• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • solstraalen

Får jag fråga er som använder skärmaskin, vad använder ni för någon? Är den bra? Vad kostade den?

Jag är nybörjare och såg på clas ohlsson att de hade en lite skärgrej som var fest på en linjal som man kunde skära papper med.
    Är det någon som har en sån? Är den bra?
    Man kunde köpa till andra "klumpar" som skar mera vågigt oxå.

Vill inte betala allt för mycke innan jag vet om scrapping är någe för mig.

• Skumpis

solstålen - Börja inte med att köpa sådana dyra verktyg. Sax, papper och nåt lim funkar till en början. Fastnar du så kommer du vilja handla mer men då vet du också vad du vill ha. Och en skärmaskin _kommer du att vilja ha_ Jag har Fiskars och den är grym. Kostar ca 220 kr. Men som nybörjare är det bättre att du lägger pengarna på papper och några dekorationer du gillar. Och nån chalk.

• Fnyz
    solstraalen skrev 2006-08-01 19:25:38 följande:
    Får jag fråga er som använder skärmaskin, vad använder ni för någon? Är den bra? Vad kostade den?Jag är nybörjare och såg på clas ohlsson att de hade en lite skärgrej som var fest på en linjal som man kunde skära papper med. Är det någon som har en sån? Är den bra?Man kunde köpa till andra "klumpar" som skar mera vågigt oxå.Vill inte betala allt för mycke innan jag vet om scrapping är någe för mig.
    jag har en sån grej men det är absolut inget å börja med utifall de kostar lite jag klöpp med sax i 3 månader först å de gick bra tycker jag...jag bestämde mig för at inte köpa på mig saker förrens jag var säker på att jag skulle hålla på med det här länge men nu är jag ju fast så nu har jag köpt på mig både en sån å en öljettsättare m.m.
  • solstraalen

Den skärgrejen på clas ohlsson som satt på en linjal kostade bara 99kr nu, de va rea. Är dom bra?

• Sagomamma

malin ulrika skrev:
    "...apropå papper, jag försöker få tag i Bazzils cardstock, helst röda papper, men på deras hemsida är det bara för "grossister" typ, liksom 50 papper av samma sort, och på Ebay hittar jag packar med hundratals papper i olika färger, men knappt några röda, utan alla möjliga nyanser, och så väger högen liksom 7 kilo, så frakten blir enorm...

Var beställer i Bazzils, om ni köper på internet"

Det där kan du säkert be vilken scrapbookbutik som helst att ta hem till dig i samma kulör utan problem!

• Sagomamma

Och förresten verkar det inte speciellt svårt att hitta papper i röda/vinröda nyanser tycker jag...

*smiter ut igen på lilla modemet... suck *

• Blue Vapor
    Har träffat Dramaqueen idag och låtit bebbarna nosa på varandra för första gången! Najs! SJÄLVKLART en tur ut på söder till Skapa för lite shopping! Jag fick ett set Making Memories rosa Heidi-rubons och ett litet gäng 12x12-papper! Mest crisscrossar!

En mycket trevlig dag!
  • Jen 82
    solstraalen skrev 2006-08-01 20:16:14 följande:
    Den skärgrejen på clas ohlsson som satt på en linjal kostade bara 99kr nu, de va rea. Är dom bra?
    Jag hade en sån men jag tyckte inte alls att den var bra så jag körde med skalpell och linjal tills jag blev med rosa skämaskin
Svar på tråden Scrapträsket 2