• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fnyz

nu finns det TRE nya i mitt kollage under starka bilder...

på "kompisar" ser ni ett band som jag hittade idag i sambons farmors samling :-S och på den och "prinsessa" ser ni både prov på min instant setter och mina nya scrappers floss
    den tredje som heter "dina namn" är det några dagar sedan jag gjorde men jag ivlle inte lägga upp den först för jag är inte nöjd menmen nu är den ute iaf.

• malin ulrika

Fnyz,
    vad fina!
    Hur gör du bokstäverna, om man får fråga?

• Pyret78

Fnyz: Jättefina nya lo:s
    Jag har mailat kort till dig nu. För säkerhets skull så kolla om det ev. har hamnat i din skräppost. Av nå´n outgrundlig anledning verkar mina mail hamna där

• dramaqueen
    Anilda skrev 2006-07-17 22:19:35 följande:
    En kompis ska lära mig scrapbooking på torsdag Men sen när jag vill börja hemma, vad behöver jag köpa ?
    Jag skulle vänta med de "dyrare" sakerna, som tex maskiner, verktyg och album. I början hade jag mina sidor i en låda, det kan vara bra att känna på lite olika format innan man kostar på album (som är ganska dyra).

I början hade jag en sax, en sån där typ tapetkniv ?! från Clas O, ett gäng med papper och lite band jag köpt på sybehörsaffär

En bra PENNA kan dock vara bra att ha, om man ska skriva för hand!
    Prinsessan nu 2 månader - ny månadsbild
  • Meli

Anilda

Papper du gillar som matchar varandra, flera som matchar varandra, det går ofta åt 3-5 mönstrade för en enda sida, LO, band, blommor och brads, det är bra dekorationer att börja med. En svart penna, syrafri. Fotofix och en linjal, en genomskinlig. Man kan dekorera väldigt mycket bara med papper, men lite blommor gör alltid susen och är lätta att sätta dit, och det är snyggt att fästa dem med brads tycker jag.

Du får lite olika råd här, men jag tycker att du kan vänta med dyra saker som skärmaskin och album tills du vet om det är något du vill syssla med.

Köp inte på dig för mycket i början ifall du inte tycker det är så kul. Dessutom ändrar man ofta smak när man väl kommit igång.

Lycka till

• malin ulrika

Anilda,
    jo de har rätt, album och skärmaskin kan vänta!
    Tog för givet att det här var nått du visste du vill hålla på med så att säga, NÄR du vet det, (vilket jag är säker på att du kommer att göra... ) Då är dessa saker bra att köpa! Skärmaskin är min absolut bästa grej, använder det ALLTID!

Ha det så kul!

• Matriark

Hejsan på er. Många fina nya LO´s i gallerierna.. jag har kommenterat när jag kunnat.. när jag inte gjort det har jag suttit i amningställning och bara klickat runt, så jobbigt att skriva då...

Jag beställde ett minialbum från pyselpunkten när det var fraktfritt och jösses vad kul det var att scrappa..  det formatet hade jag tålamod nog att använda matchande papper och dekorationer. Jag visste inte ens vad jag skulle scrappa när jag köpte det, men det blev ett album om mitt gamla kompisgäng i högstadiet, med en sida för oss var samt blandade bilder från fester och andra aktiviteter. Har dock inte fotat och lagt i galleriet.

Jag mailade till slut lifetime moments. Jag gjorde ju en beställning hos dom 18:e maj och fick besked att dom skickat, men grejerna kom ju aldrig. Fick dock snabbat svar om att dom skulle skicka min order igen, så nu längtar jag...

också väntar jag paket från minneskatten, som jag måste prisa än en gång.. får snabba besked, notifiering både när ordern är packad och skickad, känns tryggt och bra  

• Pyret78

Skulle scrappa ikväll, men dottern envisades med att INTE vilja somna i tid. Så när hon väl somnat hamnade jag här på fl istället. O så har jag surfat runt bland alla scrapbutiker

Nu måste jag sova...gäsp...

Svar på tråden Scrapträsket 2