• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Skumpis

Mystjejen - Vilken fin dubbel du också gjort! Och vilka mysiga bilder. Önska jag också hade tagit några sådana.

Jag är nästan klar med min första dubbel Ska bara skriva massa text först Jag fick fixat till kladdet och jag skiter i att värma. Ingen ska ju pilla inanför plastfickorna iallafall *lat*

Måste också gå och lägga mig. Sambon är ute och dricker lite öl så jag får väl ge honom lite sovmorgon. Vilgot tar aldrig sovmorgon. Klockan sex är det morgon tycker han (men inte hans trötta mamma).

• Mystjejen

Skumpis: Tack! Jag har inte så många bilder på migsom gravid de är några av få...

Behöver oxå sova.
    Konstigt att ungarna inte lär sig att mammor behöver sova på morgonen...
    Fast å andra sidan är det ju inte deras fel att man sitter uppe halva natten och surfar/scrappar el vad man nu gör...

• dramaqueen

Imorgon trooor jag att jag ska försöka avsluta mitt album om grav. det har tagit evigheter att göra känns det som sen hon kom ut har jag inte fått mkt gjort ... Vore ju förargligt om man snavar på mållinjen liksom. Det enda album jag tidigare avslutat är vårt bröllopsalbum. Jag är bättre på att starta än att avsluta Räcka ut tungan

Jag kan verkligen rekommendera album från Bookbinders. Jag har haft ett 17*20 cm nu till grav. och har köpt ett A4 som ska handla om hennes första år. Det är underbara färger. 17*20 cm var lagom litet och A4 känns väldigt mkt mer "jag" än 8*8" som jag alltid scrappade i förr.

Prinsessan nu 2 månader - ny månadsbild
  • Fnyz

dramaqueen: jag scrappar i 12*12 men funderade på att göra ett 8*8 eller så sen för att testa. men tills snuppan så är de så mycket kort jag vill ha med så de e bra med 12'12.

• Mystjejen

Oj jag menade förra inlägget om ungar och mammor lite ironiskt el kul typ... men det låter ju helt surt nu när jag läser det. Men det var väl menat... Hm, verkligen dags att sova... Vet inte vad jag skruver längre...

• dramaqueen

Jag provade 12*12" när jag började scrappa men jag kunde inte, det var alldeles för svårt. Jag kunde inte fylla ut sidorna tyckte jag Så då blev det 8*8 och det har jag min BOM och bröllopsalbum och ett "blandalbum" i. När jag blev gravid kändes 8*8 lite stort men jag håller med om att det är ett pillande för att få med så mkt bilder som möjligt Maken köpte en fotoskrivare till mig på alla hjärtans dag Kyss och sen dess har det blivit lite enklare iaf när jag kan krympa bilder i photoshop

• claudia79

annika5064: tack då vet jag!

Mystjejen: vad roligt du skrev nu sist..men visst skulle man ibland önska att man fick en sovmorgon eller två.
    Gonatt!

• Fnyz

drama: å jag vill åxå ha en fotoskrivare....så fin å ha massa små bilder på "rad" ävn på 12*12 å så ett stort...

• Meli

Ny LO i galleriet. Den ser hemskt blek ut på bilden, den är inte så blek i verkligeheten tycker jag...skumt...

Nu ska jag sova, Anton har inte heller lärt sig att mammor behvöer sova på morgonen

God natt

• dramaqueen
    Fnyz skrev 2006-07-15 23:38:33 följande:
    drama: å jag vill åxå ha en fotoskrivare....så fin å ha massa små bilder på "rad" ävn på 12*12 å så ett stort...
    Jag fick en liten Samsung som inte alls var så dyr och det är inte så dyrt att skriva ut på den heller! Jag älskar den verkligen Kyss Sen dess har det blivit mkt roligare och scrappa också när man kan ta en bild och sen scrappa den direkt (OM MAN HAR TID *garv*)

Jag ska lägga upp lite sidor från min grav. bok sen, det är mest såna bilder som jag skrivit ut med min lilla skrivare där. Det blir så fint så
Svar på tråden Scrapträsket 2