• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • skrutthumlan2

blue vapor- fanns det mkt fina saker på skapa? Vill ha ngt fint album i formatet 12x12 samt enfärgade papper....
    Köpte grejer till bröllopsinbjudningarna där, tycker de var jättetrevliga där!

• skrutthumlan2

Grattis Cia vill jag också säga:)

• skrutthumlan2

Hur använder man chalk? vad blir resultatet?

• dramaqueen

Jag har inte ens hunnit titta i godispåsen från Skapa Hade velat vara hemma och pysslat ikväll men vi var bortbjudna och nu är min bebis arg och vill inte sova ...

Jag ska iaf göra en badsida imorgon med skitcoolt papper jag köpte idag, med cirklar som blir perfekta bubblor

~~tröttmössa~~
  • dramaqueen
    Blue Vapor skrev 2006-08-01 21:52:21 följande:
    Jag kan inte heller scrappaaaaaaaaaaaaaaaaa, för jag måste rensa stackars vinbär som bott på balkongen i fyra dagar nu Måste fråga er tjejer - är det värt att skaffa PLUS??
    Klart du ska ha plus bruden, så du får plats med allt du skapar och sen kan du se till att blocka såna du inte vill ha inne hos dig *visslar* *garv* Inte för att jag har gjort det men ifall man vill så kan man ju
    ~~tröttmössa~~
  • dramaqueen
    dramaqueen skrev 2006-08-01 22:59:01 följande:
    Blue Vapor skrev 2006-08-01 21:48:05 följande:
    Cia - hihi, nä, det var alldeles för länge sedan vi sågs OCH för länge sedan jag shoppade lajv. Ehm, hela 6 dagar sedan jag shoppade lajv..... eller näe..... 3 var det visst. *host*

shoppade inte du lajv idag
    ~~tröttmössa~~
    Se min sidfot ... TRÖTTMÖSSA *garv* Jag läser meddelandena här i FEL ordning *garv* Måste lära mig att läsa "från rätt håll "
    ~~tröttmössa~~
  • dramaqueen
    Pyret78 skrev 2006-08-01 17:25:06 följande:
    Ny LO i galleriet. Gjord efter denna veckas skissutmaning på scrappiz.
    Jättefin!!
    ~~tröttmössa~~
  • skrutthumlan2

hur fäster ni sidenband? prövade först med gluedots, blev som uppstående bulor där de satt,sedan lim som blöter ner bandet och även photofix som inte heller funkade:(

• malin ulrika

skrutthumlan2,
    jag har samma problem, med små "bumps" efter gluedoten, men jag har beställt "glue remsor" liksom, har inte fått dem ännu, men det är som gluedots fast långa remsor. Får se hur det funkar...

Svar på tråden Scrapträsket 2