• Anonym (ledse­n)
    Fri 14 Jan 2022 10:26
    9336 visningar
    74 svar
    74
    9336

    Min särbo irriterar sig på allt med mig!

    Vi var sambos i många år men är nu särbos. Jag har varit otrogen och ilojal. jag är även ganska egoistisk och narcissistiskt lagd har jag insett.

    Sedan jag flyttade ifrån min sambo så har hans irritation på småsaker bara ökat. Om jag svarar på ett sätt som känns egoistiskt, om jag säger något som han tycker känns fel, så blir han galen och irriterad och vi börjar bråka.

    Jag har sagt att jag ska göra allt i min makt för att jobba med min egoism, försöka ge honom tillit genom att inte adda nya vänner på insta eller fb eller ens skriva med någon av motsatt kön. Jag kämpar hela tiden, men han hittar alltid fel känns det som.

    Finns där någonting man kan göra när det gått såhär långt? Jag tror att det är för infekterat efter allt som hänt, alla bråk etc. Han hade behövt läka först.

    Jag kan inte bli eller omvandlas till en helt annan personlighet, även om jag försöker.

  • Svar på tråden Min särbo irriterar sig på allt med mig!
  • Anonym (Anony­m)
    Wed 19 Jan 2022 14:32
    #21

    Står vart? 
    Han kom uppenbarligen inte över det. Varför ska otrohet alltid rättfärdigas?

  • Anonym (ledse­n) Trådstartaren
    Wed 19 Jan 2022 15:36
    #22
    Anonym (Dumpa) skrev 2022-01-19 10:46:58 följande:
    Det låter som att ni inte passar ihop? Är du barnlös? Barn går alltid före. Alltid. 
    Jag har barn, men vuxet barn. När det gäller på liv och död så går barn före. Men när det gäller vem man ska bo med och vem man ska anpassa sig till så är det ju partnern. Barn över 18 år har ju oftast ett eget liv och är inte intresserade av sina föräldrar. De vill bara att föräldrarna är lyckliga, liksom min dotter. Men hans barn verkar inte vilja att föräldrarna någonsin går vidare med någon partner och då förbjuder de i princip sina föräldrar att vara lyckliga. De vill alltid komma i första hand. De kommer ju på första plats som barn.
  • Anonym (Here we go again)
    Wed 19 Jan 2022 15:38
    #23
    Anonym (Anonym) skrev 2022-01-19 14:32:12 följande:

    Står vart? 
    Han kom uppenbarligen inte över det. Varför ska otrohet alltid rättfärdigas?


    Då borde han gjort slut istället för att misshandla henne.

    Varför ska misshandel alltid rättfärdigas?
  • sextio­talist
    Wed 19 Jan 2022 15:49
    #24
    Anonym (Anonym) skrev 2022-01-19 14:32:12 följande:

    Står vart? 
    Han kom uppenbarligen inte över det. Varför ska otrohet alltid rättfärdigas?


    Han valde att fortsätta att ha en relation med henne, han övertalade henne att flytta ihop (vad jag förstått efter otroheten), han valde att fysiskt misshandla henne, han valde att psykiskt misshandla henne. Om otroheten var så fruktansvärd att han är tvungen att straffa henne i så många år efteråt, varför valde han då att fortsätta relationen. Då hade det varit bättre att avsluta den
  • Anonym (Anony­m)
    Wed 19 Jan 2022 15:57
    #25

    Jag får inget svar på vart det står i tråden?
    Kanske borde stå i trådstarten?

    Jo otrohet rättfärdigas alltid, aldrig misshandel. 

    Ts kanske borde göra slut i stället för att söka medömkan här.

  • sextio­talist
    Wed 19 Jan 2022 16:00
    #26
    Anonym (Anonym) skrev 2022-01-19 15:57:37 följande:

    Jag får inget svar på vart det står i tråden?
    Kanske borde stå i trådstarten?

    Jo otrohet rättfärdigas alltid, aldrig misshandel. 

    Ts kanske borde göra slut i stället för att söka medömkan här.


    TS har tagit beslutet att lämna, de flesta av oss håller med att de inte ska fortsätta sin relation, ts är inte där än (men kommit en bit på vägen, när hon började skriva så var hon fortfarande sambo)
  • Ess
    Wed 19 Jan 2022 16:27
    #27
    Anonym (Dumpa) skrev 2022-01-19 10:46:58 följande:
    Det låter som att ni inte passar ihop? Är du barnlös? Barn går alltid före. Alltid. 
    Är barnen små går deras behov naturligtvis först. Men detta gäller vuxna barn som anser att deras vilja ska gå före allt annat, och pappan rantar efter dem...
  • Anonym (Anony­m)
    Wed 19 Jan 2022 18:23
    #28

    Jobbar ts aktivt med att frigöra sig från relationen? Ja, det kan vara som ett beroende, och då är det viljestyrka som gäller. På vilket sätt hjälper det att skriva här? Alla har ett ansvar för sitt eget liv, ingen har sagt att det ska vara lätt.

  • Wed 19 Jan 2022 18:51
    #29
    Anonym (ledsen) skrev 2022-01-14 10:26:51 följande:
    Min särbo irriterar sig på allt med mig!

    Vi var sambos i många år men är nu särbos. Jag har varit otrogen och ilojal. jag är även ganska egoistisk och narcissistiskt lagd har jag insett.

    Sedan jag flyttade ifrån min sambo så har hans irritation på småsaker bara ökat. Om jag svarar på ett sätt som känns egoistiskt, om jag säger något som han tycker känns fel, så blir han galen och irriterad och vi börjar bråka.

    Jag har sagt att jag ska göra allt i min makt för att jobba med min egoism, försöka ge honom tillit genom att inte adda nya vänner på insta eller fb eller ens skriva med någon av motsatt kön. Jag kämpar hela tiden, men han hittar alltid fel känns det som.

    Finns där någonting man kan göra när det gått såhär långt? Jag tror att det är för infekterat efter allt som hänt, alla bråk etc. Han hade behövt läka först.

    Jag kan inte bli eller omvandlas till en helt annan personlighet, även om jag försöker.


    Han är förstås förbannad över att du föredrar att vara särbo.

    Hur bråkar ni? I telefon? Eller när han besöker dig? Säg att om han inte kan låta bli att bråka kan han åka hem igen. 

    Ska du jobba med din egoism men han ska inte jobba med sina fel? Låter skevt.

    Dessutom tycker jag han är kontrollerande som ska bestämma vilka du addar på insta/fb.

    Nej, ingen av er kan ändra sin personlighet. Och ingen av er tycks ha tillräcklig beslutsamhet för att göra slut.
  • Anonym (A)
    Wed 19 Jan 2022 21:37
    #30
    Xenia skrev 2022-01-19 18:51:35 följande:
    Han är förstås förbannad över att du föredrar att vara särbo.

    Hur bråkar ni? I telefon? Eller när han besöker dig? Säg att om han inte kan låta bli att bråka kan han åka hem igen. 

    Ska du jobba med din egoism men han ska inte jobba med sina fel? Låter skevt.

    Dessutom tycker jag han är kontrollerande som ska bestämma vilka du addar på insta/fb.

    Nej, ingen av er kan ändra sin personlighet. Och ingen av er tycks ha tillräcklig beslutsamhet för att göra slut.
    Håller med
Svar på tråden Min särbo irriterar sig på allt med mig!