommer ett plus. Testade på -5 och det var negativt, ska hålla mig ett par dagar nu. Slutade ju nyligen med p-piller så detta blir min försöka riktiga mens (lr ja, förhoppningsvis inte) så inte säkert att dagarna stämmer likdom och att kroppen kmr igång, men något händer utan tvekan just nu frågan är bara vad! :)

    sost jag slutade med p-piller och fick mens mådde jag riktigt illa och fick galet ont i magen, det har inte hänt än iaf. Nu har jag haft lätt ont i hela magen dvårt att förklara känslan, samt kännkngar i äggstockarna som drar lite i ljumskarna som lätt träningsvärk typ. Hoppas hoppas..


    Spännande! Skrattande Är du säker på när äl inföll, eller chansar du bara?
Svar på tråden Vi som planerar barn 2023