• Mon 2 Jan 2023 18:29
    507929 visningar
    4453 svar
    +4
    4453
    507929

    Vi som startar IVF 2023

    Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

    Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

    Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

    Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

    🤗

  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Mon 10 Apr 2023 17:02
    Dumlan skrev 2023-04-07 07:59:26 följande:

    @solros19 vi gjorde ivf efter 4 missfall/MA (under en 3 årsperiod). vi har en dotter sen innan så vi har fått bekosta allt själva. Vi kunde uppenbarligen bli gravida, och antingen var det bara otur, eller något annat. sjukt frustrerande och vid varje graviditet fick Jag ångest. så pass att jag en gång besökte sjukhuset för att det kändes som att jag inte fick luft. Kände mig helt bränd efter alla missfall. gjorde IVF, fick ut 7 ägg (så besviken!), 3 befruktades normalt (så besviken igen), satte in en 8-cellig som inte blev något, fick två blastosar till frysen (grät av lycka att det blev något till frysen!) varav den ena nu är i magen och blir 14 veckor på söndag. 


    önskar dig lycka till!


    Tack för ditt svar @Dumlan det känns hoppfullt! 🙏🏼

    Vi kämpade först i ett år utan att lyckas för att sedan övergå till ytterligare ett år men då med fyra tidiga missfall. Allting utan förklaring. Imorgon har vi äggplock och jag vill tro att IVF ska kunna hjälpa oss samtidigt som jag är livrädd för att behöva gå igenom fler missfall. 


    Grattis till dig och lycka till! 

  • Mon 10 Apr 2023 18:25
    Loovaa skrev 2023-04-09 18:49:37 följande:

    Vi hade testdag i igår. Fick riktig mens i fredags och testet var såklart negativt. Jag har varit ganska nere, men ska försöka ladda om inför FET nu.😊

    Är det någon som har gjort FET vid rmc Malmö? Hur länge behöver man vänta för att få göra det? 


    Ledsen att det inte tog sig {#emotions_dlg.flower}
    Var det ET du gjorde precis så får du vänta en cykel tills FET. 
    Jag frågade hur det är när man gör FET om man får köra direkt om de misslyckas men det kunde ingen av de två sjuksköterskorna som satt inne på plock/återinföring svara på, märkligt. Men om jag förstått informationspappret rätt så får man även då vänta en cykel. 

  • flower­power8­5
    Thu 13 Apr 2023 13:12

    Hej!

    Intressant, men omtumlande, ta del av era upplevelser i denna tråd. Jag är ny inom allt vad ivf heter så söker lite information och andras upplevelser inför min första omgång som ska ske nu i maj.  Jag är för övrigt 37 år och ensamstående, så går igenom detta på egen hand. 


    Spännande följa hur det går för alla här! 🥰

  • Fri 14 Apr 2023 16:38

    välkommen Flowerpower. Va intressant att få föja din resa också.
    Nu ÄNTLIGEN har jag fått göra min frysåterföring med det enda ägget vi lyckades frysa. Nu startar ovissheten och dom jobbiga ruvardagarna.
    Men jag är så glad att det blev av den här månaden och att ägget såg prima ut!! 

    Ge mig gärna tips på aktiviteter och sysselsättning de kommande dagarna då att tiden går lite snabbare till den 27e!

  • Sat 15 Apr 2023 07:44

    Strelitzia - Tack för svar. 😊 Ja, jag gjorde en ET i mars. Så får hoppas på FET i maj då. 


    Då är det bara att vänta då. Drygt. Precis som alla andra i denna situation så avskyr jag all väntan. 😅

  • Sat 15 Apr 2023 08:41
    Loovaa skrev 2023-04-15 07:44:50 följande:

    Strelitzia - Tack för svar. 😊 Ja, jag gjorde en ET i mars. Så får hoppas på FET i maj då. 


    Då är det bara att vänta då. Drygt. Precis som alla andra i denna situation så avskyr jag all väntan. 😅


    Väntan är förgörande, alla andras liv går framåt medan ens eget känns som att det står still samtidigt som tiden bara går. Förhoppningsvis tar väntan slut snart Solig
  • Mon 17 Apr 2023 21:01

    Hej! 


    vi har start vår första IVF-behandling och gjorde ägguttag för en vecka sedan. Det blev sedan fullfrys för oss för jag blev lätt överstimulerad så läkaren ville inte riskera återföring då. Det kändes tråkigt men ändå helt okej, haft väldigt tur och alla 10 ägg som togs ut vid plocket kunde gå hela vägen till frysen, men jag trodde att den blödning som jag nu väl kommer få inom någon vecka skulle räknas som mensen och därmed kunna göra FET i naturlig cykel i samband med positivt ägglossningstest direkt då efter denna blödning men det verkar som jag måste vänta på ytterligare en blödning (så en riktig mens) innan vi får göra FET. Är det så det alltid fungerar om man inte får göra en vanlig återföring pga överstimulering (väldigt lätt sådan alltså, känner inte ens av den)? Jag har lite dålig koll.. 

  • Mon 17 Apr 2023 21:30
    Loovaa skrev 2023-04-05 17:23:07 följande:

    Hej 
    verkar inte vara så många andra här som ruvar just nu.   Men jag skriver av mig lite (börjar bli lite galen).

    Vi har testdag på lördag. Jag har inte tjuvtestat något alls, då min kille vill att vi väntar tills festdagen.

    Jag har inga symptom alls varken på mens eller graviditet. I måndags började jag få bruna flytningar. Men lutinusen som rinner ut är fortfarande vit. Idag ska jag ta min sista lutinus, min känsla är att mensen kommer komma när jag slutar på progesteronet. Så känns ganskà kört ☹️ Bajs också! 


    Hej! Hur har det gått för dig? 
  • Tue 18 Apr 2023 09:35
    Loovaa skrev 2023-04-15 07:44:50 följande:

    Strelitzia - Tack för svar. 😊 Ja, jag gjorde en ET i mars. Så får hoppas på FET i maj då. 


    Då är det bara att vänta då. Drygt. Precis som alla andra i denna situation så avskyr jag all väntan. 😅


    Hej! Jag gjorde ett FET i mars och fick göra det igen nu i april, igår rättar sagt så nu är det mycket känslor och tankar som snurrar. Det känns så långt till testdagen 28/4?!


    Har en son sedan tidigare IVF-resa och han blev till på första försöket vilket var extremt lyxigt. Nu är jag och min fru inne på andra FET-försöket. Hoppas detta är vår bebis ♥️

  • Tue 18 Apr 2023 10:24

    Hej! Jag går också och Ruvar. Dag 4 idag.. och tiden går såååå långsamt. 
    Fick ett fryst 5dagars tillbaka i fredags och har testdag den 27e. 
    Hur länge var eran odlad som ni fick tillbaka? Men tanke på att ni har testdag en dag efter mig? 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023