• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • malin ulrika

Fnyz,
    vilka fina scrapsidor!
    Hur gör du - vad använder du - till de stora bokstäverna du har som rubriker etc? Jättefint verkligen!

• Pyret78

Hr stillat min "scrapstinens" ikväll, så imorgon kommer det ut minst två nya lo:s i mitt galleri

En från bröllopsalbumet o en från Ellens album.

Håll utkik!!

• Tezsan

Undrar om någon vet ifall det finns någon scrapbutik i Falkenberg? Ska dit i morgon och hade varit perfekt att kunna shoppa lite då. Hade tänkt åka till Halmstad men Brunsons verkar endast ha öppet tisdag-lördag.

Hoppas någon här vet!!

• malin ulrika

Det här kommer väl lite sent, men det var någon för ett tag sen som ville ha med en rätt lång förlossningsberättelse på sin scrap sida, och visste inte hur man skulle få med den. Idag såg jag en lösning i en bok:
    Man gör en separat liten mini-bok, tänk dej en typ "pixi bok", man tar så många papper som behövs, i liten storlek alltså, och sen syr man liksom på mitten i maskin, så det blir en bok... Om man har dator kan man ju pilla lite och räkna ut var man ska skriva vad, dubblesidigt, så att det kommer på "rätt sida"... Lite omständigt kan det nog bli, men en himla bra lösning tyckte jag det var! Om man skriver för hand är det ju väldigt lätt gjort! Sen kan man t.ex. göra ett kuvert man klistrar på sidan och stoppar miniboken i, eller så kan man ta ett brett band som man säkrar t.ex. genom att skära skåror i pappret och trä igenom, och så kan man "knyta fast" miniboken på sidan! Såg några exempel i en idebok och det var jättefint faktiskt! Sen när man vill ta fram boken och läsa hela historien, så är det bara att ta loss miniboken från sidan! Måste pröva det, kanske med semester-sidor eller nått!
    Ville bara dela med mej av den iden, tyckte det var så smart!

• guldring

Kikar in på era LO:S...ni är så duktiga.

• Deeva

Sunny - Scrapbook ligger ganska centralt i Göteborg (scrapbook.se) men ser att dom har semesterstängt till den 1 augusti. Där finns en del annars.
    Sedan har Papeterie som ligger i Nordstan mitt i centrum en del grejer också. Inte jättemycket, men du kan hitta lite papper och småplock där.
    Sedan ligger det ju lite affärer runt Göteborg, men dom har jag inte så bra koll på så det finns säkert nån annan här som kan tipsa dig där.

Carolina - Har ett par kompisar som gick på Scrapbooks kurs i våras. De verkade vara sådär imponerade, mest för att hon hade varit ganska... snorkig. Tydligen gett feedback på ett ganska trist sätt.

• timmerbacka
    Sunny83

INEX har papper & lite annat roligt smått...
    Ligger vid Gammelport.

Annars är det dyra Panduro
    lille Linus
  • Lingonflickan
    Scrapstinens, vilket bra ord! Det borde vi få med i SAOL.
    Scrapoholic, jotack. Fråga maken. SkrattandeHan skulle slänga sina byxor och jag tittade lystet på knapparna... Behöver jag säga att jag var framme med saxen och plockade åt mig det jag ville ha?Oskyldig
Svar på tråden Scrapträsket 2