• Anonym (Noway)

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (Gå till botten)

    Om hon inte vill att du är med men du vill så kämpar du för ditt barns rättigheter att ha vetskap om sitt ursprung. 


    Svårare än så är det inte. 


    Ta hjälp, av socialtjänst, sjukvård, jurist osv!

  • Anonym (M)
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-27 10:21:33 följande:

    Ok men om jag nu tar kontakt då och hon inte alls vill ha med mig att göra då? Eller vill hålla mig utanför. Några tips på hur jag bör göra då? 


    Det är svårt att svara på, om hon nu skulle reagera så, beror ju på vad hon säger och vad hon har för skäl. Men kanske då fråga vad du kan göra för att hon ska tänka om. Berätta att du vill ha del i barnets liv och att barnet har rätt till sin pappa. Om det är för att du har brytt dig för lite så får du försöka förklara att du har insett att det var fel men det var svårt för dig. Vill hon inte lyssna så kan det vara bättre att återkomma vid något annat tillfälle. Bara du inte tappar det och typ blir sur tillbaka. Inte ge mer bränsle till konflikter, OM det nu skulle vara så att hon blir arg eller bemöter dig dåligt på något sätt.


    En annan sak jag funderar lite på, vad hade kunnat bli om det här med graviditeten inte hade hänt? Hade du kunnat träffat henne igen då?

  • Anonym (Noway)

    Nej tror inte vi hade varit ett par om hon inte blivit gravid. Inte rätt förutsättningar för det. Har bara inte pallat att ta kontakt ba känts så himla sjukt konstig situation allt och att jag inte är beredd på det här och ska tvingas lära känna varandra på det här sättet. Bara mått skit när jag tänkt på det. Är väl därför jag ghostat faktisk. Och nej dra inte igen nåt om att det skulle jag tänkt på när vi hade sex. 

  • EpicF
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-27 20:24:00 följande:

    Nej tror inte vi hade varit ett par om hon inte blivit gravid. Inte rätt förutsättningar för det. Har bara inte pallat att ta kontakt ba känts så himla sjukt konstig situation allt och att jag inte är beredd på det här och ska tvingas lära känna varandra på det här sättet. Bara mått skit när jag tänkt på det. Är väl därför jag ghostat faktisk. Och nej dra inte igen nåt om att det skulle jag tänkt på när vi hade sex. 


    Har man sex utan kondom så är det en konsekvensk som kan hända. Det får man faktiskt vara beredd på och ta ansvar över. Inte bara stoppa huvudet i sanden när det väl har hänt. 
  • Anonym (En annan)
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-27 20:24:00 följande:

    Nej tror inte vi hade varit ett par om hon inte blivit gravid. Inte rätt förutsättningar för det. Har bara inte pallat att ta kontakt ba känts så himla sjukt konstig situation allt och att jag inte är beredd på det här och ska tvingas lära känna varandra på det här sättet. Bara mått skit när jag tänkt på det. Är väl därför jag ghostat faktisk. Och nej dra inte igen nåt om att det skulle jag tänkt på när vi hade sex. 


    Det blir bara konstigare och svårare ju längre du drar ut på det. Dra av plåstret fort istället! Börja med ett sms. Det fixar du! 
  • Anonym (En annan)
    EpicF skrev 2023-01-28 01:05:12 följande:
    Har man sex utan kondom så är det en konsekvensk som kan hända. Det får man faktiskt vara beredd på och ta ansvar över. Inte bara stoppa huvudet i sanden när det väl har hänt. 
    Men snälla... Lägg av nu. Hur tror du att detta skulle hjälpa? Varför skriver du så när när han uttryckligen ber dig att inte göra det? Han är inte korkad utan en ung person i en svår situation. 
  • EpicF
    Anonym (En annan) skrev 2023-01-28 08:38:57 följande:
    Men snälla... Lägg av nu. Hur tror du att detta skulle hjälpa? Varför skriver du så när när han uttryckligen ber dig att inte göra det? Han är inte korkad utan en ung person i en svår situation. 
    Inte korkad? Har du läst tråden? 
  • Anonym (En annan)
    EpicF skrev 2023-01-28 12:12:32 följande:
    Inte korkad? Har du läst tråden? 
    Jag har läst allt och jag ser en väldigt rädd 20-åring som inte tror sig klara det som förväntas av honom (fast jag tror att han visst gör det!). 
  • EpicF
    Anonym (En annan) skrev 2023-01-28 12:59:55 följande:
    Jag har läst allt och jag ser en väldigt rädd 20-åring som inte tror sig klara det som förväntas av honom (fast jag tror att han visst gör det!). 
    Utifrån tråden vill han stoppa huvudet i sanden och låtsas som inget. Omoget. 
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-27 20:24:00 följande:

    Nej tror inte vi hade varit ett par om hon inte blivit gravid. Inte rätt förutsättningar för det. Har bara inte pallat att ta kontakt ba känts så himla sjukt konstig situation allt och att jag inte är beredd på det här och ska tvingas lära känna varandra på det här sättet. Bara mått skit när jag tänkt på det. Är väl därför jag ghostat faktisk. Och nej dra inte igen nåt om att det skulle jag tänkt på när vi hade sex. 


    En grej med att växa upp är ju att inse att allt handlar inte om dig och andra påverkas faktiskt av dina handlingar. Du måste sluta stoppa ner huvudet i sanden och faktiskt kontakta henne nu. Du verkar ju vara orolig och rädd för saker du faktiskt skulle kunna ha kontroll över, om du bara skickade henne ett sms och blev lite involverad. 
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?