Inlägg från: malin ulrika |Visa alla inlägg
  • malin ulrika

Scrapträsket 2

Humla78,
    vet inget om glitter, har aldrig vågat mej på det (än...), men när du nu skrev att du gjorde pepparkaksbak-sida: Jag gjorde ett par sådana för ett tag sedan, och inkluderade recepten på pepparkakor och saffransbullar i en liten kolumn på sidan av. Kan ju vara kul för de små att ha recept på "mammas pepparkakor" när de blir stora!

En ny fundering jag har för kommande pepprakaksbak är, jag undrar om man kan göra "fejkade" pepparkakor i nån slags modellera eller nått som man sedan kan fästa på sidan som dekoration?

Nån som har nån ide?

• malin ulrika

Malinka2,
    ja fjädrar har jag ett par sparat i min scraplåda, men har inte använt än, måste pröva!
    Men visst måste det finnas mer grejer som vi "missar"?

En gång i tiden höll jag på med dockskåp, jag funderar på att plocka upp mina grejer och kolla om jag kan använda nått av det, men å andra sidan vill jag inte "scrappa upp dem" heller för mycket, vill en gång i tiden sätta upp mitt dockskåp igen...

Men vad mera finns det... "Back to basics" scrapping, liksom, saker man redan har... Undrar om julklapps lack funkar? Det går kanske sönder? Finns ju annat "lack" nuförtiden, mera plastigt, men som ser ut precis som riktigt lack... Kanske skulle testa det för jul-sidorna...

-Majblommor har jag också, som jag vill pröva att dekorera med!

-Har funderat på vad man kan ha små glaspärlor till, såna där pytte ni vet... Kanske trä upp dem på tråd, och sen "forma" bokstäver med dem på nått sätt?

-Gamla fiskedrag kanske man kan använda, om de är tillräckligt platta (och man tar bort krokarna!)

-Örhängen och andra smycken man inte längre vill ha.

-Ofärdiga handarbeten, typ små korstygns grejer, virkade rutor (som man gjorde bara 4 av istället för 40, som skulle bli en hel duk...)

-Gamla nålbrev

...vad mera kan ni komma på?

• malin ulrika

Humla78,
    man fejkar vet ja!
    Ingen som vet vad det var för deg i dina pepparkakor!

• malin ulrika

annika5064:
    mest udda, jag jag har nog inget jätteoriginellt på mina sidor, men en hårlock från sonens första hårklippning lade jag i en liten miniziplock påse och satte fast på en sida jag just gjorde.
    På en annan satte jag fast hans bebis-sked med hans namn och födelsedatum på (sked man kan köpa för 5 dollar hos Gerber baby-mat...) Den fick vara på hans "min första smak portion"-sida...

Jag har klippt sönder böcker också, (tog endel innan jag kom mej för att verkigen göra det), köpte en fin bilderbok med rosor i på rea, den var stor nog att funka som bakgrundspapper!
    Kanske originellt, vet inte... Vill tipsa om det i alla fall, känns ju fel att ha sönder böcker, men varför inte, om de är jättebilliga!

• malin ulrika

Hej scrapoholics,
    det var lite prat om sådana där syra-pennor (för att kolla vad som är syra fritt)...
    Var får ni tag på dessa?

Vill ha!

• malin ulrika

Är det nån som har gjort origami eller "tea bag folding" för att dekorera scrap sidor med?
    Jag skulle vilja pröva lite men vet inte vad jag ska använda för papper, scrap papper verkar vara i tjockaste laget...

• malin ulrika

Hej,
    har äntligen haft chans att fotografera av och lägg upp en av mina dubbelsidor i galleriet!

Nu har jag börjat med stämplar också, vad kul det var! Har inte riktigt fått snits på vad jag ska ha dem till än, får nog expermientera lite först...

• malin ulrika

Hej alla, är det nån som har tips på paper-punches, utstansnings-grej alltså, vad det nu heter, med blommor? VIll ha en lite större blomma, eller gärna flera...
    Just nu kan jag inte förstå hur jag överlevt utan, och jag måste ha en NU!!!

Har ni några tips?
    Jag vet att det diskuterats tidigare, men tråden är ju lång...

• malin ulrika

Tack för tipsen!
    Ska kolla upp dessa ställen, ahr bara en liten liten blom stans, stor som en majblomma, det förslår inte långt...

• malin ulrika

MAMMSY och dramaqueen,
    suck, nu har jag varit och kollat på dessa två siter, GUD vad mycket FINT!!!
    HUR ska jag kunna bestämma mej vad jag ska köpa...
    Ibland är det bättre att vara ovetande. Fniss.
    Hjälper inte att jag börjat gilla stämplar också! Vilka fina det fanns!

Svar på tråden Scrapträsket 2