• Anonym (Undrande)

    Ställer du upp på sex fast du egentligen inte vill?

    Hej,

    Jag känner som man att jag förväntas vilja älska när kvinnan vill. När jag inte känner någon större lust ställer jag upp ändå. Dels för att jag vill dels vill vara omanlig dels för att tillfredsställa henne för att jag älskar henne.

    Hur tänker ni andra? Ställer ni upp trots att ni inte har lust för att signalera kvinnlighet/ manlighet eller för att tillfredsställa er partner av omtanke/kärlek och för att få henne/honom att känna sig åtråvärd?

    Ställer ni av andra själ upp på sex trots att lusten saknas?

    Gör ni det ofta?

  • Svar på tråden Ställer du upp på sex fast du egentligen inte vill?
  • Ocdmänniska
    Anonym (Ofta) skrev 2022-01-15 17:03:00 följande:

    Ja det är en bra fråga. Det gör alltid ont när han kommer för långt in i mig. Varför vet jag inte, tänkte det var normalt?


    Nej verkligen inte normalt! Det ska inte göra ont!
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Ofta) skrev 2022-01-15 17:03:00 följande:
    Ja det är en bra fråga. Det gör alltid ont när han kommer för långt in i mig. Varför vet jag inte, tänkte det var normalt?
    Tappen möjligtvis men då får han inte gå lika djupt in. Använda oh nut eller vad som helst. Sex ska inte göra ont.
  • Anonym (Gift)

    Allt sex med min man är sex som jag ställer upp på. Det är inte en fråga om att jag saknar lust i grund och botten, eller att jag inte är attraherad av honom. Men i sängen är han självisk, tråkig och klumpig, njuter inte det minsta och han bryr sig inte det minsta. Men sex är en del av det som förväntas, och i slutändan kräver han 20 minuter i veckan då jag ställer upp, de övriga 10,000 minuter i veckan gör han allt för mig och sina barn.

  • Ocdmänniska
    Anonym (Gift) skrev 2022-01-15 17:15:52 följande:

    Allt sex med min man är sex som jag ställer upp på. Det är inte en fråga om att jag saknar lust i grund och botten, eller att jag inte är attraherad av honom. Men i sängen är han självisk, tråkig och klumpig, njuter inte det minsta och han bryr sig inte det minsta. Men sex är en del av det som förväntas, och i slutändan kräver han 20 minuter i veckan då jag ställer upp, de övriga 10,000 minuter i veckan gör han allt för mig och sina barn.


    Ställer han upp för dig och för barnen, eller gör han sin del som make och pappa? Vad får du då för du ställer upp??

    Prata med din man om sexet och gör mer vad du vill, ta plats kvinna!
  • Anonym (Gift)
    Ocdmänniska skrev 2022-01-15 17:19:39 följande:

    Ställer han upp för dig och för barnen, eller gör han sin del som make och pappa? Vad får du då för du ställer upp??

    Prata med din man om sexet och gör mer vad du vill, ta plats kvinna!


    Nej, han ställer upp, han är en otrolig make och pappa, har bara ingen lust att engagera sig i sängen utan vill ha sin utlösning och sen är det klart. Jag vet att kvinnor på FL kräver 100% perfektion av mina män för de är små prinsessor, jag gör inte det, brister är mänskliga.
  • Anonym (Frun)

    Jag tror att många här har en för svartvit syn på "ställa upp". Det behöver inte vara någon form av våldtäkt som vissa här påstår, bara ett sätt att göra något för sin man som han uppskattar mycket. Min man gillar inte våra träffar med min släkt men jag uppskattar att han ställer upp, jag vill ha honom med. Han följer med och handlar ibland, för min skull. Därför har jag inga problem att ha sex oftare än vad jag hade valt, för hans skull.

    Dessutom brukar det vara skönt när vi väl kommer igång...

  • Anonym (-)

    63 % kvinnor och 34 % män har gått med på att ha sex trots att de egentligen inte ville.

    Källa: Folkhälsomyndigheten

  • Anonym (nykter)
    Anonym (-) skrev 2022-01-15 20:09:28 följande:

    63 % kvinnor och 34 % män har gått med på att ha sex trots att de egentligen inte ville.

    Källa: Folkhälsomyndigheten


    Jo, men då räcker det ju att ha gjort det en gång i hela livet för att svara ja på frågan. Många har varit unga, fulla och dumma i början av sitt liv, det betyder inte att de fortsatt på samma vis.

    Det kan knappast av de siffrorna dras slutsatsen att alla dessa gör så hela tiden i en fast relation.
  • Anonym (-)
    Anonym (nykter) skrev 2022-01-15 20:21:52 följande:
    Jo, men då räcker det ju att ha gjort det en gång i hela livet för att svara ja på frågan. Många har varit unga, fulla och dumma i början av sitt liv, det betyder inte att de fortsatt på samma vis.

    Det kan knappast av de siffrorna dras slutsatsen att alla dessa gör så hela tiden i en fast relation.
    Och även om det gäller bara en enda gång så är det oerhört tydligt.
    Dessutom så kan man anta att de allra flesta gör det betydligt oftare än en enda gång i livet vilket gör det än värre.

    Varför är män så otroligt dåliga i sänghalmen?
  • Anonym (-)
    Anonym (-) skrev 2022-01-15 20:27:17 följande:
    Varför är män så otroligt dåliga i sänghalmen?
    Nej, svara inte på frågan.
    Ditt förra svar räcker som förklaring. Man tar inte kvinnors sexualitet på allvar utan har bara en massa krystade undanflykter för att förminska problemet.
Svar på tråden Ställer du upp på sex fast du egentligen inte vill?