Inlägg från: malin ulrika |Visa alla inlägg
  • malin ulrika

Scrapträsket 2

Fnyz,
    här är klockan snart 5 på eftermiddan...

Mystjejen, om papper: det vanligaste som jag sett är 12 x 12, det finns en hel del 8 x 8 också (har sett på www.paperwishes.com t.ex.) men 6 x 6 tror jag är ovanligt, då får man klippa sönder...

• malin ulrika

...jaha där ser man, det finns alltså 6 x 6 papper!
    Man kanske skulle våga sej på det, för nått särskilt album...
    Hm...

• malin ulrika

Nu har jag scrappat midsommar! Dubbel LO i galleriet!
    Blev så himla nöjd med första sidan, men andra sidan blev bara blaj, för plottrigt och ingen balans...

Nåja, det är väl så man lär sej... Skulle ha förstorat en bild i stället tror jag...

• malin ulrika

...Vad använder ni embossat cardstock papper till?
    Har ett par på lager som jag köpte för de var så snygga, men vet int riktigt vad jag ska göra med dem nu...
    Har använt som dekorativ kant bara hittills...

• malin ulrika

Nu har jag beställt sånna där blommor "på flaska", samt blom-stansar, hoppas de kommer snart, ni gör alla så fina saker med era!

• malin ulrika

kela81,
    hoppas blockeringen löser sej, jag tyckte det var lite sådär först när jag hade köpt en massa saker, jag var rädd för att "använda upp dem" liksom, tänk om jag gör fel...
    Men sen upptäckte jag att om jag t.ex. INTE använde upp kistermärkena så började de "fastna" i pappret de satt fast på liksom, de blev svåra att få loss, och mina andra saker tyckte jag också började bli "gamla", fanns så mycket nytt...
    Så helt plötsligt tänkte jag bara att "nu måste jag använda upp det här" och då släppte det liksom!

ALLA sidor BLIR inte jättebra, det får man leva med, men vissa blir man ju nöjd med! Man kan tänka som så också att om man inte gör nått så ligger bara korten där i lådan, och så blir det ingenting av det.

Mitt bästa tips när man har noll inspiration är att kolla en fin sida nån annan gjort, kan vara "reklam" på nån websida eller nån annans i galleriet.
    Sen kan man byta ut papper etc, till sitt eget tema!
    Jag hittade en "favorit" layout som jag säkert har "kopierat"
    och varierat 10 ggr minst...

Lycka till!

• malin ulrika

minEllie:
    FINNS mumindalen!!??
    Jag trodde den bara fanns i sagoform...
    Var är det nånstans?
    Vilken häftig ide!

• malin ulrika

Mystjejen,
    gud vilket rum...
    Den där snurran, det ser ut som nått "business artat" typ du vet som man har telefon nummer eller business cards eller nått i, fast det blivit använt för scrapping...
    Slår vad om att jag sett sånna i ett annat sammanhang. Himla bra i alla fall...
    Suck, den som ändå hade ett sådant rum...

• malin ulrika

En fråga:
    antar att jag är den enda i hela världen som fortfarande använder vanligt limstift att scrappa med? (Tycker inte det är idealt för limmet kommer lätt pa korten, man måste ha en himla massa tidningar som underlägg, och ta en ny sida till varje kort, så att det inte blir klister på korten... Och så sitter det inte alltid så jättehårt...)

Vad ska man ha?

Jag har gluedots till endel saker, men man kan ju inte gluedotta varenda kort, skulle gå åt en förmögenhet...?

Nån pratade om gluedot tejp, var får man tag i det?
    Nån annan pratade för ett tag sedan om en slags tejp eller så som det blir en massa små "glue prickar" av...?
    Jag gillar inte dubbelhäftande tejp, sån där med remsor, för omständigt, och jag tycker inte såna där klistriga hörn är nått vidare...

Vad använder ni?

Använder ni oika saker till t.ex. fotona och till bakgrundspappret (går åt mycket där...)?

Alla tips mottages tacksamt!

Svar på tråden Scrapträsket 2