• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • skrutthumlan2

Någon som vill kolla på mitt livs första LO och säga vad som fattas innan jag klistrar fast allt???
    Vet inte om jag ska ha ngt under hundbenet till höger eller fotot till vä, har bara ljusrosa papper hemma....

• Johannapanna

Jo79: Var ser man att Scrapperiet har fraktfritt? Hittar inte det på hemsidan.

• Johannapanna

Hehe, konstigt, har nog gjort fel med favoriterna, för jag kommer inte till den sidan när jag går via mina favoriter. Tack!!

• Carolina1979
    Johannapanna skrev 2006-07-31 23:04:02 följande:
    Jo79: Var ser man att Scrapperiet har fraktfritt? Hittar inte det på hemsidan.
    Citat från scrapperiet:

Under hela v.31 är det fraktfri leverans för samtliga ordrar över 300 kr - Gäller endast nya beställningar!
    Med reservation för ev slutförsäljning.
  • Blue Vapor

SUCK. Jag skulle ju beställa miljarders med nya foton från onoff nu ikväll... så funkar det intea att ladda upp fotona som min sambo tagit!? Han har lagrat dem på någon himla extern hårddisk ute i rymden via sitt jobb, och nu har de plötsligt inga liksom filnamn... så då går det inte att få upp dem vare sig i mitt galleri här eller för framkallning. Fattar inte vad han gjort, hoppas han reder ut det imorrn!! Jag lyckades vaska fram några nya foton i alla fall, som jag lade i mitt galleri - ska bli himla kul då Linn fyller 15 ÅR så man hinner pyssla lite med dem...

• malin ulrika

Skrutthumlan2Ö
    Jättesöt LO!!!
    Jag skulle eventuellt rekommendera att "matta" bilden i mitten, eftersom den är liksom "huvud blickfånget".
    Man tar ett papper i avvikande färg, och låter det sticka ut ett par millimeter eller så, hur mycket man nu vill, runt om, under bilden.
    Min personliga favorit är att "trippelmatta" speciella kort, man gör en tunn ram runt mha ett helfärgat papper, sen en liten tjockare ram runt det med nått mönstrat t.ex., en en helfärgad tunnram runt det!
    Det får verkigen kortet att "stå ut" så att säga!
    Att den nedre delen på bilden är "rundad" gör inget, du kan t.o.m. låta ramen bli lite "längre" i nederdelen, och skriva något på "mattan" under bilden, eller sätta dit nån annan dekoration, som en rosett, ett litet ben eller dylikt!

Jättefin första LO!
    Nu är du fast i scrapträsket och kommer aldrig härur!

• malin ulrika

Ny dubbel LO i galleriet!
    (Simpel, som ni ser samma "recept" som tivoli-sidan, men men, jag orkar inte vara så originell!)

• Carolina1979

Pratade just med en kompis som är butikschef på Bokia - han sa att de tagit in MASSOR med scrapbookprylar nu!

• Carolina1979
    malin ulrika skrev 2006-08-01 06:36:09 följande:
    Ny dubbel LO i galleriet!(Simpel, som ni ser samma "recept" som tivoli-sidan, men men, jag orkar inte vara så originell!)
    Du gör så himla fina LO's!
Svar på tråden Scrapträsket 2