• Anonym (Vaccinerad)

    Varför tar ni inte vaccinet?

    Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

    Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

    Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

    Kram på er

  • Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-06 00:21:38 följande:

    I så fall är det du som har missförstått. Lite osannolikt att han inte skulle vaccinera sig, eller hur? Han har ju varit positiv till vaccin hela tiden. Att du inte reagerar på det orimliga i det som du har uppfattat och tänker att det måste vara fel? 


    Inte osannolikt alls.
  • AndreaBD
    klyban skrev 2022-01-06 01:25:35 följande:

    Hehe, jag menar egentligen ROFL, men detta med ROLF uppkom för 20år sedan med CS/MOHAA.
    Och började som att man skulle du vet visa sin uppskattning och berätta man tyckte nått var kul när man spelade.
    Och då skulle man skriva fort som faan ibland, och när jag skriver alldeles för fort, så blir det så, även än idag och syns om jag slarvar mycket med kolla över inläggen.
    Sen fort satte det med CS, COD, CS:Source och nu idag CS:GO, och bara blivit som en egen rolig grej.

    Men sen läste jag detta...


    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-06 00:23:20 följande:
    Rolling on laughing floor!
    Vore kul att bevittna.

    ...så blev det roligt på riktigt istället, detta var bara för roligt, och hur kan man missat denna i 20år.
    Ett problem bara, det är bara jag som kommer förstå ändå i spelen :/


    Men har gjort min dag roligare helt klart, synd bara att jag går och sover nu ;)

    Priceless och tack :D


    Det är ett hopplöst jobb att få epic svara på nått överhuvudtaget, men har du sett nått djupare och andra problem än riklig mens?
    För frågan är viktig att utreda, och även sätta press på läkemedelstillverkarna att inkludera kvinnors reproduktionssystemet i studierna och kolla upp om nått sker där, som nu och man kunde fångat upp och analysera det bra mycket tidigare än vad som nu skedde.

    Rädd udda att när man bara har riklig mens att gå på, så blandar epic in andra sjukdomar blint och utan stöd för det.
    Sure, det kan bli nått där med, men vetenskapen är ju inte där än som jag förstår det.
    Så har du nått mer än riklig mens för vissa kvinnor?

    Dessa antivaccers de skriver tokiga saker mest hela tiden, och när de är avslöjade så hoppar dom till nästa näckros som sjunker den med.


    Jo, jag känner också igen det. Även i forum, chatt och sånt använde vi det. Och när du säger det så har jag också ett svagt minne av ROLF. Jag kanske glömde det nästan.

    Jag är ingen expert på det, men min förståelse av ordet mensrubbningar är att det är mer oregelbunden mens. Teoretiskt kan det naturligt också vara skillnader på kvantitet. Men som sagt, en kvinnans menscykel är ganska "lättrubbad" ändå. Oftast ganska tillfälligt. 
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-06 00:31:40 följande:

    Vet du hur lätt det är att få lite oregelbunden mens? Du är inte kvinna, eller? Det räcker att man är lite nervös... Det är också därför kvinnor ofta oroar sig för en möjlig graviditet. För att mensen då kommer senare - bara för att man oroar sig.

    Och hur fick de ihop 5000 kvinnor? Jo, om man frågar alla om de märker NÅGONTING, någon biverkning, så känner alla efter. Och så hittar de något som KAN vara en biverkning. Fast det kanske inte var det. 

    Du har hört för mycket konspirationssnack, om du får såna vibbar. Det finns inget konstigt i det här alls. 


    Nej, nej, nej, det behöver absolut inte vara lätt att få oregelbunden mens. Knappt några kvinnor får det av att vara lite orolig.

    Är inte du kvinna? Och har så lite kunskap om kvinnokroppen?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-06 01:25:35 följande:

    Det är ett hopplöst jobb att få epic svara på nått överhuvudtaget, men har du sett nått djupare och andra problem än riklig mens?

    För frågan är viktig att utreda, och även sätta press på läkemedelstillverkarna att inkludera kvinnors reproduktionssystemet i studierna och kolla upp om nått sker där, som nu och man kunde fångat upp och analysera det bra mycket tidigare än vad som nu skedde.

    Rädd udda att när man bara har riklig mens att gå på, så blandar epic in andra sjukdomar blint och utan stöd för det.

    Sure, det kan bli nått där med, men vetenskapen är ju inte där än som jag förstår det.

    Så har du nått mer än riklig mens för vissa kvinnor?

    Dessa antivaccers de skriver tokiga saker mest hela tiden, och när de är avslöjade så hoppar dom till nästa näckros som sjunker den med.


    Har du på något sätt missat igen att mensrubbning är långt ifrån riklig mens. Man har inte vara riklig mens att gå på. Det är något duxjar fått för dig för att du fortfarande tror att mensrubbningar innebär riklig mens.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-06 10:02:06 följande:
    Nej, nej, nej, det behöver absolut inte vara lätt att få oregelbunden mens. Knappt några kvinnor får det av att vara lite orolig.

    Är inte du kvinna? Och har så lite kunskap om kvinnokroppen?
    Känner du till skillnaden mellan "det händer ofta" och "det måste går till så"? Minst häften av dina inlägg är onödigt spam. 
  • EpicF
    Tow2Mater skrev 2022-01-06 02:02:54 följande:

    Den som "går och sover" kanske "pratar och sover" också, vem vet ;)


    Inte som sövd med slang i halsen.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-06 10:01:50 följande:

    Jo, jag känner också igen det. Även i forum, chatt och sånt använde vi det. Och när du säger det så har jag också ett svagt minne av ROLF. Jag kanske glömde det nästan.

    Jag är ingen expert på det, men min förståelse av ordet mensrubbningar är att det är mer oregelbunden mens. Teoretiskt kan det naturligt också vara skillnader på kvantitet. Men som sagt, en kvinnans menscykel är ganska "lättrubbad" ändå. Oftast ganska tillfälligt. 


    Nej, den behöver inte bara ganska "lättrubbad".
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-06 10:19:51 följande:

    Känner du till skillnaden mellan "det händer ofta" och "det måste går till så"? Minst häften av dina inlägg är onödigt spam. 


    Nej, det är inge onödigt spam. Om du inte är kvinna så kanske du inte ska prata så mycket om kvinnokroppen...
  • Anonym (Qq)

    Det är verkligen inte normalt med mensrubbningar?visst att mensen kan komma sent eller tidigt 1-2 dagar, men en frisk normal kropp brukar ha en jämn cykel

  • EpicF
    Anonym (Qq) skrev 2022-01-06 11:00:27 följande:

    Det är verkligen inte normalt med mensrubbningar?visst att mensen kan komma sent eller tidigt 1-2 dagar, men en frisk normal kropp brukar ha en jämn cykel


    Precis
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?