• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Bobline

1. Hur ska en bra kurseledare för scrapbooking vara?
    Lyhörd och trevlig :) ha mycket ideér bra på att lära ut, ha tålamod med deltagarna. få dem att våga testa olika saker. att tala om för dem att ingenting är fel utan man gör på sitt eget sätt.
    2. Hur hade du önskat att kursupplägget såg ut -fördelad tid osv?

3. Vad hade du velat få ut av en scrapbookkurs?
    lära mej olika tekniker så att man kan prova när man kommer hem sen, få upp intresset för scrappingen. Gärna få skisser att gå efter så att man inte fastnar i en sida innan man ej har börjat för då tror jag att man kan lessna.
    4. Vad skulle få dig att känna dig nöjd vid kursens slut, alltså så att du kände att du fått valuta för pengarna?
    att lära mig saker som jag inte kunde förut o få prova på mycket olika saker.
    5. Vad hade du föredragit SOM NYBÖRJARE? Att kursledaren plockade ihop ett färdigt baspaket att börja med, eller att du själv fick välja (med hjälp)? jag tror att jag skulle vilja att kursledaren valde ut saker, kanske att man själv letade fram kort o talade om för ledaren innan kursen börjar vilken typ o om det är för tjej eller kille så att det är lättare att leta fram material sen vore det bra om det fanns någon form av stans typ qk eller bk eller liknande så att man kunde stansa ut själv.
    6. Vad skulle få dig att känna dig missnöjd vid kursens slut?
    om ja gfick bara lära mig saker som jag redan visste eller om jag inte fattade hur man skulle göra.
    7. Vad är viktigast på en nybörjarkurs; teori (veta alla uttryck och termer) eller praktik (att få scrappa -och bara scrappa) eller en blandning? Motivera!
    blandning tror jag, det kan vara bra att veta olika uttryck så att man vet när andra skriver om dem o när man beställer saker men det är övning man behöver o hjälp med att lära sig hur man ska tänka. Bra att visa hur en sida ska vara för att inte bli felkomponerad

jag har inte gått någon kurs själv så jag kanske är fel person att uttala mej men lite kanske du kan få ut av det i alla fall.
    lycka till om du ska bli ledare, vad skoj :)

• Johannapanna

Jag kan informera om att Kickis pyssel har 20% rabatt på allt hela juli!!

• Kräftan74

Kan någon hjälpa mig?
    Såg en länk för bra länge sedan till en sida med en hel del av scrapbutiker på nätet, men nu hittar jag den inte.
    Den hette sellhammar eller något sånt har jag för mig.
    Vet någon vad jag menar??

• liiinda
    Kräftan74 skrev 2006-07-10 21:32:32 följande:
    Kan någon hjälpa mig?Såg en länk för bra länge sedan till en sida med en hel del av scrapbutiker på nätet, men nu hittar jag den inte.Den hette sellhammar eller något sånt har jag för mig.Vet någon vad jag menar??
    http://www.selhammer.com/butiker.htm

Hihi, hade lagt i favoriterSkrattande
  • claudia79

tack för tipsen om Norrköping!

Men var ligger pysselpassion?? SÅ kan jag sticka dit nästa ggn

• malin ulrika

Hej alla,
    undrar om det är nån som är intresserad av att byta lite grejer, ofta blir det ju så att man får "för mycket" av t.ex. klistermärken, brads eller annat, och man använder inte allt.
    Kunde ju vara kul att byta bort lite kanske?
    Jag bor i kanada, så det blir ju lite porto, men eftersom scrap-saker är så små och lätta så behöver det ju inte bli så dyrt?
    Antingen kan vi ju byta saker "i blindo", eller så kan man ju i så fall ta kort på vad man har innan man byter...

Säg till om nån har lust med detta, ni kan ju skicka mej ett meddelande i så fall, så kan vi byta adresser.

Mvh Malin

• claudia79

skulle fråga om någon kan förklara vad en stämpel som säljs
    o-monterad respektive monterad innebär? vad är skillnaden?

• Skumpis

claudia - En monterad stämpel sitter på en träkloss och är klar att använda. En omonterad är bara själva gummimojsen så den måste du själv montera på klossar. Mycket billigare att köpa omonterat och inte särskilt jobbigt att montera. Du behöver ett klisterpapper och en eller ett par klossar.

• Tula

Någon som använder mönstrad cardstock, är det snyggt eller? Vad ska man ha den till?

Svar på tråden Scrapträsket 2