• Anonym (Lingonris)

    Jag tror att jag har bestämt mig för att lämna men väntar tills efter semestern.

    Jag är gift med barn och har mentalt bestämt mig för att lämna. Däremot vill jag inte ta upp det under resa sommar och semester. Känns som om jag sabbar sommaren för hela familjen då.
    Samtidigt känns det rätt kämpigt att gå att bära på också. (kanske finns det ett litet tvivel i mig om att jag ska ändra mig och det är därför jag skjuter upp det)

    Efter ca 20 år tillsammans där de sista 5-6 åren varit utan sex och dåligt med närhet, inte så att vi bråkat och varit osams, det har mest blivit familjen AB.
    I över ett och ett halvt år har vi gått till parterapi och mycket har blivit bättre men vi har inte sex. Jag börjar känna att min partner egentligen inte vill ha sex med mig. Det gör att jag har tappat attraktionen till min partner. Den har funnits under alla sexlösa år liksom kärleken men jag har på något vis hela anklagat mig själv. Nu känner jag det däremot att det inte finns något mer jag kan göra, att jag gjort allt jag kan. 
    Därför har jag tappat min egen attraktion 

  • Svar på tråden Jag tror att jag har bestämt mig för att lämna men väntar tills efter semestern.
  • Ocdmänniska

    För den som säger att man förstör för barnen.

    Mina föräldrar var gifta i över 20 år tills min pappa dog. Mamma borde ha lämnat han, jag vet att min mamma gjorde vad hon trodde var bäst för oss barn men istället tog vi mer skada av det kan jag säga. (Klandrar inte mamma alls) 

  • Anonym (Aldrig lätt)
    exandthecity skrev 2022-08-04 13:41:08 följande:

    och tänk på att det är ingen prestige-match om vem som ska dumpa vem först. Sånt är bara löjligt (tycker jag)
    Min uppfattning är att jag och exet var helt överens om att bryta genom hintar vi gett varandra flera år, men ingen av oss vantrivdes så mycket att det var akut och då tycker jag att man kan låta barnen få leva i ett helt hem några år till, bara man klarar att ha respekt för varandra dvs inget Lars Norén.
    Sedan var det en extern händelse som blev utlösande. Just under semestern förra året men den tajmingen var bara en slump.


    Det är bara ditt/dina barn som kan avgöra detta, om det var rätt. Den dagen de ska bilda egna familjer. Hur har de lärt sig att man är mot en kvinna/man. Inte via Netflix utan via mamma o pappa. 

    En kärleksfull familj är såååå mycket. Inte sexet, de ska ju barnen inte höra så mycket av ändå men helt ok lite smusslande som de på sikt fattar... .

    Det är mer "the smell of the place"

    Det kramas, unnas, fixas för varandra I stort och smått, åtrå och glädje. 

    Barnen hör hur kärleksfullt föräldrar tilltalar varandra och är en enhet, Gräl innebär inte verbala kränkningar. 

    Familjen A B är nog det största sveket man kan ge sina barn på sikt. 

    Och att ha levt kärlekslöst många år bör ha satt spår i er 2 vuxna också. Så mång år av möjlighet till sann kärlek som ni missat. 

    Vet att jag provocerar men jag tror inte på "hålla ihop för barnen"

    Men fler män än kvinnor verkar beredda att bita ihop och låter henne ta tag i livet. 
  • Anonym (K)

    Jimmy, ja ibland så har nog även du fel när det gäller kön och vad/hur man skriver . 

  • Jimmy75
    Anonym (K) skrev 2022-08-04 15:04:00 följande:

    Jimmy, ja ibland så har nog även du fel när det gäller kön och vad/hur man skriver . 


    Absolut! Det skulle överraska mig våldsamt ifall jag inte hade det Glad
  • Anonym (Reflektera)

    Jag levde fler år i familjen AB efter att kärleken var död. Dvs ingen ville kämpa längre. 
    Insåg att båda våra föräldrapar levt lite lika, inte mycket till kärleksfullt. Det var nog därför vi kunde "stå ut".
    Efter separationen mötte jag kärleken men höll på att stöta bort den för att jag var så känslomässigt avtrubbad. Såg nästan ner på alla små vardagliga kärleks ord och handlingar. 
    Det allra jobbigaste var att jag inte vill att mina barn ska upprepa samma mönster i en tredje generation. Så jag har pratat med dem, nu unga vuxna, om uppväxten. Viktiga pusselbitar föll på plats för dem. De hade känt att nåt var fel men lade skuld på sig själva.
    Jag hoppas att öppenheten kan hjälpa dem på vägen.
    Är jag man eller kvinna, det kvittar. 

  • Core
    Ocdmänniska skrev 2022-08-04 13:45:43 följande:

    För den som säger att man förstör för barnen.

    Mina föräldrar var gifta i över 20 år tills min pappa dog. Mamma borde ha lämnat han, jag vet att min mamma gjorde vad hon trodde var bäst för oss barn men istället tog vi mer skada av det kan jag säga. (Klandrar inte mamma alls) 


    Håller med. Har en familj i vår närhet där bristen på kärlek och den tysta bitterheten tydligt påverkar barnen.

    Tror det är svårt att se inifrån som förälde, men barn har rätt att växa upp i lycka och passion föräldrarna emellan
  • Core

    Alltså bättre ha en lycklig separerad förälder än två bittra i tvåsamhet 

  • Anonym (Lingonris)
    Anonym (Reflektera) skrev 2022-08-09 11:20:53 följande:

    Är du kvar TS, hur tänker du? 


    Är på min semester just nu känner mig lite falsk som låtsas som om allt är bra.
    Finns fortfarande ett tvivel inom mig, Där jag trycker ner mig själv med att jag är självisk och att om jag bara kämpar ett tag till kommer det att bli bra.

    Vi har en inbokad parterapi tid direkt efter semestern och min tanke är att berätta då att jag har tappat attraktionen.
  • Anonym (Reflektera)
    Anonym (Lingonris) skrev 2022-08-09 20:02:27 följande:
    Är på min semester just nu känner mig lite falsk som låtsas som om allt är bra.
    Finns fortfarande ett tvivel inom mig, Där jag trycker ner mig själv med att jag är självisk och att om jag bara kämpar ett tag till kommer det att bli bra.

    Vi har en inbokad parterapi tid direkt efter semestern och min tanke är att berätta då att jag har tappat attraktionen.
    Ett tips är att inte leka Happy happy på semester och sen ösa ut allt på samtalet. Det var jag med om och det kan bli lite för stor chock. Så kan du lite försiktigt så detta frö utan att det blir konflikt så tror jag ni kan komma längre i själva samtalet. Annars kan andra parten bli totalt låst och blockad. 
  • Anonym (Lingonris)
    Anonym (Reflektera) skrev 2022-08-09 11:20:53 följande:

    Är du kvar TS, hur tänker du? 


    Min separation är inställd, då det jag framförallt har saknat i vårt förhållande är sex, under de senaste dagarna har vi haft sex flera gånger och har ändrat mig.
    Och gör ett nytt försök.
Svar på tråden Jag tror att jag har bestämt mig för att lämna men väntar tills efter semestern.