• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Lingonflickan

Letar efter scrapbilder från första året och inser att de användbara börjar ta slut. Vill inte... Men jag vet att det är bra eftersom tiden är knapp och snart får jag ju en hög nya förstaårs-bilder att scrappa.

Maken sade för ett tag sen: "Vet du att skapar press på dig själv nu? Du måste ju göra likadant till nästa." Vaddå press????? Det är ju underbart! Och den här gången är jag ju mer beredd. (Började ju inte scrappa förrän efter sonen fötts.)

• Jo79

MiS: Du, jag har för mig att vixxan blev tvungen att stänga tillfälligt pga akut familjesjukdom....

Mamma till KaramEllen
  • Marajjah

MiS
    Precis så säger min sambo också, och med tillägget, "Du får inte glömma bort att göra ett likadant till nästa...". Glömma att scrappa? Han förstår inte...

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Sagomamma
    Sunny83 skrev 2006-07-06 20:38:32 följande:
    vet nån vart man kan hitta alfabets mallar?Hittade en butik på nätet som ligger i gbg och hade tänkt åka dit nu om ett par veckor då jag ska till gbg..men då är det naturligtvis semesterstängt.Vill så gärna hitta såna där mallar för jag kan inte göra fina bokstäver annars Nån som vet? Kan det finnas i en vanlig leksaksaffär kanske??
    Annars kan man ju använda stämplar -foamstamps gör ju hur snygga bokstäver som helst. Vill man inte det kan man använda Rub-Ons (typ "gnuggisar") som också finns i massa snygga teckensnitt! Eller chipboards... eller... eller... Finns ju mASSOR av snygga alternativ!!
  • Marajjah

Sunny
    Jag har sett sånna alfabetsmallar på Panduro, men själv föredrar jag alla alternativ som Sagomamma skrev ner.

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Fnyz

två nya Lo:s i galleriet och två till på g men de två är en dubbel LO så jag lägger inte ut förrens båda är klar...

de två som är ute nu är jag itne helt nöjd med...de heter badgroda och myser i vagnen.

• tr3z

åh, har beställt från pysselpunkten för två dar sen och inte fått min personliga bekräftelse än. Men nu är sakerna jag köpte borta ur sortimentet... Hoppas verkligen att jag är en av dom som köpt slut på grejerna så jag slipper bli utan!

Svar på tråden Scrapträsket 2