• Fyrklöverns

    BIM Januari 2022

    Hej alla kämpar där ute!

    Nu när det värsta av deppigheten lagt sig tar vi nya tag och laddar för försök nr 7.

    Startar därmed den nya BIM-tråden, första för 2022.

    Önskar babylycka till oss alla <3

    BIM-lista januari

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

  • Svar på tråden BIM Januari 2022
  • Ruzzin
    Ruzzin skrev 2022-01-08 07:59:59 följande:

    Hej! Hänger med i tråden här pga. många frågetecken.. vi försöker skaffa barn på egen hand sedan 1 år tillbaka, Förväntade mig min mens igår men ingen kom tog ett gravtest cb early igår morse som visade ett svagt plus. Idag på morgonen tog jag cb digitala men där stod det att jag inte var gravid.. har symtom så som molande värk i livmodern i ca 1-2v tid (inte alls samma som mensvärk) har sedan tidigare diagnosen endometrios så mensvärk vet jag hur den känns, har dock inte märkt av den på samma sätt denna månader efter ÄL, sover dåligt, känns mest som jag ligger och vänder mig, är super trött, upplever att brösten är tyngre än vanligt och andfådd av saker jag aldrig tidigare har blivit andfådd av..


    Ingen som kan hjälpa mig tolka det hela? :)
  • svansmamman
    Ruzzin skrev 2022-01-08 07:59:59 följande:

    Hej! Hänger med i tråden här pga. många frågetecken.. vi försöker skaffa barn på egen hand sedan 1 år tillbaka, Förväntade mig min mens igår men ingen kom tog ett gravtest cb early igår morse som visade ett svagt plus. Idag på morgonen tog jag cb digitala men där stod det att jag inte var gravid.. har symtom så som molande värk i livmodern i ca 1-2v tid (inte alls samma som mensvärk) har sedan tidigare diagnosen endometrios så mensvärk vet jag hur den känns, har dock inte märkt av den på samma sätt denna månader efter ÄL, sover dåligt, känns mest som jag ligger och vänder mig, är super trött, upplever att brösten är tyngre än vanligt och andfådd av saker jag aldrig tidigare har blivit andfådd av..


    Cb digital detekterar ju graviditet redan innan BIM så eftersom det visat negativt efter BIM är du förmodligen inte gravid, om nu inte ÄL var flera dagar senare än du beräknat. Cb early är lurigt och kan ge det vissa tror är ett plus, utan att det faktiskt är det.

    Vidare är det ju så att gravidsymptom uppstår pga att HCG bildas och ökar i kroppen. Har man symptom som beror på en graviditet bör ett gravtest därför snappa upp det.

    Min gissning är slutligen att du inte är gravid alternativt att ägglossningen var många dagar senare än du tror. Om det skulle vara det sistnämnda alternativet är det förmodligen inte gravidsymptom du känner, utan något annat. Det finns ett sista alternativ som jag ser det som skulle vara att du blivit gravid men fostret inte utvecklats som det ska/ägget inte fäst ordentligt. Jag tror dock inte så borde vara fallet eftersom cb early inte är så mycket känsligare än cb digital, men det är såklart inte omöjligt.

    Jag håller tummarna för att det är ett litet frö där inne! ??
  • Blucky

    Hoppar in i listan :)

    3/1 Nótt (första försöket efter missfall, 5 totalt. första barnet)

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

    5/1 pepsin (2a seriösa försöker, 2a barnet)

    5/1 bethrest (18:e försöket, 2:a barnet)

    7/1 LJM91 (4e försöket, första barnet)

    7/1 Sjuttonmånader (30år, 5e försöket, 3e barnet)

    8/1 Ellobi

    8/1 butembobaby

    10/1 evelinagra1 (12e försöket första barnet)

    10/1 Holy93 (andra försöket, andra barnet)

    10/1 Anile (andra försöket, andra barnet)

    10/1 JennyBomb (första försöket, andra barnet)

    10/1 Glittergatan (första försöket, första barnet)

    11/1 Tyrande (andra försöket, första barnet)

    11/1 LillaGry (sjätte försöket, andra barnet)

    12/1 Spökplumpa (tredje försöket, andra barnet)

    13/1 Clina38 (tredje försök, första barnet)

    13/1 mewq (fjärde försöket, första barnet)

    15/1 Jordgubbstanten (andra försöket efter X, andra barnet)

    17/1 Lillstrumpan123 (fjärde försöket, tredje försöket efter ma, första barnet)

    18/1 Caleido (29 år, första försöket)

    19/1 Fagelfri 33år (fjärde försöket, andra barnet)

    20/1 Fyran4 37 år (11:e försöket, fjärde barnet)

    20/1 loppan483

    20/1 Blucky 29 år (andra försöket, första barnet)

    22/1 Tefat 26 år (sjunde försöket, första barnet)

    25/1 Sophiee92 (fjärde försöket, första barnet)

    25/1 z anonym z (6eförsöket, andra barnet)

    25/1 Emma1b (2a ivfen, 1a blev ma i nov, tredje barnet)

    27/1 Sofian81 (femte försöket, tredje barnet)

    27/1 Elliot1 (första försöket, andra barnet)

    31/1 MariaNathalie 39 år (3:e försöket, tredje barnet

    31/1 Rilakkuma (1:a försöket efter MF nr 2, totalt 4:e försöket, andra barnet)

    31/1 Fyrklöverns (åttonde försöket, första barnet)

  • Clina38

    Hej, är just nu på bim -6. Har väldigt svårt att tolka min graf på NC. Fick positiva ägglossningstester cykeldag 17 och 18 och bekräftad äl CD 18. Men jag fick en rejäl tempdipp cykeldag 22 och 23, är detta normalt? Har redan ställt in min på att det är helt kört. I övrigt har jag väldigt ont i brösten men det har jag alltid efter äl och mer flytningar än vanligt, men det behöver ju såklart inte betyda någonting. Infogar en bild på grafen.

    Hur skulle ni tolka detta?

  • Emmsaaan
    Fagelfri skrev 2022-01-08 10:18:29 följande:

    Solklart positivt enligt mig! Inte så starkt än men det är ju tydligt där. Grattis! Hoppas det håller hela vägen. :) ska du testa igen med typ ett digitalt?


    Åh hoppas! Ja jag har ett digitalt hemma som jag får testa mig med imorgon. Snålar lite med de då jag vaskat många tidigare gånger :)
  • Ruzzin
    svansmamman skrev 2022-01-08 10:55:26 följande:

    Cb digital detekterar ju graviditet redan innan BIM så eftersom det visat negativt efter BIM är du förmodligen inte gravid, om nu inte ÄL var flera dagar senare än du beräknat. Cb early är lurigt och kan ge det vissa tror är ett plus, utan att det faktiskt är det.

    Vidare är det ju så att gravidsymptom uppstår pga att HCG bildas och ökar i kroppen. Har man symptom som beror på en graviditet bör ett gravtest därför snappa upp det.

    Min gissning är slutligen att du inte är gravid alternativt att ägglossningen var många dagar senare än du tror. Om det skulle vara det sistnämnda alternativet är det förmodligen inte gravidsymptom du känner, utan något annat. Det finns ett sista alternativ som jag ser det som skulle vara att du blivit gravid men fostret inte utvecklats som det ska/ägget inte fäst ordentligt. Jag tror dock inte så borde vara fallet eftersom cb early inte är så mycket känsligare än cb digital, men det är såklart inte omöjligt.

    Jag håller tummarna för att det är ett litet frö där inne! ??


    Tack för svaret, ÄL vet jag var den 24/12 mensen dyker alltid upp den 7:e varje månad och mina endometrios smärtor brukar komma 1 vecka innan BIM men denna gången uteblev dom (vilket är skönt), ingen mens har kommit bara väldigt mycket flytningar jag får väl vänta några dagar och se om den dyker upp :)
  • LJM91
    Clina38 skrev 2022-01-08 11:27:48 följande:

    Hej, är just nu på bim -6. Har väldigt svårt att tolka min graf på NC. Fick positiva ägglossningstester cykeldag 17 och 18 och bekräftad äl CD 18. Men jag fick en rejäl tempdipp cykeldag 22 och 23, är detta normalt? Har redan ställt in min på att det är helt kört. I övrigt har jag väldigt ont i brösten men det har jag alltid efter äl och mer flytningar än vanligt, men det behöver ju såklart inte betyda någonting. Infogar en bild på grafen.

    Hur skulle ni tolka detta?


    Tempkurvan är lite svår att tolka, men bara utifrån att titta på den skulle jag gissa på att du ägglossade på dag 23 snarare än 18. Man kan ju få positiva ägglossningstest utan att ägget sedan släpper, gissar på att det kanske kan ha hänt dig. Men tycker det är lite konstigt att NC har bekräftat att ägglossningen var den 18e eftersom tempen inte höjdes särskilt mycket alls. Tempar du ungefär samma tid varje morgon?
  • Clina38
    LJM91 skrev 2022-01-08 11:48:19 följande:

    Tempkurvan är lite svår att tolka, men bara utifrån att titta på den skulle jag gissa på att du ägglossade på dag 23 snarare än 18. Man kan ju få positiva ägglossningstest utan att ägget sedan släpper, gissar på att det kanske kan ha hänt dig. Men tycker det är lite konstigt att NC har bekräftat att ägglossningen var den 18e eftersom tempen inte höjdes särskilt mycket alls. Tempar du ungefär samma tid varje morgon?


    Har tänkt i liknande spår som du men har också blivit så förvirrad när NC har bekräftat min ägglossning. Just denna månad har jag varit lite slarvig med att tempa samma tid varje morgon då jag har somnat och vaknat senare än vanligt och även inte sovit ordentligt under två nätter, kan det beror på det då?

    Tack för hjälpen, då antar jag att det är rimligast att tolka det som att jag ägglossade dag 23.
  • LillaGry

    Jag fick mens idag, 3 dagar för tidigt vilket aldrig har hänt förut då min cykel alltid varit 28 eller 29 dagar. Är så besviken, detta var sjätte försöket och nu ska man få oregelbunden mens oxå för att komplicera allt lite mer.

  • Anile
    Clina38 skrev 2022-01-08 12:06:33 följande:

    Har tänkt i liknande spår som du men har också blivit så förvirrad när NC har bekräftat min ägglossning. Just denna månad har jag varit lite slarvig med att tempa samma tid varje morgon då jag har somnat och vaknat senare än vanligt och även inte sovit ordentligt under två nätter, kan det beror på det då?

    Tack för hjälpen, då antar jag att det är rimligast att tolka det som att jag ägglossade dag 23.


    Där har du svaret varför NC har haft svårt att tolka dina temperaturer.

    Det kan också vara som så att du har haft ökad temp pga andra orsaker och därmed bekräftar NC ägglossningen där trots att den hände senare?
Svar på tråden BIM Januari 2022