• Anonym (Vaccinerad)

    Varför tar ni inte vaccinet?

    Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

    Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

    Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

    Kram på er

  • Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • EpicF
    nattuw skrev 2022-01-06 17:57:12 följande:

    Daily mail tar upp frågan om de många hjärtstoppen inom fotbollen kan härröra från Covid-19 vaccin.

    "Why are so many footballers collapsing? There has been a worrying spike in cardiac arrests and stars retiring with heart-related issues, but leading sports cardiologist insists it is NOT to do with Covid vaccine"

    www.dailymail.co.uk/sport/sportsnews/article-10314165/Football-seen-worrying-spike-cardiac-arrests-heart-related-issues-2021.html

    Det sägs i finansvärlden att om ledningen måste gå ut och säga att det inte finns några problem och inget att oroa sig för så är det dags att dra sig ur för då kommer det en krasch.


    Var många (endel kanske är bättre ord) hjärtstopp innom fotbollen fanns även före pandemin.
  • EpicF
    EnAnonumius skrev 2022-01-06 18:58:14 följande:

    Uppenbarligen så skall kvinnan ha det.. Det är väl självklart?

    (Om man skall tro Klyban. 

    //

    )


    Tur att vi kvinnor har mera kunskap i ämnet än klyban
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-06 19:41:25 följande:

    Hej! Jag har läst artikeln som du hänvisar till och där står det

    Över 5 000 kvinnor i Sverige har rapporterat mensrubbningar efter att ha vaccinerats mot covid-19. Men det dröjer innan ett eventuellt samband kan fastställas eller uteslutas.

    På Läkemedelsverket är man inte förvånad över siffran.

    ? Börjar det pratas om det genererar det rapporter. Dessutom är det ju så att mensrubbningar är väldigt vanligt förekommande även i vanliga fall, det är något som nästan varenda kvinna varit med om, och det gör ju det hela väldigt svårvärderat, säger Ebba Hallberg, senior expert vid Läkemedelsverket.

    Flest rapporter kommer från kvinnor i 30-årsåldern, följt av kvinnor i 20-årsåldern. 241 av de misstänkta biverkningarna har klassats som allvarliga.

    Det finns i nuläget inget som talar för att covid-vaccinerna skulle orsaka mensrubbningar enligt Läkemedelsverket som lutar sig här mot den europeiska läkemedelsmyndigheten EMA:s säkerhetsbedömning.

    ? Det är naturligtvis något vi följer löpande. Men i dagsläget finns det inget som talar för att det ska finnas ett samband, säger Ebba Hallberg.

    Även Helena Kopp Kallner, gynekolog på Danderyds sjukhus och forskare vid Karolinska Institutet, betonar att mensrubbningar är otroligt vanligt.

    ? När man vaccinerar en hel befolkning ? med flera vaccindoser, under kort tid, och alla samtidigt ? så är det inte konstigt att en del av de här mensrubbningarna kommer i anslutning till vaccinet. Då tänker den kvinna som drabbas att det beror på vaccinet, men hon kanske skulle fått sin mensrubbning ändå, säger hon.

    Helena Kopp Kallner utesluter samtidigt inte att covid-vaccinet kan påverka menscykeln.

    ? I och med att mens är en immunologisk reaktion, en inflammation i livmoderslemhinnan, kan den mycket väl påverkas av vaccinet som också fungerar immunologiskt, säger Helena Kopp Kallner.

    ? Sen vet vi också att man kan få mensrubbningar när man är sjuk, det är ganska vanligt. Så om man blir sjuk av vaccinet skulle man kunna få mensrubbningar av det. Men i vilket fall så är det i så fall kortvarigt, ingenting som är farligt och det ska gå över efteråt, säger hon.

    Det är samtidigt viktigt att inte ge covid-vaccinet skulden för exempelvis upprepade mellanblödningar, betonar hon.

    ? Pågår det här månad efter månad måste man söka vård. Det är inte okej att skylla på covid-vaccinet. Det kan vara tecken på exempelvis könssjukdomar eller andra sjukdomstillstånd, i värsta fall cancer, säger Helena Kopp Kallner.

    En felaktig föreställning som spridits kring covid-vaccinerna är att man kan bli steril av dem. Men enligt Läkemedelsverket finns det inget som tyder på att vaccinerna påverkar vare sig kvinnors eller mäns fertilitet.

    Även många andra länder har fått in biverkningsrapporter från kvinnor som anmält att deras menscykel förändrats efter vaccination mot covid-19. I Norge pågår nu en stor studie som, bland annat, ska titta på om det finns ett samband mellan mensrubbningar och vaccinerna. 

    Jag för min del är helt övertygad om att man måste läsa och förstå artikeln innan man säger något


    Den studien ska faktiskt bli intressant att läsa. Känner ett fåtal som är med i den som fått mensrubbningar i samband med covid-19 vaccineringen.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-06 19:45:49 följande:

    Riklig mens, och lätt oregelbundet för ett fåtal.

    Återkom nät nått nytt kommer, så finns det nått att diskutera.

    Är inte vattkoppor en biverkning av COVID-19, no kidding kom du på det som utbildad inom sjukvård och omsorg ?

    Och andra sjukdomar i reproduktionssystemet berättar inget om vaccinets biverkning.

    Ja, rätt, då inget du sagt ändrat detta.


    Du har fortfarande inte förstått vad MENSRUBBINGAR innebär? Trots att du fått en länk där det förklaras.

    Nej, vattkoppor är ingen biverkning av covid-19 om man ska få på de biverkningar som rapporterats in till Läkemedelsverket. Men vem vet, det kanske blir inrapporterat så småningom...

    Även andra sjukdomar i reproduktionssystemet (dock är inte vattkoppor en sådan sjukdomar) kan mycket väl rapporteras in som biverkningar så småningom.

    "....då inget du sagt ändrat detta". Vad är det som skulle ha ändrats menar du?
    klyban skrev 2022-01-06 19:45:49 följande:

    Alla, då du aldrig påvisa ditt påstående, men sure berätta och påvisa så kan det sen finnas nått att diskutera.


    Så "många" är synonymt med "alla" för dig. Ja, då borde alla i hela Sverige vara vaccinerade vid det hör laget eftersom många är det och det är enligt dig synonymt med alla.

    Ett påstående, en åsikt, behöver inte bevisas då det är en åsikt eller ett påstående och inte fakta.
    klyban skrev 2022-01-06 19:45:49 följande:

    DU har en mindre oregelbundenhet och riklig mens, sen kommer du inte längre.

    Var det inte mer?

    Okey, då blir det som jag sa, invänta fakta!


    Nej, min mens går som en klocka och har gjort det i ca 25 år vid det här laget. Har aldrig haft några mensrubbningar, inte i form av mindre eller mer mens, oregelbunden eller utebliven mens. Enda gången jag haft utebliven mens är när jag varit gravid. Har också full kontroll på när jag har ägglossning.
    klyban skrev 2022-01-06 19:45:49 följande:

    Och vi alla vet vi aldrig någonsin kommer få svar på detta, då epic svarar aldrig på nått sakligt som detta.


    Återigen, vad är det DU vill ha svar på?
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-06 20:11:13 följande:

    När jag läser många utav inläggen och hänvisningarna är det precis som om fan läser Bibeln


    Mycket vanligt på familjeliv.se
  • EnAnonumius
    EpicF skrev 2022-01-06 20:41:13 följande:
    Tur att vi kvinnor har mera kunskap i ämnet än klyban
    Ja precis.
    Hoppas att Klyban inser detta också. Glad
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EpicF
    EnAnonumius skrev 2022-01-06 21:05:05 följande:

    Ja precis.

    Hoppas att Klyban inser detta också.


    Man kan ju alltid hoppas även om jag tror att det aldrig kommer att hända
  • broderbob
    EpicF skrev 2022-01-06 20:42:44 följande:

    Den studien ska faktiskt bli intressant att läsa. Känner ett fåtal som är med i den som fått mensrubbningar i samband med covid-19 vaccineringen.


    OBS! Det står skyll inte på vaccinet då det kan vara något annat
  • broderbob

    Man får vara försiktig med vad man skriver och inte lämnar ut felaktig information ,information som bara passar en själv, bra att du ska följa vad de kommer fram till

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?