• Anonym (Noway)

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-02-12 21:41:38 följande:
    Föräldrabalken:  Kap6 § 15-15c .
    Kanske du ska titta att förslaget ligger bara här.
    Beredning
    Kommande beredning i utskottet: 2023-02-16
    Justering: 2023-03-09
    Trycklov: 2023-03-10
    Betänkande 2022/23:JuU11Beredning
    Kommande be
    Betänkande 2022/23:JuU11
  • Anonym (fkl)
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-12 21:57:15 följande:
    Kanske du ska titta att förslaget ligger bara här.
    Beredning
    Kommande beredning i utskottet: 2023-02-16
    Justering: 2023-03-09
    Trycklov: 2023-03-10
    Betänkande 2022/23:JuU11Beredning
    Kommande be
    Betänkande 2022/23:JuU11
  • EnAnonumius
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-12 21:37:35 följande:
    Det är just detta som är fel, jag har just lagt ut att Usa har lag mot umgängessabotage men inte Sverige.
    Okey.. Du citerar inlägg #551 (mitt inlägg) och använder inlägg #554  (ditt inlägg) emot mig.
    Kan du förklara det vettiga att göra så?

    Ingen människa kan läsa inlägg som inte är ännu skrivna.. Det borde ju till och med du förstå?
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-12 21:37:35 följande:
    På så sätt har du rätt i hur satan läser bibeln, vi har ett konstant motstånd mot detta, folk går ut med att vi har en lag som inte existerar, där jag berättar hur stora hål det finns, hur man lätt undviker att ens fastna för umgängessabotage, man vet hur man ska göra, det en öppen dansbana att utnyttja föräldraalienation i Sverige.
    Vi har en liknande lag.
    Föräldrabalken Kap 16 §15-15c.

    Notera att jag skrev liknande och inte identisk.  Så förväxla nu inte detta.

    Jag tycker den lagen är full tillräcklig, för de ändamålen du lobbar för.
    Dock så anser ju jag, till skillnad från dig, att regeringen borde se över hur människorna på rättsliga instanser TILLÄMPAR lagen i första hand. Det är just där den största bristen ligger i, och inte hur lagen är formulerad.

    Nej "Hur satan läser bibeln", som jag skrev, hade absolut  inget med det att göra som  du  surrar om med att "folk går ut med en lag som inte existera".
    Men nu när du tar upp det på det sättet, så kanske du borde se över hur du själv gör. Om du anser att det är fel att göra på ett visst sätt, så är det lika fel av dig att göra samma sak själv mot olika individer du diskuterar med. Det är mycket fult gjort av dig att tillskriva folk åsikter de inte har bara för att det inte håller med dig i "alla detaljer", utan kanske ser lösningen, på ett annat sätt än dig. 
    Du får faktiskt lära dig att förstå, och även acceptera att folk kan vara överens om att något är fel, men inte har då samma åsikt på hur ett problem skall lösas.

    Men nu blir det mer OT igen. Jag kommer att göra allt för att inte går mer OT i denna tråd.



    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (fkl)
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-12 21:58:00 följande:
    Dvs frågorna som inte fått beslut ännu handlar om detta: dvs vi har ingen lag om detta. men det är kommande i utskott 2023.03-10.
    Sedan hur den formuleras vet vi inte ännu.
    --------

     Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om umgängessabotage och tillkännager detta för regeringen.

    4. Riksdagen ställer sig bakom det som anförs i motionen om att det som i USA och andra länder måste bli straffbart med föräldraalienation, parental alienation (PA), och tillkännager detta för regeringen.
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-02-12 22:02:35 följande:
    Okey.. Du citerar inlägg #551 (mitt inlägg) och använder inlägg #554  (ditt inlägg) emot mig.
    Kan du förklara det vettiga att göra så?

    Ingen människa kan läsa inlägg som inte är ännu skrivna.. Det borde ju till och med du förstå?
    Anonym (fkl) skrev 2023-02-12 21:37:35 följande:
    På så sätt har du rätt i hur satan läser bibeln, vi har ett konstant motstånd mot detta, folk går ut med att vi har en lag som inte existerar, där jag berättar hur stora hål det finns, hur man lätt undviker att ens fastna för umgängessabotage, man vet hur man ska göra, det en öppen dansbana att utnyttja föräldraalienation i Sverige.
    Vi har en liknande lag.
    Föräldrabalken Kap 16 §15-15c.

    Notera att jag skrev liknande och inte identisk.  Så förväxla nu inte detta.

    Jag tycker den lagen är full tillräcklig, för de ändamålen du lobbar för.
    Dock så anser ju jag, till skillnad från dig, att regeringen borde se över hur människorna på rättsliga instanser TILLÄMPAR lagen i första hand. Det är just där den största bristen ligger i, och inte hur lagen är formulerad.

    Nej "Hur satan läser bibeln", som jag skrev, hade absolut  inget med det att göra som  du  surrar om med att "folk går ut med en lag som inte existera".
    Men nu när du tar upp det på det sättet, så kanske du borde se över hur du själv gör. Om du anser att det är fel att göra på ett visst sätt, så är det lika fel av dig att göra samma sak själv mot olika individer du diskuterar med. Det är mycket fult gjort av dig att tillskriva folk åsikter de inte har bara för att det inte håller med dig i "alla detaljer", utan kanske ser lösningen, på ett annat sätt än dig. 
    Du får faktiskt lära dig att förstå, och även acceptera att folk kan vara överens om att något är fel, men inte har då samma åsikt på hur ett problem skall lösas.

    Men nu blir det mer OT igen. Jag kommer att göra allt för att inte går mer OT i denna tråd.



    Plocka fram den, kopiera o lägg ut. som jag gör.

    Jag har just tagit fram frågorna riksdagen tar upp, och dom är inte klara. ev nästa månad.
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-02-12 22:02:35 följande:
    Nej "Hur satan läser bibeln", som jag skrev, hade absolut  inget med det att göra som  du  surrar om med att "folk går ut med en lag som inte existera".
    Men nu när du tar upp det på det sättet, så kanske du borde se över hur du själv gör. Om du anser att det är fel att göra på ett visst sätt, så är det lika fel av dig att göra samma sak själv mot olika individer du diskuterar med. Det är mycket fult gjort av dig att tillskriva folk åsikter de inte har bara för att det inte håller med dig i "alla detaljer", utan kanske ser lösningen, på ett annat sätt än dig. 
    Du får faktiskt lära dig att förstå, och även acceptera att folk kan vara överens om att något är fel, men inte har då samma åsikt på hur ett problem skall lösas.

    Men nu blir det mer OT igen. Jag kommer att göra allt för att inte går mer OT i denna tråd.



    Var av den enkla anledning att den inte existera, annars hade du eller någon annan plockat fram den, den existerar inte.

    Att hävda till en lag som inte ens finns är vilseledande, men nu har den äntligen varit upp i riksdagen, blir spännande o se om dom kom fram till något.

    Förstår du inte vill svara, men det är så folk fungerar, man försöker sprida falska rykten o förhoppningar, men när man inte kan bevisa att man ens har rätt, då backar man.
    Det är detta jag vill folk undviker, man får andra att tro den existerar, när den inte gör det. frågan är varför detta är så utbrett? att vilseleda andra.
  • Anonym (Noway)

    Ok då blev visst den här tråden kapad IGEN med nåt sidospår? Kan ni fortsätta nån annan stans? 

  • Anonym (fkl)
    Anonym (Noway) skrev 2023-02-12 22:54:25 följande:

    Ok då blev visst den här tråden kapad IGEN med nåt sidospår? Kan ni fortsätta nån annan stans? 


    Tyvärr det handlar om hur det gick för er ofrivilliga pappor. där vi berättar hur det gått för oss, hur rättssystem fungerat för oss och det är en stor orsak till att det gick som det gick.

    Vad som hänt, hur allt ser ut, osv, dvs bara för att vi inte fråga dig menas inte vi kapar tråden, vi diskutera ämnet, kanske du förstå eller inte förstå är upp till dig.
    Men vi har rätt att svara på själva rubriken o svara på frågan, berätta hur det gått för oss. det menas att du inte äger tråden, det är en öppen debatt, antingen kan du starta ett låst forum, där du själv väljer vem som ska svara, om det ens finns ett sådant forum. 
  • Anonym (Noway)

    Ja men ok då men är helt jäkla omöjligt att hänga med i vad den ena och andra tycker eller har för personliga erfarenheter i frågan. men om alla verkar tycka att det är fel att pappor generellt har ett underläge mot mamman om man inte är överens när det gäller sånt här så känns det ju skevt när allt annat ska va så jämställ.

  • Anonym (fkl)
    Anonym (Noway) skrev 2023-02-12 23:23:55 följande:

    Ja men ok då men är helt jäkla omöjligt att hänga med i vad den ena och andra tycker eller har för personliga erfarenheter i frågan. men om alla verkar tycka att det är fel att pappor generellt har ett underläge mot mamman om man inte är överens när det gäller sånt här så känns det ju skevt när allt annat ska va så jämställ.


    Ja det är inte lätt o skriva på offentliga forum, kanske du ska följa någon råd istället, snacka med någon, dvs privat. ett anonymt forum vet man aldrig vad man får för svar.

    Har skrivit att många av oss tagit kontakt med mamman, försökt följa upp, vara smidiga accepterat det mesta, men när det kommer en ny man och ett nytt barn starta problemen, där vi är fler än en som har förlorat.

    En samanställning av vårdnadstvister, vad man tvistat om. samarbetsproblem har hela 92%, dvs nästan varenda en har problem. samt enskild vårdnad ges till mamman  77% även det en mycket hög siffra som menas att pappan oftast förlorar.

    -

    samarbetsproblem anges i 92 procent av fallen som skäl för enskild vårdnad
    ■ domar om enskild vårdnad har ökat från 45 till 67 procent
    ■ enskild vårdnad ges till mamman i 77 procent och till pappan i 8 procent av fallen
    ■ enligt tingsrätterna är 28 procent av barnen utsatta för påverkan
    ■ i 40 procent av fallen hade föräldrarna tvistat i domstol tidigare
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?