• Västsverige78

    Varför kräver kvinnor att män ska ha en perfekt personlighet?

    Män som saknar högre utbildning har svårt att hitta någon - medan kvinnor till och med kan vara arbetslösa utan att det är några problem.

    Kvinnor får vara ledsna, må dåligt och vilja bli tröstade av sin man - men om en man är ledsen saknar han självförtroende och betraktas som oattraktiv.

    Män måste ha humor och ha glimten i ögat - kvinnor behöver bara ha förmågan att skratta åt mannens skämt.

    Män ska ha en ordnad boendesituation - men för kvinnor är det inga problem om de flyttar runt i andra hand eller bor hos vänner.

    Män ska ha driv, ambitioner och ha en stor social umgängeskrets - kvinnor har inga sådana krav på sig.

    Varför är det rimligt att kvinnor har högre krav på mäns personligheter om vi verkligen menar allvar med att sträva efter jämställdhet på 2000-talet?

  • Svar på tråden Varför kräver kvinnor att män ska ha en perfekt personlighet?
  • ClumsySmurf
    AndreaBD skrev 2022-11-15 18:34:21 följande:
    Ja, tyvärr så är saker och ting ju sällan extrema, utan det mesta har sina för och nackdelar. Men min huvudpoäng var att man inte bara kan bestämma sig: Nu ändrar vi på allt det där! För det första - hur gör man? Det är inte så enkelt att förutse vad exakt man behöver göra. Det blir ofta inte den effekten som man hade förväntat sig. 

    Plus att det påverkar en massa annat. Plus att man kanske inte är säker vad det beror på..... Jag säger bara - vissa här låtsas att man vet allt detta. Knappast!

    En av effekterna är att våld mot kvinnor ökar när de tjänar mer än mannen. Det finns alltid en risk att kvinnor lämnar när de tjänar mer, vissa as till män trycker ner för att kvinnan ska stanna.

    www.lu.se/artikel/valdsamt-ojamlika-ny-avhandling-om-kvinnlig-ekonomisk-egenmakt-och-vald-i-hemmet

    amp.smh.com.au/politics/federal/when-women-earn-more-than-their-male-partners-domestic-violence-risk-goes-up-35-per-cent-20210329-p57ewb.html
  • ClumsySmurf
    Anonym (Biologi) skrev 2022-11-16 22:24:46 följande:
    Skillnaden är att damerna inte blir anmälda eftersom männen inte är lika lättkränkta.

    Det är flest män som anmäler mina inlägg,
  • Anonym (Biologi)
    ClumsySmurf skrev 2022-11-17 08:16:20 följande:

    Det är flest män som anmäler mina inlägg,
    Hur vet du det?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Samma logik) skrev 2022-11-15 20:12:36 följande:
    Det vore bra om man iframtiden kunde ändra på dessa gener.
    Att män som slår kvinnor blir utan sex medan män med känslor får ha sex.
    "Det vore bra om man iframtiden kunde ändra på dessa gener."
    Du kan lösa problemet med kastrering

    "Att män som slår kvinnor blir utan sex medan män med känslor får ha sex."

    Män som slår är narcissistiska och tycker att deras känslor är de enda som räknas, precis som sura bittra incels som garanterat är en riskgrupp, de har ett rött flagg tatuerat i pannan.
  • Anonym (?)
    Anonym (Biologi) skrev 2022-11-16 21:13:57 följande:
    ...eller också kan de köpa en katt och en påse lösté och göra som alla kräsna kvinnor.
    Det är en utmärkt idé faktiskt. Mycket bättre sätt att hantera det på.
  • Anonym (Biologi)
    ClumsySmurf skrev 2022-11-17 09:08:29 följande:
    månadens dummaste fråga
    anmäld
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (?) skrev 2022-11-17 09:04:31 följande:
    Det är en utmärkt idé faktiskt. Mycket bättre sätt att hantera det på.
    De kan ju kastrera både sig själva och katten så blir det lugnt och skönt.
  • AndreaBD
    Anonym (Hen) skrev 2022-11-16 20:51:39 följande:
    Av det jag sett i dessa genustrådar så är faktiskt damerna lika envisa och näbbiga som männen. Dom flesta damer kommenterar troligen inte ens utan förstår att det är fruktlöst och går vidare. Så jo, även damerna som hänger i dessa trådar är nog aningens bittra.
    Det stämmer inte ihop med min definition av ordet "kränkt". Att man inte tycker det är lönt att försöka övertyga några incels som har jagat upp varandra till att tro på en massa teorier om biologin bakom det hela, det är snarare rationellt. 

    Och sen finns det några som ändå försöker övertyga dem att de är inne på en ... konspirationsteori, kan man egentligen kalla det för. 
  • Anonym (Enkelt)
    AndreaBD skrev 2022-11-17 11:39:47 följande:
    Det stämmer inte ihop med min definition av ordet "kränkt". Att man inte tycker det är lönt att försöka övertyga några incels som har jagat upp varandra till att tro på en massa teorier om biologin bakom det hela, det är snarare rationellt. 

    Och sen finns det några som ändå försöker övertyga dem att de är inne på en ... konspirationsteori, kan man egentligen kalla det för. 
    På vilket sätt menar bittra feminister som tror på genusflum är mer rationellt än män som tror på biologiska skillnader mellan könen?

    Konspirationsteorier är väl annars vad hela radikalfeminismen bygger på?
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-11-17 12:07:05 följande:
    På vilket sätt menar bittra feminister som tror på genusflum är mer rationellt än män som tror på biologiska skillnader mellan könen?

    Konspirationsteorier är väl annars vad hela radikalfeminismen bygger på?
    Bra skrivet! :)
Svar på tråden Varför kräver kvinnor att män ska ha en perfekt personlighet?