• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Sagomamma
    Ellisen skrev 2006-07-07 22:47:55 följande:
    Hallåj!!Jag har hittills bara scrappat i 12*12, men är lite sugen på att göra ett mini album till mina syskonbarn. Hur har ni gått tillväga då, finns det mindre storlek på papper, eller får ni klippa till i den storleken ni vill ha?Finns det "minialbum"?Låter jag helt knasig med mina frågor ?
    Visst finns det minialbum! T ex jättesnygga 6x6!
  • Jo79

Ny Lo i galleriet som är till scrappiz skissutmaning denna veckan. Jag har doodlat för första gången...Cool

Mamma till KaramEllen
  • Jo79
    tr3z skrev 2006-07-08 08:03:03 följande:
    nån som ska cybercroppa idag på scrappiz? vill verkligen men vet inte om maken tycker att det är så roligt
    Jag ska nog försöka vara med på något... har skrivit ut Loskissen, annonsen och nån mer...sagoutmaningen var det nog? Får scrappa när Elle sover... Ikväll ska vi på 30-årsfest, så då lär det inte bli mycket gjort ! Din man kan väl hugga ved eller nått? (det ska min göra... )
    Mamma till KaramEllen
  • tr3z

Johannapanna - det är som vår utmaning, ungefär.. Fast komprimerat. Olika teman som ska scrappas innan helgen är slut å så kan man vinna saker om man har tur
    Kolla scrappiz under forum!

Jo79 - jag sätter mig absolut med annonsen iaf, den var ursnygg! och skissen. Och sagen vill jag också göra men den är mindre lätt för då måste man tänka själv Och färgutmaningen... Fast jag har inte dom färgerna
    Maken får väl ta hand om bebis när hon vaknar igen, nån ved har vi inte behov av

• Skumpis

Åh, min BabysimLO skulle jag sparat till färgutmaningen på cybercropen märker jag

• tr3z

*morr* blir så sur på gubben som inte kan göra nåt själv utan måste sitta brevid mig hela tiden! då blir det ju ändå jag som har koll på Jolin för han kan ju inte göra två saker samtidigt, verkar det som! Skrikandes tappar all inspiration när jag är sur och arg, kan han inte fatta att jag vill sitta lite ifred, så kommer jag å umgås sen! *sur*

• Lingonflickan

En snabb fråga jag hoppas få hjälp med. Är inte helt vän med scrappiz. Vill delta i skissutmaningen denna veckan. Men hur får jag in min LO?? Den ligger i datorn och väntar.

• Jo79

Gå in i galleriet och klicka på ladda upp bild. Du måste vara inloggad.

Jag har lagt upp en ny Lo som är till skissen på cropen. Jättekul skiss!!

Mamma till KaramEllen
  • tr3z

Vågar mig inte på att kolla än, men jag är just klar med min annons och ska fotografera den när Jolin sover...

Svar på tråden Scrapträsket 2