Quincey skrev 2025-05-02 15:15:11 följande:
Tack ❤️ Mår så brutalt dåligt vid varje nederlag nu att jag inte känner igen mig själv längre. Frågade på cvl inför denna återföring om man kan ha kromosomfel på alla ägg och fick inte direkt något svar på det, men hon ansåg inte att vi gjort ett fullt landstingsförsök än iom att vi inte återfört alla blastocyster vi fått på 3 plock. Tufft att det kostar 25k per återföring nu och inte ingår som det hade gjort via landstinget.
Vilken klinik var din vän på? Känner mig rädd att vi skulle få litet antal blastocyster och att alla skulle vara sjuka. Uppenbarligen har 4/4 blastocyster nu varit sjuka.
Hur mår du nu? Har ni satt ett datum för när ni ska göra nästa omgång? ❤️
Jag vet vad du menar.
Man är inte samma person längre och varje nederlag är ett nytt trauma.
jag har också frågat det men de kan inte säga ngt. Jag vill veta om det är ngt fel på samtliga ägg jag någonsin haft liksom. Då kan jag mkt lättsre gå vidare. Men det går inte att säga :(
jag förstår, jag fick höra att en återföring av blastocyst är ett försök inom landstinget och att man inte får återföra samtliga blastocyser man får efter landstinget gratis heller. Men det var på Sophiahemmet kan tänka mig att alla har lite olika regler. Mitt försök som inte ens ledde till återföring på sophia räknades ju som ett förbrukat försök. Det vet jag att det inte gör överallt.
hon var i Alicante på ivf spain eller något sånt. Jag var också i kontakt med dom men valde Olga. Ångar mig nu i efterhand. fick ta betydligt fler tester än henne som helt ärligt bara är löjliga och fick ta nya hela tiden för de behövde färska. Kostar väldigt mkt och spelar i princip ingen roll speciellt när man redan testat allt en månad innan och allt är perfekt.
jag kommer göra nästa försök hos dr sakalli på norra Cypern. Det blir donation med min systers ägg och vi väntar på att hennes mens ska börja nu. Det blir först p piller och sen start förhoppningar slutet på maj början på juni. jag mår väl sådär. Mår absolut mkt mkt bättre, känns skönt att gå vidare men har en lätt ångest i kroppen ändå. det kommer bli bra och jag försöker att inte längre tänka på att jag ger upp mina gener och sånt som får mig att må dåligt. varit i det här så länge nu och jag orkar inte mer, mina ägg suger och jag kan inte pressa mig sjölv långre Med fler misslyckade försök. Då kommer jag gå under helt och jag oroar mig för om jag ens skulle orka fortsätta leva. Det låter sjukt men det är verkligen så illa och nu när jag bestämt mig kan jag äntligen för första gången på väldigt länge känna lite hopp och glädje igen.
Jag tror ändå att för ditt måendes skull är bäst att åka någonstans där du får testa blastocysterna innan återföring.
Det är för jäkla smärtsamt att återföra om och om igen. det låter jobbigare än vad det är att åka och når man väl är där så är det så smidigt. Hur många har du kvar? Kan du bara få göra en återföring av de sista på en gång?