• Fyrklöverns

    BIM Januari 2022

    Hej alla kämpar där ute!

    Nu när det värsta av deppigheten lagt sig tar vi nya tag och laddar för försök nr 7.

    Startar därmed den nya BIM-tråden, första för 2022.

    Önskar babylycka till oss alla <3

    BIM-lista januari

    5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

  • Svar på tråden BIM Januari 2022
  • Jordgubbstanten

    Så roligt att många plussat!!

    Har inte bim före 15.1, lär inte kunna vänta att testa tills dess men några dagar får jag vänta ännu :D

    Hade ett utomkveds förra året och har nu bara en uppsättning äggstock och äggledare så får se om det sätter käppar i hjulen..

  • Fagelfri

    Vad kul för alla som plussat, ser massa glasklara om än tidiga test, grattis!

    Själv blev jag idag förvånad såhär dag 5 efter ÄL då jag fått spotting. Verkligen aldrig haft det innan så blev ju liiite spänd på om det kan vara en nidationsblödning. Dock verkar internet säga att en nid-blödning kommer 6-12 dagar efter ÄL. Så känns kanske i tidigaste laget? men man kan ju alltid hoppas. Vad tror ni? Kan det vara en tidig nidis? Jag är lite osäker på om min ÄL inte kom dagen innan fastslagen ÄL på NC av olika skäl men appen brukar väl ha rätt.

  • Tyrande

    BIM imorgon eller i övermorgon. Tog ett clearblue advanced som var negativt så det känns redan kört och har börjat planera redan inför nästa månad haha.Suck alltså!!!!!Skrikandes

  • känslobomb

    Hur ska man nu undvika oroa sig för att något dåligt ska hända är frågan..

    tyckte mitt streck var svagare idag, dock var de ju inte morgonurin som igår och jag hade kissat en stund innan så de har ju rimliga förklaringar..

    tycker även jag haft hugg och ont på höger sida och jag vet ju att även detta har sina förklaringar, hade ju massor med molvärk förra graviditeten och den fullföljdes ju.

    Vågar bara inte riktigt bli glad, framförallt inte eftersom de är två dagar till bim...

    har ännu inte lyckats sluta snus heller (okej bara vetat i tre dagar, men borde ju verkligen sluta på studs) ...

  • svansmamman
    känslobomb skrev 2022-01-09 17:39:15 följande:

    Hur ska man nu undvika oroa sig för att något dåligt ska hända är frågan..

    tyckte mitt streck var svagare idag, dock var de ju inte morgonurin som igår och jag hade kissat en stund innan så de har ju rimliga förklaringar..

    tycker även jag haft hugg och ont på höger sida och jag vet ju att även detta har sina förklaringar, hade ju massor med molvärk förra graviditeten och den fullföljdes ju.

    Vågar bara inte riktigt bli glad, framförallt inte eftersom de är två dagar till bim...

    har ännu inte lyckats sluta snus heller (okej bara vetat i tre dagar, men borde ju verkligen sluta på studs) ...


    Fy jag förstår oron, men som du själv är inne på finns det ju förklaringar till både streckets styrka och känningarna i magen. Du är gravid tills motsatsen är bevisad, så vi får helt enkelt hoppas och tro att det är en liten räka som är där för att stanna!

    Det är såklart vettigt att sluta snusa, men jag tycker inte att du ska vara så hård mot dig själv heller. Det finns de som brukar alkohol och tunga droger under hela graviditeten och som ändå får friska barn. Du är medveten om problematiken och jobbar för att sluta snusa, ge dig själv lite cred för det!
  • Äppelskrott

    Grattis till alla plus. Vad mysigt att så många bakar små knoddar nu.

    Själv är jag på BIM+8 och fortfarande ingen mens. Men nu har jag släppt tanken på att jag är gravid. Jag får väl helt enkelt hoppas att nästa ägglossning funkar som den ska :) Nu har jag inte haft mens så svårt att räkna ut när min nästa ägglossning är men får väl köpa hem ägglossningstest och testa i närheten av när jag skulle haft det förra månaden, dvs. runt 18:e januari.

    Lycka till allihopa!

  • Fyrklöverns
    Äppelskrott skrev 2022-01-09 18:45:00 följande:

    Grattis till alla plus. Vad mysigt att så många bakar små knoddar nu.

    Själv är jag på BIM+8 och fortfarande ingen mens. Men nu har jag släppt tanken på att jag är gravid. Jag får väl helt enkelt hoppas att nästa ägglossning funkar som den ska :) Nu har jag inte haft mens så svårt att räkna ut när min nästa ägglossning är men får väl köpa hem ägglossningstest och testa i närheten av när jag skulle haft det förra månaden, dvs. runt 18:e januari.

    Lycka till allihopa!


    Kul, vi har planerad ägglossning typ samma dag isf :) jag ska ha där runt 17-18de.

    Stort grattis till allas plus!! Så himla kul att logga in en dag då flera fått tydliga plus på morgonen! :D
  • känslobomb
    svansmamman skrev 2022-01-09 18:40:32 följande:

    Fy jag förstår oron, men som du själv är inne på finns det ju förklaringar till både streckets styrka och känningarna i magen. Du är gravid tills motsatsen är bevisad, så vi får helt enkelt hoppas och tro att det är en liten räka som är där för att stanna!

    Det är såklart vettigt att sluta snusa, men jag tycker inte att du ska vara så hård mot dig själv heller. Det finns de som brukar alkohol och tunga droger under hela graviditeten och som ändå får friska barn. Du är medveten om problematiken och jobbar för att sluta snusa, ge dig själv lite cred för det!


    Tack!

    Ja du har så rätt, är bara så rädd att något jag gör försakar att mista de lilla livet..

    Trots att jag har vänner som både rökt och snusat under sina graviditeter och de fått friska barn, men tycker de är fel att ?gambla?.. jag vet ju att jag kommer sluta men känns svårt att göra de tvärt...
  • Dalarna91
    känslobomb skrev 2022-01-09 19:11:52 följande:

    Tack!

    Ja du har så rätt, är bara så rädd att något jag gör försakar att mista de lilla livet..

    Trots att jag har vänner som både rökt och snusat under sina graviditeter och de fått friska barn, men tycker de är fel att ?gambla?.. jag vet ju att jag kommer sluta men känns svårt att göra de tvärt...


    Hej. Hoppar in lite här. Känner precis som du. Jag snusar, borde nog sluta. Blev gravid i september och slutade så fort jag såg positiv på stickan. Man får då en helt annan motivation. Fick dock tidig mf. Jag snusar nu igen men slutar jag är gravid igen.
  • Sanlin90

    Vet inte äl eller bim men har fruktansvärd värk i tjrjmagen, inte direkt molvärk utan mer som det drar sticker och skär ner mot ljumskarna, minns att värken är på rätt ställd men minns inte känslan från när dottern va i magen, någon som känt skillnad på mensvörk och gravidvärk? Mensvärk brukar vara mer dov sprängande värk för mig hela tiden men den här är skörande stickande typ som ligamenten, känns när jag hostar ner i ljumskarna och är i intervaller.

Svar på tråden BIM Januari 2022