Scrapträsket 2
Tyg-tiger,
snyggt jobbat!
Tyg-tiger,
snyggt jobbat!
Matriark: tack för länken ska kolla upp det sedan!
Blommig:
har sett endel sådana, verkar frestande, men å andra sidan tycker jag det verkar dyrt, för att betala för nått man inte själv väljer, liksom. Jag plockar nog hellre ihop mina paket själv. Men man kan ju testa ett tag kanske, och sen gå ur om man inte gillar det man får...
Deeva,
jag börjar ofta i "fel ände", ser en fin layout som jag vill kopiera, (typ "bebis i badet"), sen letar jag papper, sen kollar ajg upp vad jag har för bilder som passar, tänker ut om jag vill ha nån text med, och sen sätter jag dit lite band, etiketter, brads etc...
Hej hej,
har kört fast lite, och vill ha tips på layouter för 2-side uppslag... Håller på med sidor från min Sverige resa, men alla sidorna får hittills min "standard 1A" variant, samma som Cosmodome-sidorna som är i mitt galleri. de blir ju inte likadana, för jag har andra bakgrundspapper etc, men vill göra nått annat nu! Om nån har exempel på 2-side uppslag, ge gärna tips!
...nån som kan hjälpa mej med skisser eller förslag på två-side uppslag? jag har kört fast som sagt...
Ifall ni har några i era gallerieer så säg till, please!
Tack ska ni ha!
(Och tack för den där dymo-fonten, jag laddade ner den, tror det var matriark som lade den länken, tack tack!)
Nattönskan, vad menar du, är det att klippa bilderna du ahr problem med?
Jag har en sån där skär maskin, den är ovärderlig...
Att sen göra rundade hörn, det kan man nog göra med en slags hörn-stans. det finns lite olika, rundade hörn stansar finns säkert också, fiskars har ju endel hörn stansar t.ex...
Tack MAMMSY, ska jag göra!
(har du nån aning om ungefär var...? Annars får jag skumma igenom 100 sidor... men det är OK, tack ska du ha!!)
Är det nån som vet vad font med nyckelpigor på heter?
Jag vet att jag laddade ner den, men jag har så många olika att nu kan jag inte hita den... Det var liksom nyckelpigor på bokstäverna, det var så gulligt...
Nattönskan,
ja det är liksom ett vasst blad fastsatt på en glidande grej som är fastsatt på en vinkelhake liksom, så man bara lägger kortet man ska beskära längs med vinkeln, sen drar man med den vassa delen, och det blir rakt och fint!
Jag har ett par olika, en gammal sak och en nyare med rakblad. Jag tror fiskars gör sådana t.ex.
Eftersom jag bor i Kanada kan jag inte rekommendera någon affär eller så, men det borde gå att få tag i...
Vet inte om det heter just "skär maskin" (kollade lite på nätet för jag ville hitta en bild, men jag hittade ingen), kanskke nån annan här vet den korrekta benämningen... Men helt klart skulle jag inte kunna klara mej utan det!!