• SthlmsKillen

    Vet ensamstående mammor att dom är lägre i rang?

    Det finns nog inget mer oattraktivt i mina ögon än en kvinna som har barn sen tidigare och är på jakt efter en ny man.

    Jag kan absolut tänka mig att ha sex med en sådan kvinna. Det finns många fysiskt attraktiva kvinnor som är ensamstående mammor men som partner? Nej, det är nästan lite skämmigt att behöva dra med sig henne på olika fester och presentera henne samt kanske behöva nämna att hon har bagage som man nu måste dras med.

    Men det jag undrar är om NI kvinnor som är ensamstående mammor är medvetna att många killar tycker att ni hamnar lite lägre ner på intresselistan för att starta ett förhållande med?
    visst det finns en och annan snigelfarsa med ungar som är säkert i samma situation men det är nog väldigt få män utan barn sen tidigare som vill inleda något seriöst med er.

  • Svar på tråden Vet ensamstående mammor att dom är lägre i rang?
  • Anonym (H)
    Anonym (Singelmammors vän) skrev 2022-11-02 15:29:01 följande:
    Det är nog så att den stämmer för vissa män, men inte alla. Av nyfikenhet undrar jag om du ser någon gemensam nämnare hos männen som var öppna för en varaktig och seriös relation med dig? Jag förstår att du är en person som man lätt blir intresserad av snarare än en mamma som man blir intresserad av, men i alla fall. Det vore bra att kunna ge lite tips till mina singelväninnor som tycks gå på nit efter nit. 
    Det jag faller för hos en man är egenskaper som: trygg med sig själv, öppensinnad, rak, kärleksfull, fri, seriös, har ett ordnat liv, självständig och generös bl a. Så badboys eller män som bara är ute efter ett ligg har aldrig varit av något intresse. Så det är väl den typen av män som jag träffat.

    Hade någon varit en ensamstående pappa som tagit det allra största ansvaret om sina barn och det mycket bra, hade det varit en bra merit det också. Bra och engagerade pappor tycker jag är mycket tilltalande - det säger mycket för mig. 
  • Tukt

    Alltid lite fascinerande när människor likt TS tar sitt egna synsätt och påstår att det är generella fakta.
    Självklart kommer barnen först för föräldrar, och därför kan det påverka möjligheter i relationerna. Men att det är så rent allmänt är rent hittepå.

  • Anonym (Fd singelmorsa)

    Tack för att du upplyser.

    Dock tyvärr inget jag upplevt. Hade inga problem alls att hitta karlar eller förhållanden om jag önskade som singelmorsa. Däremot har jag dumpat många utan barn för att de vart för egocentriska. Men värsta sorten är ändå föräldrar som inte har någon kontakt med sina barn. Fruktansvärt oattraktivt och oförståeligt i min värld. Har brytit kontakten direkt med dem jag stött på.

    Mannen jag slutligen föll för på riktigt hade inga egna barn. Att jag vart singelförälder vart aldrig något problem. Nu väntar jag mitt 4e barn, vårt 3e gemensamma men även äldsta kallar honom pappa. Så visst finns det karlar som ser längre än om kvinnan har barn sedan tidigare eller inte.

  • StudierKemi

    Det är smått onaturligt när kvinnor inte är någons mamma. Hade vi varit grottmänniskor så är det nästan tecken på infertilitet eller asexualitet om en kvinna över 18 år ännu inte har barn alternativt gravidmage. Att vara en mamma är det normala tillståndet hos det könet. 

  • Anonym (Å)

    Ja jag är fullt medveten om att många män ser det på det sättet och det berör inte mig det minsta. Jag är inte intresserad av att dejta eller träffa en ny man överhuvudtaget, typ någonsin, och även om jag hade det så hade jag inte varit intresserad av sånna som dig ändå så det hade bara varit bra att ni sållade bort er själva liksom.

  • Anonym (Testa att vara singelpappa)

    Vill du se på lågt i kurs? Testa att vara kanske 24, man, och varannan-vecka pappa med dagis osv.

    De enda som vill ha dig är singelmammor som är ca 10-15 år äldre än dig.

  • Anonym (Singelmammors vän)
    Anonym (H) skrev 2022-11-02 16:24:24 följande:
    Det jag faller för hos en man är egenskaper som: trygg med sig själv, öppensinnad, rak, kärleksfull, fri, seriös, har ett ordnat liv, självständig och generös bl a. Så badboys eller män som bara är ute efter ett ligg har aldrig varit av något intresse. Så det är väl den typen av män som jag träffat.

    Hade någon varit en ensamstående pappa som tagit det allra största ansvaret om sina barn och det mycket bra, hade det varit en bra merit det också. Bra och engagerade pappor tycker jag är mycket tilltalande - det säger mycket för mig. 
    Suck, ja, det var precis som jag trodde. Mina singelväninnor skulle tycka att det där lät jättetrist, förutom generös. Trygg och seriös är tråkig, öppensinnad är mjäkig, rak är jobbig, kärleksfull är klängig, fri och självständig är kall, har ett ordnat liv är tråkig igen.
    Men jag hoppas många läser din "checklista" som jag bad om och tar till sig! 
  • Um Hamza

    Du är ju ganska ängslig över social status och vad andra ska tycka, på de där festerna är det nog bara du som skulle tycka det var pinsamt, ingen annan. Kärnfamiljen är ju allt annat än norm idag, och de finns hur många singelföräldrar som helst. Inte blir de ensamma för all framtid heller. Så nej, det kan jag inte säga att jag är medveten om, tror snarare din inställning inte är så vanlig, de flesta vuxna är mognare än så. Jag förstår att det inte passar alla att träffa någon med barn, det har jag full respekt för. Men aldrig upplevt att någon ser ned på mig. Jag är glad att det passade min man! 

  • Anonym (A)

    Vad får dig att tro att jag vill träffa en man utan barn sedan tidigare? Är han barnlös är sannolikheten stor att han vill ha barn, och jag vill inte ha fler. Det var precis det min äldre syster råkade ut för. Hon träffade en yngre barnlös man när hon hade separerat från sina barns pappa. Han ville hemskt gärna ha barn, vilket resulterade i att hon fick en sladdis när hon var 41.

    Själv är jag gift med en man som hade vuxna barn redan när vi träffades. Ingen av oss ville ha fler barn, vilket ju passade oss båda perfekt. Att jag hade små barn när vi träffades gjorde honom ingenting. Han sa till och med att han såg fram emot att bli en liten familj, eftersom han hade haft skralt med kontakt med sina egna barn sedan han separerat från deras mor.

  • AndreaBD
    Anonym (H) skrev 2022-11-02 14:53:33 följande:

    När jag var ensamstående med två barn, var mitt minsta problem att få män intresserade av att ha ett förhållande med mig. Hur lätt som helst och de flesta var utan barn. Liksom han jag till slut gifte mig med för 18 år sedan. Vi fick även två gemensamma barn. Din teori stämmer inte, var lite mer öppen och modern så blir inte bara livet roligare - även du


    Just det - även min första man, som inte hade barn, ville hellre ha en kvinna med (ett) barn. För att de är mera mogna, inte så ytliga, sa han. 
Svar på tråden Vet ensamstående mammor att dom är lägre i rang?