• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • annika5064

Ja , det är en bra idé, att plåta av den omonterade LO:N...skulle aldrig få till det annars, för jag har ju så mycket på mina!

Nu har jag ett JÄTTEPROBLEM; försöker skriva ut textremsor på svart Bazzill, med vit text...blir ingenting!!!! GAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

• lillvilda
    du får ta vitt papper och göra bakgrunden svart och texten vit så den skriver ut bakgrudnen istället för texten..det går sällan skriva ut med vit bläck eller texta för hand med vit penna...
  • dramaqueen

Jag har ingen PHpenna ... jag har liksom kört med lite allt möjligt iaf. Jag hoppas att det inte gör för stor skada.

Hur var det med skrivarpapperen *nyfiken*

Prinsessan nu 2 månader - ny månadsbild
  • annika5064
    lillvilda skrev 2006-07-17 20:37:17 följande:
    du får ta vitt papper och göra bakgrunden svart och texten vit så den skriver ut bakgrudnen istället för texten..det går sällan skriva ut med vit bläck eller texta för hand med vit penna...
    Åååååååh, en ängel svarade! TACK! Hade aldrig kommit på det själv! Yippiii! Nu så jä-ar, ska du få dig en omgång, skrivarelände!
  • lillvilda

dramaqueen:
    mitt skrivarpapper visar blått..alltså syrafritt. Vi har skrivarpapper som heter Rypax Laser. Det verkar som att de många pappper faktiskt är syrafria.

annika5064:
    hopaps de löser sig då de e så trist när man kör fast på en småsak. Lycka till.

• Wirre

Är det någon som vet om och vart man kan köpa längre skruvar til albumen??? mitt album börjar bli trångt? Eller är det bara att köpa ett till album?

♥Felizias mamma♥
  • Skumpis

Wirre - När man köper plastfickor ingår skruvar. Annars köpte jag extra på ScrapAddicted. Maila henne och fråga. Jag fick ett par extra på köpet när jag handlade.

• Nienna Calaelen

Nu har jag suttit och scannat och klippt och klistrat i Photoshop, så nu finns alla mina senaste LO:s i galleriet, det blir lite konstigt med färgerna och skarvar eftersom man måste scanna dem i två omgångar, men lite bättre bilder än med mobilkameran i alla fall. En helt ny LO finns också, min första dubbel.

mamma i Småland - Jag syratestade mina papper från plastfickorna och de var syrafria. Kan ju vara olika beroende på leverantör, mina är från MM.

Wirre - Det finns både extensions (som man skruvar i befintliga skruvar) och längre skruvar. Jag köpte först extensions, men de passade inte skruvarna som jag hade, så jag köpte nya, längre (20 mm). Mina köpte jag från pappersbiten.se, där fanns det även skruvar som är 40 mm.

~Mamma till världens finaste Ella och världens goaste Neo~
  • Fnyz

wirre: jag köpte mina skruvar på scrapbookbutiken.se

mina papper i plastfickorna var åxå syrafria

håller på å scrappar för fullt här hemma ja efter allt kul som kom idag å imorrn kanske paketet från scrapbookbutiken kommer

• aell

Nu har jag köpt en skärmaskin! Den är SÅ bra! Och billig dessutom. Hittade den på Lidl av alla ställen... Man kan nästan säga att det är min nya (s)kärlek!

Svar på tråden Scrapträsket 2