• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Sussieb

Hade tänkt scrappa sista sidan i min brors sons dopalbum, men har blivit sitandes med min minsting somhar fått vattkoppor.... Hoppas jag får en stund i morgon istället för att avsluta.
    Har kollat på flera av de fina Lo´s ni lagt ut men inte skrivit eftersom Benjamin klängt på mig...
    Dax att sova nu, natti natti!

• Tbulle

Det pratas om mässan i Gbg, men vad finns det i Sthlmstrakten? Är det någon som varit på Hantverksmässan i Sollentuna? Kollade på deras utställare, men det verkade inte vara nån med srapbookinganknytning.
    Vad ska en stackars Sthlmstös göra för att kunan gå på mässa?..

• Fnyz

Tack alla

Pyret: springer å kollar mailen! å hoppas de e okej att din dotter är med än engång på min LO

• Pyret78

Fnyz: Det gör absolut inget att Ellen publiceras på dina lo:s Jag blir bara sååå stolt!!!

• Fnyz

hon är ju så söt på alla kort ellen så det kommer nog en till LO med de kortet som ajg skickade till dig

• annika5064
    Anilda skrev 2006-07-17 22:19:35 följande:
    En kompis ska lära mig scrapbooking på torsdag Men sen när jag vill börja hemma, vad behöver jag köpa ?
    Du har redan fått många bra svar, men jag tillägger att, en bra skalpell är ett måste...och en skärmatta. Skalpell finns bl a på Panduro, tror den kostade runt 100-lappen inkl några extra skärblad...
  • Meli

Någon som har en bra länk till skisser eller LOS som man kan lifta med väldigt stora foton på. Har två stora foton till mitt "berömda" Turkietalbum som måste med i albumet, det är ju bara 8*8.....

• skrutthumlan2

Ni har gjort så himla fina LOs! *avundsjuk* Men jag samlar inspiration!
    Hur lång tid har det tagit för er att få leverans från minneskatten? De fick pengar av mig igår....är så otålig:)

Fnyz hur har du gjort för att få till det runt dina foton? Det är ju som en liten ram i tex ljusblått...hoppas du förstår vad jag menar..

• Jo79

Är det nån som har beställt från scraproom, de har dragit pengarna, sedan fått ett mail där nästan allt man vill ha är slut? Om jag då säger att jag skiter i beställningen, sätter de tillbaka pengarna direkt/automatiskt, eller hur funkar det?Fundersam

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket 2