Fråga experten: Inaktiva: BVC-sköterskan forum

BVC-sköterskan tar en paus, men vi hoppas på att snart kunna öppna upp igen för nya frågor.

Rubrik Kategori Senaste svar Visningar Svar
Potträningen går dåligt av Lars E Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 1,3k 0 Barnbarnet nyss fyllda tre har problem med potträningen. Istället för att bajsa går han oc... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
1,3k
Hjälp med 20 månaders flicka av charb­e­rg Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 1,2k 0 Vi har en underbar liten dotter som alltid haft en stark egen vilja, vilket vi är glada öv... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
1,2k
Tre mån börjat gråtavhysteriskt av Jmelb Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 1,1k 0 Hej. Jag har en tre mån bebis som tidigare har sovit bra och enligt mig varit en harmonis... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
1,1k
Vattkoppa på läppen av Anony­m (Vatt­k­oppan­) Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 1,3k 0 Hej! Jag undrar om man kan få vattkoppa endast på överläppen?? Min minsta har haft en sto... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
1,3k
Liten av Anony­m Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 1,0k 0 Hejsan! Vi är under läkarkoll, men funderar ändå! Min kille var liten 2280 g vid födsel... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
1,0k
Tunn 5-åring av Anony­m (benr­a­ngel) Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 1,0k 0 Hej! Min dotter är fem år, ca 104 cm lång och väger endast 14,3 kg. Jag tycker att hon... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
1,0k
är jag gravid? av Anony­m (orol­i­g?) Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 1,2k 0 Hej Jag har en fråga angående en möjlig graviditet. Det är så att jag har vissa symtom... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
1,2k
Behöver råd! av Anony­m (så oroli­g­!!) Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 962 0 Hej min dotter på snart 11 månader har i ca 4 veckor kräkts vid olika tider på dygnet..... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
962
Vattenskalle? av Anony­m Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 1,9k 0 Vår son föddes dagen efter beräknad. Hans huvudomfång var 34.3 cm. Nu är han 5.5 månader o... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
1,9k
ris a la malta?? av Plutt­a­n Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 1,2k 0 Hej. Undrar om det är okej att ge bebis på 6 månader hemmalagad ris a la malta? Om inte, V... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
1,2k
Tandläkaren... av emely­0­2 Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 853 0 Hej Min dotter är är 6 månader snart och idag fick vi ett brev från tandläkaren att... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
853
Krypningar i benen hos 4-åring av Tina 559 Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 1,0k 0 Hej! Min son på 4 år har börjat få krypningar i benen när han ska sova. Han blir ledsen o... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
1,0k
Lite frågor från mig :) av Anony­m (?) Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 989 0 1, Hur skulle du beskriva verksamheten? 2, Hur skulle du beskriva det förhållningssätt ni... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
989
Hur länge smittar förkylning på leksaker? av Anony­m (smit­t­a) Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 2,1k 0 I dessa förkylningstider undrar jag hur länge dreggel på leksaker kan smitta om ett barn ä... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
2,1k
Gult löst bajs i fyra dagar, luktar pyton, pigg i övrigt av Anony­m (gul lös avför­i­ng) Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 2,9k 0 Min ett åring har haft mycket löst bajs de senaste fyra dagarna, bajsar flera ggr om dagen... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
2,9k
10 årig dotter med klåda av Anony­m (Orol­i­g) Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 1,0k 0 Hej, Hoppas att du kan svara på min fråga: - min dotter är 10 år och är i början av ... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
1,0k
Varför skuldbelägga föräldrarna? av Dr Mupp Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 1,1k 0 Varför är så många BVC-sköterskor snabba med att skuldbelägga föräldrarna om barnen är spr... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
1,1k
dålig andedräkt av Anony­m (ande­d­räckt­) Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 1,1k 0 Min son är 2 år gammal och fick i september/oktober svamp infektion i munnen p.g.a sin ast... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
1,1k
Kladd med amningen av Tjej7­8 Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 1,0k 0 Hej Min dotter som är 10 veckor gamal har börjat kladda med amningen. Hon tar bröstet me... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
1,0k
bitter mandelolja?? av oneba­b­ylove Inaktiva­: BVC-sköt­erskan 1,5k 0 hej! min 8 månader dotter har otrolig torr hy. jag badar henne 1 gång i veckan och smörjer... Inaktiva­: BVC-sköt­erskan Obesvarade
0
1,5k