• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fnyz

hejhej åååå måste bara skriva av mig lite fick mitt gigantiska paket från minneskatten idag...med instant settern, hörnstans, öljetter, brads, massa papper m.m.m.m.m.m.

å i paketet har hon skicakt med presenter sa hon eftersom ajg berättade för henne om felet när man skulle beställa så kom de ju upp en error sida å ni visar de sig att hon har skickat med, en sax med vass spets, en rödaögon borttagningspenna, ett paket med 300 gluedots, en taperunner med 10m lim på och 5 enfärgade papper

när hon sa att hon skulle skicka med något som tack så tänkte jag ETT papper eller några blommor eller så...

å vad glad jag blev å va kul de e å få scrappaket

• Skumpis

Fnyz - Oj, vilken present!!! *springer och letar fel på web-butikerna*

Fnyz - Taperunner är så himla bra!!! Men som du säger så tar den fort slut och den är ju ganska dyr. Men det är rätt segt att sitta med tusen fotofix.

• dramaqueen

Fnyz, va skoj! Det är som julafton när man får paket

Apropå paket ... Jag väntar på ett ... och har inte fått betala ännu ens Hur länge tycker ni att man ska vänta innan man ringer företaget? Jag har mailat men inte fått svar. Beställde i torsdags.

Prinsessan nu 2 månader - ny månadsbild
  • Skumpis

Börjar bli klar med min första dubbel men känner mig inte riktigt nöjd. Något är "fel". Har inte monterat den än så jag tar gärna emot lite synpunkter på förbättringar.

• Skumpis

Ingen som hjälpa mig? Vill bli färdigt med den och montera klart den

• malin ulrika

Hej Skumpis, min favorit är att göra dubbelsidor också!
    Problemet jag har med bilderna ovan, är att de inte ligger bredvid varandra. Det är lättare att se "hur det tar sej ut" om man lägger dem bredvid varandra...
    kanske kan komma med nån konstruktiv kritik då, möjligtvis!

Så du har inte klistrat fast nått än alltså?

• Skumpis

malinulrika - Jo, jag har satt fast bradsen runt mina fötter. Och ståltråden där i. Sen är resten monterat med lätta fotofix som går att flytta. Jag känner mig mest osäker på alla runda prickar jag har lagt dit.

• malin ulrika

Jag gillar prickarna, det faktum att de finns på båda sidorna, gör liksom att sidorna "hör ihop"!
    Fint att du använt gula prickar på det blå pappret och vice cersa! Särskilt prickarna i kanterna gör att det ser ut "som ett uppslag".
    Magbilderna är jättefina förresten, önskar jag hade magbider!
    (Det blev "aldrig av"...)
    Jag använder mycket "colour blocking" på mina dubbelsuppslag för att få det att se ut som det hör ihop, gör typ spegelvända bakgrunder liksom... Men jag har fastnat, alla blir "likadana"!

Kul att se nån annans...

• Skumpis

m u - Jag hade ju egentligen velat ha samma bakgrundspapper till båda men hade inte det hemma. Och inget tålamod att vänta heller Tycker du jag ska behålla alla prickar eller bara de på sidorna???

Ståltråden runt mina fötter symboliserar förresten taggtråd. Tänkte få med på ett hörn att allt var inte så ljuvligt med att vara gravid

Svar på tråden Scrapträsket 2