• Anonym (Chockad!!)

    Är våld i samband med sex bland unga vanligt idag? Chockerande läsning.

    Jag blev chockad när jag läste detta. Är våld något som är allmänt accepterat i ungas sexliv idag? Ingen kan längre säga att porren inte bidragit till detta. Det är ju fruktansvärt att unga tjejer inte ens vågar säga nej till våld!

    www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/barnmorskan-katarina-svensson-flood-pa-ungdomsmottagningen-i-borlange-behovs-mer-samtal-med-vuxna

  • Svar på tråden Är våld i samband med sex bland unga vanligt idag? Chockerande läsning.
  • Anonym (Base)
    Anonym (?) skrev 2023-03-05 07:08:08 följande:

    I grunden handlar det om att unga kvinnor inte hittat sina gränser. Finns inga garantier att äldre män skulle respektera dessa gränser. Snarare är det konstigt att äldre män aldrig verkar inse den här aspekten utan bara tänker på sin egen attraktion. 

    Jag har aldrig hört en man tveka inför att inleda en relation eller sex med en yngre kvinna pga just detta. Äldre män verkar bara tycka att det är att tuta och köra, och det är en varningssignal att de inte förmår tänka sig in i den unga kvinnans situation mer. Och vara mer omtänksamma och beskyddande, snarare än att tänka på sin egen attraktion. Däremot verkar många kvinnor vara medvetna om det, antagligen för att de själva varit unga och mer utsatta. 


    Jag var kär i en 20 år yngre tjej och väntade tills vi inte längre jobbade ihop innan jag försökte med henne. Av hänsyn till både henne och mig. Jag fick nej och jag respekterade det. När vi träffades igen så var hon nervös, hon trodde kanske att jag skulle börja tjata och göra en stor grej av det. När hon såg att jag var som vanligt så slappnade hon av. Vi sågs några gånger till och hon visade tydligt att hon fortfarande tyckte om mig och kände sig trygg med mig. 
  • Anonym (Base)
    Anonym (?) skrev 2023-03-05 07:08:08 följande:

    I grunden handlar det om att unga kvinnor inte hittat sina gränser. Finns inga garantier att äldre män skulle respektera dessa gränser. Snarare är det konstigt att äldre män aldrig verkar inse den här aspekten utan bara tänker på sin egen attraktion. 

    Jag har aldrig hört en man tveka inför att inleda en relation eller sex med en yngre kvinna pga just detta. Äldre män verkar bara tycka att det är att tuta och köra, och det är en varningssignal att de inte förmår tänka sig in i den unga kvinnans situation mer. Och vara mer omtänksamma och beskyddande, snarare än att tänka på sin egen attraktion. Däremot verkar många kvinnor vara medvetna om det, antagligen för att de själva varit unga och mer utsatta. 


    Tjejen jag var kär i, där tänkte jag knappt på sex. Jag kände ömhet och kärlek, ville bara vara snäll mot henne. Jag ville mest krama henne. Många här förlöjligade det och kallade mig sjuk i huvudet. Jag var inte kär, bara kåt. Några kvinnor skrev att dom skulle inte vilja en så tam man. Kvinnor vill ha ett rejält skjut med en riktig karl.
  • Anonym (Base)
    Anonym (?) skrev 2023-03-05 07:08:08 följande:

    I grunden handlar det om att unga kvinnor inte hittat sina gränser. Finns inga garantier att äldre män skulle respektera dessa gränser. Snarare är det konstigt att äldre män aldrig verkar inse den här aspekten utan bara tänker på sin egen attraktion. 

    Jag har aldrig hört en man tveka inför att inleda en relation eller sex med en yngre kvinna pga just detta. Äldre män verkar bara tycka att det är att tuta och köra, och det är en varningssignal att de inte förmår tänka sig in i den unga kvinnans situation mer. Och vara mer omtänksamma och beskyddande, snarare än att tänka på sin egen attraktion. Däremot verkar många kvinnor vara medvetna om det, antagligen för att de själva varit unga och mer utsatta. 


    Här är en annan man som hade känslor för en ung tjej. Han 49, hon 26. Vad tycker du om psykologens svar till honom? Jag citerar inte allt. Hon skriver bl.a. att han kanske kan närma sig kvinnan lite försiktigt. Har hon rätt eller fel här?
    Förälskelsen stämmer inte med idealen | SvD

    Man bör nog försöka att se till person och inte till ålder. Visserligen är det förstås så att vi i allmänhet har mer gemensamt med personer i ungefär vår egen ålder: Vi har levt lika länge, har gemensamma referensramar i många avseenden och kanske liknande livserfarenheter.


    Men det finns stora skillnader även bland dem som är i vår egen ålder. Livet har tett sig mycket olika för oss och har fört med sig skilda saker vi behövt förhålla oss till. Det lämnar förstås spår som blir till erfarenheter.


    I ditt fall är det 23 år som skiljer. Det är en generations skillnad. Det finns flera aspekter på ditt dilemma.


    Ibland kan vi förälska oss i en betydligt yngre person för att på så sätt komma undan vår egen ålderskris. Genom att ha en relation med en rejält yngre person är det som att vi lever upp, tar del av det ungdomliga och därigenom skjuter upp vårt eget åldrande. Vanligast är att män har relationer med mycket yngre kvinnor. Kvinnor har oftare mer jämnåriga partners. Anledningen till den obalansen kan man fundera över.


    Hur har du det med din känsla för dig själv och livet och inför åren som går och förändrar kroppen? Se om du kan hitta ett ärligt svar inombords som kan hjälpa dig att fundera vidare.


    En annan infallsvinkel att resonera utifrån är att du kanske blivit förälskad i personen och att det intet har med det faktum att göra att hon är mycket yngre. Åldern i sig är då ingen variabel som har betydelse. På det här stadiet kan det vara svårt att känna vilket det handlar om.


     


    Vad tror du om att försiktigt börja närma dig kvinnan och se hur det känns?


  • Anonym (Josefine)
    Nu har jag inte läst alla inlägg så nån annan tjej har kanske redan skrivit om detta.
    Jag är en tjej som fortfarande skulle klassa mig som skapligt ung. De flesta (mestadels kvinnor skulle jag tro) skulle nog förfasa sig över mitt sexliv och hur sex började för mig. Jag har en äldre bror som ofta kollade på porr och som nyfiken odräglig lillasyster snokade jag i hans dator och hittade massa porr. Då var jag typ 10 år. Det var all möjlig porr som stora bröst, stora kukar, cuckold, BDSM, wet, stora kvinnor, kortväxta kvinnor, allmänt hårt sex och mycket mer. Jag älskade vad jag såg och ville bara titta mer och mer, vilket jag också gjorde. Det gav mig också oerhörda skuldkänslor. Det enda som predikades i skolan var att porr är fel, det är hemskt, alla kvinnor i porren är knarkare eller ensamstående mammor som måste försörja sig och blir våldtagna osv.....

    Samtidigt som jag mådde dåligt över detta så kunde jag heller inte låta bli att titta. Redan på den tiden fanns det en hel del gratis porrsiter att surfa in på. Det stora var nog Bittorrent att ladda ner ifrån. Lärde mig hur man onanerar från porren och gjorde ofta detta till porr som jag tittade på. Detta gav mig också en enorm längtan efter att få ha sex.

    När jag var ca 12 så hade jag min sexdebut. Det var med en granne och han var då ca 30 år. Varför valde jag honom att ha min sexdebut med? Först och främst för att jag tyckte han var snygg och verkade spännande och för att han ofta tittade på mig, men även till stor del för att jag visste att han aldrig i helvete skulle berätta för någon. Jag kände oerhört stor skam över att jag gillade porr och ville ha sex. Fick hela tiden höra hur fel det var. Han var väldigt ömsint och försiktig. Det var inget himlastormande sex i början men bara att få gjort det var oerhört stort för mig men jag fylldes också av skam.
    Hade sex med honom många gånger efter det. Efter ett par år flyttade han och då blev det inget mer. Jag hittade andra äldre killar/män att ha sex med och det var ganska många. Måste verkligen påpeka att INGEN har tvingat mig till något jag inte velat göra. Med åren har sexet blivit hårdare och hårdare. 

    Utåt märkte nog ingen att jag var sexuellt aktiv. Hade inga pojkvänner eller visade att jag hade nåt större intresse av killar. Utåt visade jag bara upp "fotbollstjejen" som killarna trodde var flata som inte vågat komma ut. Detta för att jag skämdes så mycket över vad jag egentligen gillade.

    Idag gillar jag att bli hårt tagen, ibland av flera män samtidigt. Jag gillar att få pisk på rumpan, bli "strypt", jag gillar att suga och få den långt ner i halsen så både tårar och mascara rinner, jag gillar stora "apparater", att bli nersprutad och mycket annat som man ser i porren.

    Om jag är "porrskadad" sen ung ålder? Ja, med allra största säkerhet! Men jag gillar det också. Idag 15 år efter sexdebuten vågar jag stå för vem jag är sexuellt men det har också varit många år av skam och skuldkänslor. 

    Det som jag tycker saknas i den här debatten är att det som tjej (och kille) är ok att gilla hårt sex, det är ok att gilla porr, det är ok att ha den sortens sex man vill. Det är inget fel med det! Så länge man inte skadar någon annan är det ok! 
    Detta nämns kanske lite i förbifarten men det är inget man trycker på. Det gör att många, speciellt tjejer som gillar hårt sex känner mycket skuld över detta.

    Någon annan tjej/kvinna som känner igen sig i detta?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Base) skrev 2023-03-05 07:07:21 följande: #58
    Många säger att män vill styra unga tjejer, och hon tvingas ställa upp på sex hon inte är redo för. Jag tror tvärtom att äldre män ofta är mer ömsina, lyhörda och är måna om att tjejen ska ha det bra.
     
    men det finns också de som enbart tänker på sej själva och självupptaget kapar varje jävla tråd de skriver i.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Josefine) skrev 2023-03-05 08:40:45 följande: #64
    är väldigt tveksam till att 10-åriga tjejer gillar sån porr, din "porrskada" kan ha kommit före porren
  • Anonym (Josefine)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-05 08:56:45 följande:
    är väldigt tveksam till att 10-åriga tjejer gillar sån porr, din "porrskada" kan ha kommit före porren
    Jag har ALDRIG blivit utsatt för några övergrepp eller liknande om det är något sådant du syftar på. 
  • Odd Even
    Odd Even skrev 2023-03-11 20:05:57 följande:
    ...när du var under 15 alltså.
  • Odd Even
    Odd Even skrev 2023-03-11 20:05:57 följande:
     Visserligen bröt den eller de personer som hade sex med dig mot lagen
    När du var under 15 alltså...
  • Anonym (Creepy till max)
    Odd Even skrev 2023-03-11 20:05:57 följande:
    Jag tycker detta är mycket intressant och skulle gärna vilja veta mer om det. Kan du inte registrera en användare och messa mig. 
    Du har inte gjort fel på något sätt och mår du bra av det du gör så finns det ingen anledning att sluta. Visserligen bröt den eller de personer som hade sex med dig mot lagen, men i övrigt har ingen gjort något fel. 
    Ha det bra! 
    Äckligt. Kräks Kräks
Svar på tråden Är våld i samband med sex bland unga vanligt idag? Chockerande läsning.