• Anonym (Noway)

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (Noway)

    Jag har bett om ursäkt för att jag inte tog kontakt på ett bra tag. Tror jag är blockad nu så vet inte om hon läser mina mess ens. Vet  inte om jag ska testa me hennes föräldrar. Men de kanske ber mig flyga o fara bara. 

  • molly50
    Anonym (Noway) skrev 2023-03-13 20:58:30 följande:

    Jag har bett om ursäkt för att jag inte tog kontakt på ett bra tag. Tror jag är blockad nu så vet inte om hon läser mina mess ens. Vet  inte om jag ska testa me hennes föräldrar. Men de kanske ber mig flyga o fara bara. 


    Jag tycker du kan prova med hennes föräldrar.


    Eller skriva ett brev och skicka till henne och berätta att du önskar få träffa barnet.

    Ta också kontakt med soc eller familjerätten igen så du får ta det där dna-testet. 

  • Anonym (fkl)
    molly50 skrev 2023-03-13 20:54:29 följande:
    Men kränkt?
    Vad hade hon egentligen förväntat sig att hon skulle få för reaktion nör hon berättar för sitt ONS att hon är gravid och att han är pappan?
    Hon kan ju inte förvänta sig att det ska bli mottaget med ölppna armar,utan hon måste förstå att det kommer som en chock för honom.
    Och att han kan behöva tid på sig att smälta det.
    Nu har han gjort det och då är det dags för henne att växa upp och börja ta sitt ansvar och tänka på sitt barn.
    Vi alla vet allt räknas i en tvist, varenda ord. Man har en skyldighet att föra ett sansat samtal och respekt till sitt ex ang vårdnad, umgänge, samarbete, detta är ABC han får lära sig i familjesamtal, klara TS inte av det kommer han inte långt.

    Kort han kommer falla på samarbetsproblem om det slinker ur för många fel ord, detta är inte bra för hela familjen, inte ens för barnet.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 21:51:46 följande:
    Vi alla vet allt räknas i en tvist, varenda ord. Man har en skyldighet att föra ett sansat samtal och respekt till sitt ex ang vårdnad, umgänge, samarbete, detta är ABC han får lära sig i familjesamtal, klara TS inte av det kommer han inte långt.

    Kort han kommer falla på samarbetsproblem om det slinker ur för många fel ord, detta är inte bra för hela familjen, inte ens för barnet.
    Frågar igen: vad har du enot pappan?
  • Anonym (fkl)
    Anonym (Nej) skrev 2023-03-13 21:53:10 följande:
    Frågar igen: vad har du enot pappan?
    Vad är "enot pappan"?
  • EpicF
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 22:00:07 följande:
    Vad är "enot pappan"?
    Din aggression mot pappan måste i någonting. Anonym (Nej) bla undrar vad du har emot pappan? Och ja, jag noterade att ordet "emot" var felstavat. Något du också borde ha förstått. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 22:00:07 följande:
    Vad är "enot pappan"?
    Dina inlägg som inte svarar på TS fråga, som inte bidrar med något relevant för TS sits, och som inte respekterar när TS ber dig sluta 
  • Anonym (Nej)
    EpicF skrev 2023-03-13 22:08:53 följande:
    Din aggression mot pappan måste i någonting. Anonym (Nej) bla undrar vad du har emot pappan? Och ja, jag noterade att ordet "emot" var felstavat. Något du också borde ha förstått. 
    Ja, det var felstavat. Har en telefon som är gammal så det blir lite snett med bokstäver ibland om jag inte nogsamt korrläser.
  • EpicF
    Anonym (Nej) skrev 2023-03-13 22:12:54 följande:
    Ja, det var felstavat. Har en telefon som är gammal så det blir lite snett med bokstäver ibland om jag inte nogsamt korrläser.
    Det händer alla. Och normalt förstår man ändå. Men inte anonym (fkl), tyvärr. 
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 22:08:53 följande:
    Din aggression mot pappan måste i någonting. Anonym (Nej) bla undrar vad du har emot pappan? Och ja, jag noterade att ordet "emot" var felstavat. Något du också borde ha förstått. 
    Men vi börjar fiska fram vad som kan ha hänt, vad orsaken är till att mamman inte svarar.
    Om det är som Molly berättar, mamman fick en kränkande ordföljd av TS när hon berätta hon var gravid, kan vi konstatera varför hon inte svarar, det behövs inte mer från TS, mamman har rätt att sluta svara.

    Ingen människa ska behöva utstå en kränkande behandling, ännu värre i en utsatt känslig situation.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?