• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fnyz

MiS: ååå tack och tack för tipset, har just nu bara en vanlig öljettång från gubben som man bara når in några cm från kanten så kanske skulle investera i en silent setter vid nästa lön....

just de måste bara berätta vad gubben sa igår... "vilken BILLIG hobby scrapping är...det är ju en jättebra hobby du hittat gumman!" så jag åfr handla meeera saker han jämförde med sin hobby å då använder han myyycket mer pengar än mig...hans hobby är att ha en fresch bil För ca 200 000, gå på gym, snöskotrar, fyrhjulingar m.m. m.m m.m så då är ju faktiskt scrapping ganska mycket billigare

tänk vad mycket scrappsaker jag skulle få om jag sålde hans bil (Drömmer mig bort i scrappinglandet)

• annika5064

mis,

hehe, nej dem har jag beställt från www.scrapfun.se Hon har såå mycket QK:s, både alfabet och annat skoj...Tack för kommentaren, förresten! Gäller även er andra som givit ros här!

fnyz,
    jättefina nya! Själv har jag blivit beroende av chipboardfigurer, det kanske du ska testa? Och jag ÄLSKAR min Silent Setter! Livet är mycket roligare nu!

Hur kul tycker ni förresten det är att lägga in era LO:s på Scrappiz? Där laddas ju upp både foton, kort och LO:s på samma ställe och man riskerar ju att försvinna bort i cyberrymden illa kvickt...jag orkar inte själv sitta och bläddra 48 sidor bakåt, utan tittar på de senast inlagda och, som sagt, då försvinner man fort...Nu var det ju dessutom nån Cybercrop! Nä, jag ska nog hålla mig här i fortsättningen!

Nu ska jag kolla in övriga nya LO:s som nämns ovan...

• Pyret78

Fnyz

Ja tänk om jag skulle sälja makens rallybil, fast å abdra sidan så skulle ju inte jag få åka nå mer rally då heller

Maken min kallar scrapbooking för "skräpbooking", han tycker att jag "skräpar ner" efter mig med alla dessa små spillbitar o lappar efter fotofixen Men han tycker att det blir såååå fint.

Sen säger han att jag får scrapstinens- en förkortning för scrap-abstinens

• Fnyz

ja ett annat favorit ord här hemma är scrapoholic.

Annika5064: hur funkar chipboardfigurer? vad gör man med dem å så?

• Coursell

Hej tjejer! Jag tittar in med en liten fråga. Jag frågade i en ny tråd om det fanns nån som scrappat bröllop som man kunde få ta sig en kik på, men har inte fått några svar.
    Vet ni nånstans där jag kan hitta sånt?
    Har sökt i era bildgallerier och övrigt på internet men hittar inget.

Anledningen till att jag letar är att jag köpt en scrapalbum "our weddig" till min väninna och vi vet lixom inte hur man gör och vore tacksamma för tips hur det skulle kunna se ut.

• bitte71

Coursell: jag tror att Pyret78 *pekar uppåt* har scrappat lite bröllopsbilder (om jag inte helt minns fel?) *springer in och kollar*

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • bitte71

Coursell: jo, där fanns lite bilder!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Coursell

Tack, nu har jag kikat
    Jättefint!
    Finns det fler tro?

• Sunny83

Ska bege mig till Gbg snart..tänkte höra om nån vet några affärer som har scrapsaker där??

• Nienna Calaelen

Hallå, längesen jag skrev här. Har varken haft ork eller lust att scrappa på en månad, men idag hade vi scrapträff och då fick jag hela 3 LO:s gjorda!

Välkomna in i mitt bildgalleri och risa och rosa.

~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~
Svar på tråden Scrapträsket 2