• elin1989

    BF JUNI 2023

    Hittade ingen juni-tråd (lite tidigt förstås!) så skapar en! 

    Det här är min tredje graviditet, har en son sen tidigare och hade ett utomkvedshavandeskap i juni i år. 

    BF-lista:

    2/6 Elin89, andra barnet

  • Svar på tråden BF JUNI 2023
  • Caaamilla

    Någon som känner illamående hela dagen? Jag är nu i vecka 6+1 och känner mig lite illamående hela dagen. Inte så att jag kräker men obehagskänsla och vid rörelse känner jag hur illamåendet är på gång. Får ha åksjukearmband så ofta det går men ibland när jag inte kan dölja det på jobbet får armbandet åka av. Hoppas det går över snart 😅 man hade fan glömt allt sånt här sedan förra gången hahha. 

  • t123

    Hoppar in här, plussade idag Hjärta  29/6 ser ut att bli BF än så länge. Åhh vad overkligt. Inte riktigt planerat heller så det kommer ta ett tag att smälta! :) Men så spännande, det blir vårt fjärde barn om allt går vägen.

  • Erihen

    Fick tid för tidigt ultraljud imorgon pågrund av oro är då i vecka 6 (5+4) kommer man kunna se något eller kommer detta bara bidra med ännu mer oro ? vad tror ni ? 

  • Jennifer23

    Jag är också orolig över att berätta för familjen, typ mina föräldrar och så alltså. Jag fyller 30 nästa år men iom att vi har 3 gemensamma (min man har 2 innan också men de är stora och har aldrig bott med oss). 

    Vet att de fanns en del åsikter med nr 3 redan så de här känns som de kommer bli ännu mer oönskade kommentarer... 

    Angående illamående. Jag mår bara illa på morgonen innan jag ätit frukost och sen när jag äter på dagen så får tvinga i mig maten. Illamåendet sitter kvar en stund efter mat också så de är segt! Hoppas dock att det kommer gå över snart eller att jag i alla fall får äta utan att känna illamåendet komma redan vid första tuggan Gråter

  • InaNorlin

    Vad kul och se alla nya som tillkommer! 😍
    På fredag får jag se om jag blir kvar här eller om vi får börja om. Hade en liten blödning i söndags, bara att de blev blod på pappret när jag torkade mig, behövde inte ens trosskydd för de kom som sagt bara när jag var på toa. Har kvar samma symptom jag hade tidigare, ont och spända bröst, spänd mage osv. Hade alltså inte ont heller vid blödningen. Jag hoppas såklart att det är någon annan typ av blödning, tex att jag kanske råkat ?riva? mig av applikatorn till Lutinus som jag tar 3 gånger om dagen. Detta var alltså på söndagen, på måndagen blev de inte ens rosa vid torkning, utan då var de som vanligt. Har inget såpass illamående ännu att jag kräks en massa, men känner mig lite olustig emellanåt, typ som att de kommer o går de där illamåendet. Tog iaf ett test igår, som var starkt ännu. Jag har läst att vissa kunnat få positiva graviditetstest i upp till en vecka efter missfall, så egentligen hjälper de kanske inte hoppet? Jaja, snart är de fredag och jag och sambon håller tummarna! 


     

  • elin1989
    Erihen skrev 2022-10-19 12:39:29 följande:

    Fick tid för tidigt ultraljud imorgon pågrund av oro är då i vecka 6 (5+4) kommer man kunna se något eller kommer detta bara bidra med ännu mer oro ? vad tror ni ? 


    Jag skulle definitivt vänta en vecka till om jag var du. Jag hade ultraljud 5+5 och 7+0 den här graviditeten, pga tidigare utomkveds. Vid första ultraljudet kunde de bara se hinnsäck + gulesäck och jag var tvungen att komma tillbaka 9 dagar senare för att se om det fanns något embryo. Det var inte kul. 5+4 är för det mesta för tidigt för att se hjärtaktivitet. 
  • elin1989

    1/6 Frökenolsson, första barnet


    2/6 Millan644, första barnet
    2/6 Elin1989, andra barnet
    4/6 Mibabe, andra barnet
    5/6 Trana123, andra barnet 
    5/6 Sockerbuullen, första barnet
    5/6 Jjo89, första barnet
    5/6 Hes92, tredje barnet
    6/6 PiddraM, andra barnet
    6/6 MammaBrapp, femte barnet
    7/6 Ninja85, tredje barnet
    8/6 L91, femte barnet
    8/6 ElMi89, första barnet 
    9/6 Kvinna1989, andra barnet 
    9/6 Eleoonoor, första barnet 
    9/6 EmmaAnna, fjärde barnet
    11/6 Lalla00, fjärde barnet
    13/6 Caaamilla, andra barnet 
    13/6 Lejonklocka, första barnet
    14/6 Feliciab, första barnet
    14/6 Gimmethe, andra barnet
    14/6 Frokieer, första barnet 
    17/6 Jennifer23, fjärde barnet
    17/6 MMEO, första barnet
    17/6 Flip12, tredje barnet
    17/6 MissTC, andra barnet
    17/6 Elinmlinnea, fjärde barnet
    18/6 Honsomvill, tredje barnet
    18/6 ChanelNo05, tredje barnet
    19/6 Jojjans, andra barnet
    19/6 Erihen, andra barnet 
    20/6 Hejsanhoppsanlill, andra barnet
    23/6 Fannylovisa, första barnet 
    23/6 Strandsan, tredje barnet
    24/6 Liolsni, andra barnet
    27/6 CarinEllinor, första barnet 
    29/6 XxPuddingXx, tredje barnet
    29/6 T123, fjärde barnet
    InaNorlin, första barnet
    Katten22, första barnet
    Mimmi061, första barnet
  • Erihen

    Svar till elin1989
    tyvärr fick jag ju inte välja en tid, men får gå på detta och så få dem boka in en ny tid för mig tänker jag. Annars får jag väl ingen uppföljning?.. 

  • Banananne

    Halloj, hoppar gärna in här! 😃 Plussade för en vecka sen, enligt app är BF 25/6. Har en son som är 13 månader, så om allt går vägen blir det här andra barnet! ❤️

    Känslorna är många just nu. Framförallt är jag väldigt lycklig och förväntansfull över att vänta barn igen, men känner också lite rädsla inför graviditeten. När jag gravid med min son kom illamåendet med dunder och brak i v.7. Slutade med att jag hade hyperemesis gravidarum halva graviditeten och fick ligga inne på sjukhus några dagar i veckan för att få dropp. Hoppas verkligen att det inte blir lika illa denna gång!

  • Jojjans
    InaNorlin skrev 2022-10-19 16:31:27 följande:

    Vad kul och se alla nya som tillkommer! 😍
    På fredag får jag se om jag blir kvar här eller om vi får börja om. Hade en liten blödning i söndags, bara att de blev blod på pappret när jag torkade mig, behövde inte ens trosskydd för de kom som sagt bara när jag var på toa. Har kvar samma symptom jag hade tidigare, ont och spända bröst, spänd mage osv. Hade alltså inte ont heller vid blödningen. Jag hoppas såklart att det är någon annan typ av blödning, tex att jag kanske råkat ?riva? mig av applikatorn till Lutinus som jag tar 3 gånger om dagen. Detta var alltså på söndagen, på måndagen blev de inte ens rosa vid torkning, utan då var de som vanligt. Har inget såpass illamående ännu att jag kräks en massa, men känner mig lite olustig emellanåt, typ som att de kommer o går de där illamåendet. Tog iaf ett test igår, som var starkt ännu. Jag har läst att vissa kunnat få positiva graviditetstest i upp till en vecka efter missfall, så egentligen hjälper de kanske inte hoppet? Jaja, snart är de fredag och jag och sambon håller tummarna! 


     


    Vad jag hört så kan lutinus ge sköra slemhinnor eller liknande så kanske är det pga dem du blödigt lite. Håller tummarna för att det inte är någon fara!
Svar på tråden BF JUNI 2023